peet van oosten Geplaatst: 17 maart 2011 Share Geplaatst: 17 maart 2011 waarom valt mijn rode basilum om en de groene niet .is warm opgekweekt en staan zich een week in de kas 15 graden .de helft van de pot is al leeg ??????????????/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 11 april 2011 Share Geplaatst: 11 april 2011 hier hetzelfde probleem. Misschien te maken met de hoeveelheid licht wat het krijgt. bedacht me naderhand dat ie misschien nog niet tegen de volle zon kon. de groen zijn naar een lichte plaats uit de zon verplaatst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 11 april 2011 Share Geplaatst: 11 april 2011 hoe oud zijn ze? Mijn groene basilicum plantjes als ze jong zijn vallen vaak om Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 11 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 11 april 2011 ze komen net boven .zijn 2 cm hoog .en vallen gewoon om Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 11 april 2011 Share Geplaatst: 11 april 2011 heb ik dus ook met dat formaat ja! Nu blijven er veel over eind staan voor t eerst. Hier ook warm ontkiemt trouwens. Zet ze nu overdag buiten en 's nachts binnen in huis. Tot nu toe 2 omgevallen van de 40, gaat voor t eerst weer redelijk Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 11 april 2011 Share Geplaatst: 11 april 2011 ik heb ze meteen verspeend toen ze opkwamen...tot de okseltjes in de aarde! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 15 april 2011 Share Geplaatst: 15 april 2011 ik las net ergens het idee van de lang en te weinig licht waardoor ze omvallen.. Â Hier gaat dat niet op denk, maar ze vallen wel wweeeer om, De bovenkant van het steeltje word heeeel erg dun / lijkt op te drogen en daarna valt het plantje om.. Blijf er niks van begrijpen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 17 april 2011 Share Geplaatst: 17 april 2011 probeer eens de basillicum in het licht maar koeler te laten kiemen.niet té koel want dan kiemen ze niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2011 opnieuw gezaaid .staan er nu allemaal en al 5 cm hoog .ik snapt het niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 april 2011 Share Geplaatst: 17 april 2011 maar te iel kan haast niet die van mij zijn 3cm groot en vallen al om Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 17 april 2011 Share Geplaatst: 17 april 2011 ik vul zaaibakjes nooit helemaal met aarde. zodra de zaailingen dan boven komen en ze worden wat te lang vul ik de bakjes bij en staan ze weer stevig...een idee misschien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 17 april 2011 Share Geplaatst: 17 april 2011 Hier gaat het zo;- Ontkiemen- Groeien tot 3 á 4 cm- Zijn stevig- Bovenkant steeltje word dunner terwijl plantje niet groeit- Plantje valt om- Plantje is dood- Dennis is niet blij  Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 17 april 2011 Share Geplaatst: 17 april 2011 knijp je in de steeltjes oid? Â Â laat je niet ontmoedigen Dennis...gewoon weer opnieuw proberen!misschien dit keer koeler en lichter zaaien dan maar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 18 april 2011 Share Geplaatst: 18 april 2011 Staat nu meestal gewoon op een kastje in de kamer, 19 graden denk en normaal licht.. :Sik wacht denk maar tot ik buiten kan zaaien.. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 22 april 2011 Share Geplaatst: 22 april 2011 niet teveel water geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.