Jorg Geplaatst: 8 januari 2014 Share Geplaatst: 8 januari 2014 In dit topic vindt je een lijst met groenten,fruit en kruiden die je in de maand september kunt zaaien en/of planten. Zaaien in septemberVeldslaWinterharde sla soorten (buiten voor zaaien, eventueel verspenen en verpotten)Chinese koolsoorten (zoals paksoi, Chinese kool, Mosterdblad, mizuna, komatsuna, etc. etc).Erwten (speciaal ras dat de winter kan overleven, zaaien en planten in kas)RucolaSpinazie (buiten, direct in de grond of in modules/potjes (let op: niet verspenen)Radijs: buiten, direct in de grond (let op: niet voorzaaien)AndijvieWinteruienRettich, rammanas en andere najaarsradijzenPlanten in septemberAardbeienKoolsoorten (winter/voorjaar)RabarberAlle andere (minder warmteminnende planten) voorgezaaide groenten zoals slaErvaringen met vroeg of laat zaaien?Zaai je vroeger, of juist later? Vul dan vooral dit overzicht aan door te reageren. Meld jouw ervaring met vroeg/laat zaaien, je werkwijze en eventueel raskeuze. Er zijn bijvoorbeeld heel veel mensen die in januari starten met het zaaien van tomaten. Hoe is dat gegaan? Doe je dat komend jaar weer op dezelfde tijd en met dezelfde werkwijze? Kortom help andere leden het seizoen te vervroegen of te verlaten door jou zaai of plant ervaring te delen. Jaarkalender (nog niet allemaal beschikbaar)Wat zaaien / planten in januariWat zaaien / planten in februariWat zaaien / planten in maartWat zaaien / planten in aprilWat zaaien / planten in meiWat zaaien / planten in juniWat zaaien / planten in juliWat zaaien / planten in augustusWat zaaien / planten in septemberWat zaaien / planten in oktoberWat zaaien / planten in novemberWat zaaien / planten in december Wil je weten wat andere leden nu hebben gezaaid? Kijk dan hier: https://www.moestuinforum.nl/wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2014-t11947.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mijke Geplaatst: 16 september 2014 Share Geplaatst: 16 september 2014 volgens mij kan het zaai-rijtje nog aangevuld worden met raapsteeltjes, winterpostelein en palmkool! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dirk71 Geplaatst: 18 september 2014 Share Geplaatst: 18 september 2014 Misschien spitskool? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Johmir Geplaatst: 10 september 2016 Share Geplaatst: 10 september 2016 Ik wil nog wat peterselie zaaien. Ik overweeg om dat in de koude bak te doen. Met deze temperaturen (20-25°C) moet dat goed te doen zijn volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.