meekje Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 hier wat foto's *moment, zoon lief gaat even wat uitleggen aan zijn moeder* Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Leuk! Waarom doe je er karnemelk bij? Ik doe er alleen zout en wat kruiden (peper, laurier) bij.. Wel een leuk werkje he? Die van vorig jaar was hier goed gelukt, die van dit jaar staat al weer even te 'blubben' Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
meekje Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Om de melkzuurbacterie te helpen met opstarten. Was een tip van de verkoper van het "vat". Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Ah, ok Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Ooooohhh..wat ernstig leuk! En lekker waarschijnlijk. Wat is de kleinste maat van zo`n pot? Weet iemand dat? Ben dol op zuurkool! Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Hoi, het zal misschien best ergens staan, verwijs mij dan maar door, maar vindt het wel leuk maar hoe je dit?? en wanneer moet je de witte kool dan zaaien? groetjes Jeanne Quote
meekje Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Hier een link van de website waar wij het van gemaakt hebben:http://www.natuurlijkemolen.nl/NM/nl/pg_33.htmlhoop dat dit zo werkt! Had eerst andere foto's in mijn oorspronkelijke bericht en probeerde daarna wat uit en nu is de helft weg...ben niet zo handig met die dingen Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
meekje Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 De kleinste maat pot is 5 liter .. maar die hebben ze bij de Brouwmarkt niet daar gaan de potten vanaf 7 1/2 liter.De verkoper daar zei dat je een tien literpot zo leeg eet Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
meekje Geplaatst: 19 september 2011 Auteur Geplaatst: 19 september 2011 Wil nog even de oorspronkelijke foto's weer proberen te plaatsen Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Ik werk nu alleen nog maar met de kleinste pot. Voor 2 personen is dat al leuk, en de grote pot die we daarvoor hadden was echt veel te groot. Te veel zuurkool om weg te eten Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Wat een leuk project met die foto's. Ben heel benieuwd hoe het je gaat smaken. En hoe het er tussendoor uit ziet.Krijg bijna zin om t zelf te gaan maken. Ziet er toch redelijk makkelijk uit. Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Je moet wel even over een soort drempel... om iets te gaan eten wat al heel lang in een pot staat te soppen Maar het is erg lekker, en ook erg makkelijk. Een leuk klusje voor een regenachtige dag. De 1 stampen, de ander kool schaven Ik las in het weck-inmaak boek dat je de zuurkool ook kunt wecken zodra het de (naar jou smaak)juiste zuurgraad heeft bereikt. Dat wil ik dit jaar eens doen, omdat de boel natuurlijk steeds zuurder wordt in die pot. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Daar heb ik denk ik niet zo'n probleem mee. Ik neem aan dat de zuurkool uit de supermarkt ook een tijdje heeft gelegen. En hoe dat is ingelegd, dat wil ik denk ik niet eens weten Hoe lang is de gemiddelde duur van zuurkool in de pot? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Je bedoelt hoe lang het duurt voor het goed is? Of hoe lang je het er in kunt laten zitten? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Eigenlijk beiden. Is er een minimale tijd dat de kool erin moet liggen voor je kan zeggen dat t echte zuurkool is en eetbaar, en hoe lang valt dat daarna te bewaren. Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Het moet zo'n 6 a 8 weken staan voor je het gaat eten. Maar daarna is het waarschijnlijk afhankelijk van de temperatuur, de koolsoort, hoe vaak je de pot open doet om er wat uit te halen, etc. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Hoe vaak je de pot open doet... Is het dan niet handiger om het in kleinere potjes te doen zodat 1 pot sneller op is? Waardoor dan de rest netjes dicht blijft en je er een seizoen mee kunt doen? Quote Good things come in small packages
Jooze Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Mega leuk!! Was het al van plan, maar het wordt volgend jaar. Goed te weten dat er 5 liter potten zijn. Ik kom alleen bij de brouwmarkt en ik vond de kleinste al zo groot. dus ik ga ergens anders verder zoeken. Ben benieuwd naar je resultaat!! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Op marktplaats staan ook een aantal van dat soort potten. Zoeken op zuurkoolpot of inmaakpot. Gaan vanaf 25 euries. Best nog duur voor zo'n 2e hands pot? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Tja, ze zijn nou eenmaal prijzig, marktplaats aanbieders weten dat Maar als je ze toch nog niet nodig hebt, heb je mooi de tijd om een goedkopere te vinden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ja, die zetten we op mijn 'wishlist'. Kan ik er alvast voor sparen Quote Good things come in small packages
meekje Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 Mega leuk!! Was het al van plan, maar het wordt volgend jaar. Goed te weten dat er 5 liter potten zijn. Ik kom alleen bij de brouwmarkt en ik vond de kleinste al zo groot. dus ik ga ergens anders verder zoeken. Ben benieuwd naar je resultaat!! Wij hebben begrepen dat je hem niet helemaal vol hoeft te doen, wij hebben de pot wel voor de volledige 8 kilo kool gebruikt.Tegen ons is gezegd dat de kool na vijf tot zes weken te eten is.ALs je de smaak dan goed vind en niet verder wilt laten zuren kun je de kool ook invriezen...niet dat wij dat van plan zijn Eerst maar eens kijken hoe het uitpakt, het is gewoon erg leuk om te doen en de pot staat hier lekker te blubberen! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
greetje11 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Ik heb nog veel witte kolen.Lust zelf geen zuurkool , maar man, zoon en schoonzoon zijn er dol op.Ik wil eigenlijk gewoon in glazen potten zuurkool maken.Wie heeft dit al eens gedaan?Zo'n grote inmaakpot heb ik niet.Graag ook een recept. Quote
hansm Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Volgens mij kan dat gewoon in glazen potten, ik ken iemand die maakt het gewoon in plastic emmers die een deksel hebben, trouwens zij doet ook met karnemelk erin. nog een recept met uitleg http://www.kookjij.nl/recept-zelf-zuurkool-maken Quote Players only love you when they're playing.
Jooze Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 De reden voor de kleine pot is ook de opslagruimte. En inderdaad waarom niet in een gewone emmer ofzo. Genoeg om over na te denken volgend jaar Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.