angela Geplaatst: 1 januari 2020 Share Geplaatst: 1 januari 2020 Gisteren gegourmet en oliebollen gebakkenVandaag alle restjes in de pan gebakken en als toetje nog een oliebol in de magnetron verwarmd Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 2 januari 2020 Share Geplaatst: 2 januari 2020 Oooooo wat een smakelijke foto! Heerlijk zeg gerookte paling. Iedereen een smakelijk en vruchtbaar jaar gewenst! Wij hebben de geslachte kalkoen verorberd. Uiteindelijk heb ik hem met sinaasappel en dragon gemaakt met een cartouche erboven zodat het mals bleef. Hij was heel lekker. Voor de helft lekker... de andere helft uitgedroogd. Klein beetje maar toch... eigen geslachte kalkoen een beetje laten uitdrogen is nog steeds klote. De cartouche was verschoven, waardoor de bovenkant wat niet in het vocht zat, te droog was. Ik heb al vele honderden kippen klaargemaakt en sta er bekend om dat ik een sappig mals kippetje maak. Dit x niet. Zucht. Zo. Uit mijn systeem. De malse helft was precies zoals ik het voor ogen had! Heerlijk sappig vlees. Eigen bouillonpasta en de knoflookpasta erover. Sinaasappeltje erbij. Nog een klein zakje met aardappeltjes van de mtfd gevonden. Die niet gebruikt trouwens want had grote nodig voor hasselback aardappeltjes. Allemaal heel goed geslaagd. Ook alle andere gerechtjes waren super. Gezelschap ook, dus goed begin van het nieuwe jaar! Nu ben ik nog bezig een stevige bouillon te trekken van het karkas. Vanavond restjes kalkoen opeten met iets erbij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
leonietjes Geplaatst: 4 januari 2020 Share Geplaatst: 4 januari 2020 Dit jaar zijn de rode kolen voor het eerst uitgegroeid tot mooie, eetbare kooltjes. Wel eerder geprobeerd op de tuin, maar ze vormden eigenlijk nooit een gesloten kool. Gisteravond de eerste gegeten en hij smaakte heerlijk! Er staan er nog 5 op de tuin, dus dat is een mooi vooruitzicht voor de komende wintermaanden! Quote http://moestuin-leonie.blogspot.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 4 januari 2020 Share Geplaatst: 4 januari 2020 O, wat tof Leonietjes! Wij aten de heerlijk zelfgerookte zalm. Nomnomnom, wat is dat verrukkelijk. Voor de zalmforellen was geen plek meer, maar voor de smaak een hapje geproefd. Sjonge jonge, dit is nou echt iets wat duizendmaal lekkerder is wanneer je het zelf doet. Bijna 800 gr zalm op de huid Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 4 januari 2020 Share Geplaatst: 4 januari 2020 Een paar smaakloze herfstframbozen en een paar gojibessen uit het vuistje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
paddestoelengek Geplaatst: 4 januari 2020 Share Geplaatst: 4 januari 2020 @Goldfish: Hoe vindt jij de bessen om zo te eten?Ik lees zoveel verschillende ervaringen, van veel te zuur tot heerlijk zoet. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 5 januari 2020 Share Geplaatst: 5 januari 2020 Goji: ik neem mij heel hard voor dat het erg gezond is wanner ik ze eet, dus dan is het te doen. Erg lekker zijn ze dus niet en ze smaken wat "giftig" wat de bessen in wezen ergens ook zijn. Omdat de planten ("Instant Succes" van Lubera) ook erg gevoelig zijn voor meeldauw, ben ik tevreden met de huidige oogst waarmee ik in okt-jan 5 besje per keer kan snoepen, maar plant ik voorlopig niets extra's aan. Ik weet wel dat zowel een Duitser als ook de Zoetewei bezig zijn met kruisingen om een meeldauw resistent ras te ontwikkelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 5 januari 2020 Auteur Share Geplaatst: 5 januari 2020 Wij aten de heerlijk zelfgerookte zalm. Nomnomnom, wat is dat verrukkelijk. Voor de zalmforellen was geen plek meer, maar voor de smaak een hapje geproefd. Sjonge jonge, dit is nou echt iets wat duizendmaal lekkerder is wanneer je het zelf doet. Bijna 800 gr zalm op de huid Wij doen wel eens buiken roken die blijven vetter.Verder ben ik zelf niet echt een fan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 6 januari 2020 Share Geplaatst: 6 januari 2020 Hier ook buiten gerookt hoor! Forellen lagen etage hoger in de rookoven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 6 januari 2020 Auteur Share Geplaatst: 6 januari 2020 Niet buiten, buiken.De buiken van de zalm Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 6 januari 2020 Share Geplaatst: 6 januari 2020 Whahaha lag helemaal in een scheur! Buiken dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 6 januari 2020 Share Geplaatst: 6 januari 2020 Dit jaar al uit eigen tuin gegeten: winterpostelein stamppot met Texla aardappels, prei, boerenkool en straks aardpeertjes met boeuf Bourguignon. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 6 januari 2020 Share Geplaatst: 6 januari 2020 Aha, welkom 2020! Hier bent u dan. De salade van vandaag komt gedeeltelijk uit de tuin, zongedroogde tom, dille en rucola. De soep was een Turks soepje voor mijn zieke zieltjes in huis met heel donker kalkoenbouillon. Smaakte echt anders en was bijna niet rood te krijgen, ondanks de tomatenpuree. Volgens mij is iedereen er van opgekikkerd. Lekker met veel verse citroen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 7 januari 2020 Share Geplaatst: 7 januari 2020 Risotto met prei, palmkool, Chinese kool, radijs, selderij, peterselie en knoflook uit de tuin. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 8 januari 2020 Share Geplaatst: 8 januari 2020 Boerenkool en courgette. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 8 januari 2020 Share Geplaatst: 8 januari 2020 Couscous met o.a. maïs en ewtjes en kip. Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 9 januari 2020 Auteur Share Geplaatst: 9 januari 2020 Vega linzen soep gisteren ook maar de tweede dag smaakt hij beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 11 januari 2020 Share Geplaatst: 11 januari 2020 Linzen? Welke linzen heb je geteeld?Iets wat ik ook nog eens moet telen. Hier vandaag bonenburgers met daar in ook mais en zuur erbij uet. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 11 januari 2020 Auteur Share Geplaatst: 11 januari 2020 Nee deze linzen heb ik gekocht. Gewoon zakje gedroogde linzen uit de supermarkt.Ik heb 1x linzen geteeld maar daar moet je er echt veel van zetten wil je iets van opbrengst hebben! De prei in de soep kwam wel uit mijn tuin Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 12 januari 2020 Share Geplaatst: 12 januari 2020 Pompoen uit de oven en daarbij Irish stew met sodabrood. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeanne heijmans Geplaatst: 13 januari 2020 Share Geplaatst: 13 januari 2020 Morgen boerenkool Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 15 januari 2020 Share Geplaatst: 15 januari 2020 Prei stamp met eigen prei En pasta met de eigen saus. Weer een kleine voorraad gemaakt, dus komende tijd zitten we weer even goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 15 januari 2020 Share Geplaatst: 15 januari 2020 Rode kool met appeltjes..beide uit eigen tuin... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 15 januari 2020 Share Geplaatst: 15 januari 2020 De laatste Chinese nateelt kooltjes uit de buitenlucht geoogst met dank aan de zachte winter. Samen met wat snijbiet, prei en palmkool gewokt.Hier ook nog wat vergeten appeltje gevonden in de schuur. Nog te eten maar wel wat meliger.'S middags een hamburger met Poolse augurk uit de tuin en wat kassla en rucola wat ook nog blijft groeien. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 15 januari 2020 Share Geplaatst: 15 januari 2020 zuurkool, zelhem style Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.