Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hier ook aardbeien uitgedeeld, ook flink wat kroppen sla en geschoten andijvie weggeven aan iemand met hongerige kippen.

Het leukste was nog dat ik alvast knoflookpootgoed geruild heb op voorhand tegen een tijdelijke stallingsplek voor de camper.

aangepast door Patrijs
  • Like 2
Geplaatst:

Vlierbloesemlimonadesiroop, sla en peterselie weggegeven.
Een speelafspraakje waarvan ik weet dat ze het altijd erg leuk vinden, kreeg een pot aardbeiensaus mee.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Aardbeienplantjes gegeven aan de mensen waar ik de bessenstruiken enz van kreeg. Ik heb de afgelopen dagen flink wat aardbeienbaby's opgepot. Ze zijn voor onszelf en om weg te geven aan familie en vrienden en de rest gaat naar het plantenasiel. 

Geplaatst:

Het was hier seizoensopruiming. Overtollige zaailingen, de meesten al vruchtdragend:

- 2x Courgette Defender

- 2x Courgette Defender

- 2x Komkommer Marketmore

- 2x Komkommer Marketmore

- 2x Brave Hendrik var. henkg

- 30x Gele lis

- 30x Gele lis

- 2x peper Mdme Jeanette

- 3x peper Cayenne

(Elk jaar: Als ik voor mezelf precies pas zaai, dan komt de helft niet op. Als ik wat meer zaai, dan komt echt alles op.)

• Like 2

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

@henkg (Elk jaar: Als ik voor mezelf precies pas zaai, dan komt de helft niet op. Als ik wat meer zaai, dan komt echt alles op.)

Das nou Murphy hè

weet er nog een paar: koop ik voor veel feromoon voor tegen de fruitmotjes, is er slechte bestuiving

gister alleen een anbi gesponsord, helft komt dan van tante fiscus, dank allemaal 😁

Geplaatst:
3 uren geleden, henkg zei:

. Als ik wat meer zaai, dan komt echt alles op.)

Echt he, hebben wij ook. Dit jaar met de bieten..veel te weinig opkomst. gelukkig kan ik ook planten krijgen. En sla, veel en veel te veel kan het aan de straatstenen niet kwijt 

Gegeven: 2 grote bossen bloeiend St Janskruid weggegeven om st jansolie mee te maken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Uurtje geleden

Ik: ow mevrouw, wat ziet uw tuin er goed uit

Zij: dank je wel, we zijn lekker bezig

Ik: …..

Zij: ….

Enfin

Inmiddels heb ik frambozen, klimop 2 soorten, kamperfoelie, peper- en tomaatplanten gegeven. Zó leuk als dat zo gaat. Ik kreeg een paar bieten en een pepermuntstekje van een heel scherp ruikende pepermunt. Weet nog niet of ik die wil, want dit is nou typisch zo’n geur wat ik niet lekker vind (a la hondsdraf zeg maar). Desalniettemin erg in mijn nopjes

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb eventueel een frambozen struikje in 5L pot en een struik in 12L pot staan. Ik heb ze net ontdaan van takken van afgelopen seizoen. Waren bij graven losgekomen spruiten een paar jaar geleden. Zitten nu zeker twee jaar in de potten. Ik kan ze zelf echt niet meer kwijt. Dus als ik iemand een plezier kan doen. Zijn zomer frambozen. Aan de volle grond planten hangen nu nog wat vruchten, maar seizoen loopt op zijn eind.

Ophalen en uitplanten, kunnen de nieuwe stelen dit najaar uitgroeien voor komend jaar.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Bosje zomerwortelen, 3 verschillende courgettes (gele, Libanese, gladde lichtgroene) en openbarste spitskool aan de overbuurvrouw die 100m2 extra heeft gekregen en zo hard aan het werk was! Gisteren al vader/stiefmoeder gelukkig gemaakt met een bosje zinnia’s en ook een spitskool, twee courgettes en wortelen. Oja, iemand nog trek in zomerwortelen? Volgend jaar maar wat gespreider zaaien. 😂

• Like 1
Geplaatst:

Vandaag voor het eerst in heel erg lang weer eens echt bezoek gehad van vrienden uit onze vorige woonplaats. Wat was het fijn! Uitgebreid bijgekletst, mijn huis en tuin laten bewonderen, genoten van het buiten in de tuin zitten en samen lekker gegeten. Ik heb ze een paar verse wortelen (met loof!) meegegeven voor hun konijn, en voor de mensen een potje jam en wat knoflook. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...