groene harrie Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Hallo allemaal, Is een aardbeiplantje in staat om de winter te overleven buiten in een pot? Het betreft de uitlopers van dit jaar.Of is het beter om ze in de volle grond te zetten,zodat ie meer bloemen kan aanmaken voor volgend jaar. Quote
Bit Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 De plant is goed in staat om een winter te overleven in een pot ja. Op zich zijn aardbeien als plant wel volledig winterhard. Maar wat je wil natuurlijk is dat de bloemaanleg, deze zomer en dit najaar gemaakt ook die winter doorkomt.Dat is van meerdere factoren afhankelijk. Hoe groot is de pot waarin de plant overwinterd ? Hoe staat de pot opgesteld. Vol in de open ruimte ( koude vrieswind ), beschut ed ?Wanneer maak je je stekken ? Nu ? Ik heb , door omstandigheden gedwongen, mijn stekken van het vorige seizoen in pot laten overwinteren. Moet ik er wel bij zeggen dat ze in ruime potten stonden, tegen elkaar gepakt en met een dubbel vlies-doek eroverheen, met daar bovenop de sneeuw geschept. Ze hebben het prima gered en ook prima vrucht gedragen ( vroeg in het voorjaar op de bedden uitgepoot. Quote
Stan Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Mijn aardbeienplanten staan altijd buiten in hoge en lage bakken en slechts enkel plant zijn uitgevallen. rond de 3 a 4 stuks van de ruim 50 planten.En ik dek geen enkele bak af. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
fietstuinkabouter Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Ik had mijn potten voorzien van een laagje blad. Van het voorjaar een deel uitgepoot naar volle grond. Restant in pot laten staan en (wat laat) voorzien van mest, nadien begonnen ze in de pot flink te groeien. Ze doen het beide prima. Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin.
manolito Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Vorig jaar heb ik in mijn achtertuin zo'n 120 stekjes in kleine p9 potjes laten staan, wegens omstandigheden geen tijd voor gehad om ze uit te planten. Ik had verwacht een groot gedeelte kwijt te raken maar dat viel mij hard mee. Ik had alleen in de winter wel wat water moeten geven want ze waren echt heel droog. maar uiteindelijk zijn er maar zo'n 20 die het niet overleeft hebben. En dat met de exteme vorst die we nog gehad hebben. Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.