Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Invriezen van knoflook?

mw vogel

Aanbevolen berichten

Een oude kennis vroor wel knoflook in maar geraspt, dat wordt een smeuige massa die je bvb in een ijsblokjesvorm met kleine vormpjes (dus geen jumboblokken ) of deels vullen, invriezen en daarna lossen in een zak, gewoon eruit halen wat je nodig hebt en bevroren of ontdooit toevoegen aan je soepen sauzen etc.

MVG

Danuta (gebruikt zelf liever verse)

MVG

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vries knoflook altijd in....geen verdroogde tenen meer ergens in een netje.

Ik koop of oogst de knoflook en maak de tenen helemaal schoon alsof ik ermee ga koken en dan gaan ze in porties de vriezer in. Knoflook bevat geen water dus als ze uit de vriezer komen kan ik ze gelijk klein snijden...ff laten liggen (1 minuut) en dan toevoegen aan je kookpotje van die dag. Gaat Prima

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knoflook bevat gewoon water hoor.... Percentueel gezien minder dan het menselijke lichaam, ik dacht dat het rond de 60% zat. Je kunt knoflook natuurlijk ook drogen, of zwarte knoflook van maken, koud roken om langer te bewaren etc...

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad; knoflook bevat wel water lees ik op diverse plaatsen....waar ik anders gehoord heb weet ik niet meer.

Je kunt knoflook zo vanuit de vriezer klein snijden; het bevriest niet keihard....dus daarom vind ik het makkelijker om m in de vriezer te bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwaoh, hier bevriezen de teentjes die ik ooit heb ingevroren (om eens te proberen) keihard hoor, ligt ook weer aan wat voor diepvries en hoe koud hij staat ingesteld, beide vriezers hier zitten tussen de -25 en -29 ˚ dan is het gewoon even wachten ) Maar zoals ik al gezegd heb, er gaat niets boven vers vind ik.......maar als je aardig wat hebt is het een prima alternatief

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de topictitel eigenlijk moeten/kunnen veranderen in 'bewaren van knoflook', want daar draait het allemaal om. Ik vind het ook heel lastig om het goed en lang te bewaren. Het droogt bij mij altijd snel uit, en uitdrogen betekent al gauw dat er dus zeker water in zit.

De tips van het invriezen ga ik eens toepassen op de verschillende manieren die hier zijn gegeven.

Ik ga de zwarte knoflook methode van Danuta ook eens bekijken.

De oogst is namelijk moeilijk te verspreiden van zelf verbouwde knoflook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koud roken is ook een mogelijkheid Huub, ik weet niet of je een roker hebt staan maar als de nachten koel/koud zijn kun je makkelijk de knoflook roken en zo onder een bepaalde temp blijven, ik ga in Okober een poging wagen al vaak gekocht maar heb het zelf nog nooit gedaan

Ik zal als het allemaal lukt hier neerzetten hoe of wat. Ik moet nog even een andere spaarbrander zien te vinden want mijn smoker gaat op speciale schijven en daar zit geen beuken tussen.

Nu even wat anders aan mijn hoofd aangezien ik een 5 dagen oude zevenslaper baby moet gaan voeden iedere 90 minuten ( het klokje rond )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het spreiden en bewaren van knoflook oogst: ik ben er onlangs achter gekomen dat je via levenvanhetland.nl iets van 60 soorten knoflook kunt bestellen. Er staat precies bij geschreven wat voor soort het is en of je hem goed kunt bewaren of juist vers moet eten etc. Nooit geweten dat er zo veel verschillende soorten bestonden!! Ik heb nu gekozen voor drie nieuwe soorten die ik in oktober kan zetten: een vroege soort die je dus vooral vers en groen eet, een bewaarsoort en een zoete soort om eens uit te proberen.

Zo kan ik toch een beetje spreiden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...