Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020

angela

Aanbevolen berichten

Oooooo wat een smakelijke foto! Heerlijk zeg gerookte paling.

Iedereen een smakelijk en vruchtbaar jaar gewenst!

Wij hebben de geslachte kalkoen verorberd. Uiteindelijk heb ik hem met sinaasappel en dragon gemaakt met een cartouche erboven zodat het mals bleef. Hij was heel lekker.

Voor de helft lekker... de andere helft uitgedroogd. Klein beetje maar toch... eigen geslachte kalkoen een beetje laten uitdrogen is nog steeds klote. De cartouche was verschoven, waardoor de bovenkant wat niet in het vocht zat, te droog was. Ik heb al vele honderden kippen klaargemaakt en sta er bekend om dat ik een sappig mals kippetje maak. Dit x niet. Zucht.

Zo. Uit mijn systeem. De malse helft was precies zoals ik het voor ogen had! Heerlijk sappig vlees. Eigen bouillonpasta en de knoflookpasta erover. Sinaasappeltje erbij. Nog een klein zakje met aardappeltjes van de mtfd gevonden. Die niet gebruikt trouwens want had grote nodig voor hasselback aardappeltjes. Allemaal heel goed geslaagd. Ook alle andere gerechtjes waren super. Gezelschap ook, dus goed begin van het nieuwe jaar!

570dcd6893421f5e27b304022ad3aa2f.jpg

626009a67ed6c175d7e7bf121b00ed1d.jpg

3d75a9ea034e740fd66203d59aca4aa1.jpg

Nu ben ik nog bezig een stevige bouillon te trekken van het karkas. Vanavond restjes kalkoen opeten met iets erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar zijn de rode kolen voor het eerst uitgegroeid tot mooie, eetbare kooltjes. Wel eerder geprobeerd op de tuin, maar ze vormden eigenlijk nooit een gesloten kool.

Gisteravond de eerste gegeten en hij smaakte heerlijk! Er staan er nog 5 op de tuin, dus dat is een mooi vooruitzicht voor de komende wintermaanden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, wat tof Leonietjes!

Wij aten de heerlijk zelfgerookte zalm. Nomnomnom, wat is dat verrukkelijk. Voor de zalmforellen was geen plek meer, maar voor de smaak een hapje geproefd. Sjonge jonge, dit is nou echt iets wat duizendmaal lekkerder is wanneer je het zelf doet.

Bijna 800 gr zalm op de huid

35ab82633d7580ab7f078c11cae1325a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Goldfish: Hoe vindt jij de bessen om zo te eten?

Ik lees zoveel verschillende ervaringen, van veel te zuur tot heerlijk zoet.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goji: ik neem mij heel hard voor dat het erg gezond is wanner ik ze eet, dus dan is het te doen. Erg lekker zijn ze dus niet en ze smaken wat "giftig" wat de bessen in wezen ergens ook zijn. Omdat de planten ("Instant Succes" van Lubera) ook erg gevoelig zijn voor meeldauw, ben ik tevreden met de huidige oogst waarmee ik in okt-jan 5 besje per keer kan snoepen, maar plant ik voorlopig niets extra's aan. Ik weet wel dat zowel een Duitser als ook de Zoetewei bezig zijn met kruisingen om een meeldauw resistent ras te ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij aten de heerlijk zelfgerookte zalm. Nomnomnom, wat is dat verrukkelijk. Voor de zalmforellen was geen plek meer, maar voor de smaak een hapje geproefd. Sjonge jonge, dit is nou echt iets wat duizendmaal lekkerder is wanneer je het zelf doet.

Bijna 800 gr zalm op de huid

Wij doen wel eens buiken roken die blijven vetter.

Verder ben ik zelf niet echt een fan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, welkom 2020! Hier bent u dan.

De salade van vandaag komt gedeeltelijk uit de tuin, zongedroogde tom, dille en rucola. De soep was een Turks soepje voor mijn zieke zieltjes in huis met heel donker kalkoenbouillon. Smaakte echt anders en was bijna niet rood te krijgen, ondanks de tomatenpuree. Volgens mij is iedereen er van opgekikkerd. Lekker met veel verse citroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste Chinese nateelt kooltjes uit de buitenlucht geoogst met dank aan de zachte winter. Samen met wat snijbiet, prei en palmkool gewokt.

Hier ook nog wat vergeten appeltje gevonden in de schuur. Nog te eten maar wel wat meliger.

'S middags een hamburger met Poolse augurk uit de tuin en wat kassla en rucola wat ook nog blijft groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...