Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke potmaat voor (kers)tomaten/paprika's/pepers?

Aanbevolen berichten

Zodra de kas opgebouwd is, wil ik alles gaan verpotten zodat het meteen de kas in kan (en ik weer gebruik kan maken van mijn aanrecht ).

Ben nu dus op zoek naar de juiste potten.

Zoals de titel zegt, welke potmaat gebruiken jullie voor tomaten, kerstomaten, paprika's en pepers?

Kies je voor vierkante potten of voor ronde, en waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het boek van Peter Bauwens erbij gepakt, moestuin in pot, de keuze is de struikvormen zoals de tiny tim, millefleur,staat er niet bij de laatste,maar lijkt mij logisch. De potmaat is 15-50 cm naar gelang de soort die je wilt planten,potgrond is standaard. uitplanten midden Mei, enkele keren vloeibare voeding.

De paprika,potmaat 20-30 cm potgrond rijkelijk,en wekelijks extra vloeibare voeding. ze schijnen makkelijker te zijn als tomaat,omdat ze minder gevoelig zijn voor regen. Sweet cayenne vormt talrijke vruchten tot 20 cm lang. Nu liegt het boek dan lieg ik ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kweek tomaten en komkommers in emmers van 12 ltr. Onderin zitten 5 grote gaten voor de afwatering met daarop antiworteldoek. De emmers staan op plantschotels zodat de watergift te controleren is.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayennes van 20cm lang, ik ben benieuwd

Welke P maat zijn die potten, vrij groot dus?

Met kleine potten van 10cm doorsnee kom ik er niet gok ik... Moet dan maar even op zoek naar grotere potten.

Schotels is ook handig inderdaad. Geef je in de schotel water zodat de wortels het op kunnen zuigen, of geef je in de pot zelf water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het water boven op de pot en niet op de schotel. De schotel dient er voor om te controleren of er voldoende water is gegeven (zo ja, dan ligt er water op de schotel).

Je kan ook beter van boven af water geven dan op de schotel i.v.m. het zout uit de kunstmest (gloeirest). Van boven af dan spoelt het uit de pot en anders blijft het in de pot.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...