Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen zomer heb ik mijn gazon aangelegd met graszoden.

Toen het ging vriezen deze zomer heb ik het te lang gehouden nu zijn er heel veel rare plekken

in het gazon ontstaan. Zal er op deze donkere plekken nog gras omhoog komen?

Heeft er iemand tips hoe ik dit kan verhelpen?

Of denken jullie dat dit nog wel goed gaat komen?

images-(15)20451371398710.jpg

Geplaatst:

Je gras verticuteren denk, Dan even voeding (en kalk?) er door. Voeding waar ook wortelactivator bij zit is het beste vind ik.

En daarna nog even met graszaad overal in je gras wat zaaien, word het overal zeker weer mooi vol. Wij gooien jaarlijks nieuw gras zaad. bij de action betaal je tussen de 3 á 4 euro voor 50m² graszaad!

Hier vind je ook nog wat tips:

http://www.rtl.nl/%28/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/tuin/%29/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/components/2004-2005/tuin/a32_tuin_tips.xml

Niet raar denk dat jij dat hebt, volgens mij hadden onze overburen er vorig jaar ook last van die net nieuwe graszoden hadden.

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reacties, dus al ik het goed begrijp,

- Eerst verticuteren, zag dat je bij de gamma zo'n hark kan halen voor 17,-

- Dan gras zaaien

- Kalk erover

- Bemesting

Hoelang kan ik het gras niet betreden na deze handelingen?

Gr.

Geplaatst:

Uiteindelijk direct weer, maar denk dat het op plekken is waar veel kaal is, dat je dat even beter kan ontwijken omdat die graszaadjes even moeten gaan ontkiemen en groeien. Kortom; ontkiemend graszaad kan je denk niet op gaan staan omdat je het dan weer plat drukt.. dus de grote plekjes gewoon even ontwijken.

Graszaad gewoon lekker over je hele gras zaaien, word het lekker vol! Graszaad is toch zo goedkoop bij de action

Geplaatst:

Oke dankjewel,

Nog wel even een vraagje:

Als je graszaad op een kale grond zaait moet je het er toch helemaal in harken? Hoe werkt dit dan nu? Als ik het nu helemaal met de grond moet vermengen worden de bestaande grassprieten natuurlijk kapotgemaakt....

Of is het ook goed als ik het er gewoon een beetje overheen strooi?

gr.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...