Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gloria is redelijk vroeg dacht ik, die staan 3 - max 5 maanden op het land

als je pas na de bloei en sterfte loof oogst bewaren ze beter omdat de schil harder wordt bij het afrijpen; Gloria bewaart dan tot november goed

als je nu even kijkt of je ze groot genoeg vindt kun je nog kiezen, jonge aardappels zijn heerlijk zonder te schillen

als er de ziekte in komt snel oogsten voordat de knol wordt aangetast

Geplaatst:

Ik heb ook Gloria's staan, die heb ik zelfs eerder gepoot dan april (ergens laat maart geloof ik) en die hebben ook nog geen bloemen. Geen paniek, nog even geduld hebben

Geplaatst:

In de Gloria vroege aardappel, komen helemaal geen bloemen! Ik heb vanmiddag de eerste aardappelen geoogst nadat ik het nog eens had nagevraagd aan een collega tuinier (die er veel meer verstand van heeft dan ik).

Zie de foto's van de oogst van 1 plant. Ik laat ze nu nog verder even staan zodat de aardappelen groter kunnen groeien.

1e-oogst-gloria-140971371916146.jpg

1e-oogst-gloria-243181371916182.jpg

Geplaatst:

Nou ik zag vanavond het journaal,en er was een boer aan het woord, die zei,nog niet te kunnen oogsten door het slechte weer de afgelopen tijd.

De aardappels zullen heel duur worden, zei die,dat is 30 jaar geleden dat het ook zo was.

De aardappels worden nu aangeleverd uit de warmere landen.

Dus ja zal toch het geduld moeten op brengen. maar ligt dus niet alleen aan mij,wat ik dacht.

Geplaatst:

Amai dat zijn veel aardappels van één plant

Hier staan er rode eerstelingen, die heb ik gepoot begin april, om te voorkomen dat ze de plaag zouden krijgen heb ik tijdens het "plaagweer" gesproeid, vrijdag was de laatste sproeibeurt, nu wacht ik 2 weken af eer ik ze uitspit, dan zijn ze een 90-tal dagen oud, 'k heb al eens één plant uitgespit maar 'k had enkel een aardappel of 6 , wachten jullie tot na de bloei of begin je er ook eerder aan?

grtjs, Katrien

Geplaatst:

Mooi, die Gloria's. En best veel oogst volgens mij. Gisteren twee planten van mijn frieslanders omhoog gehaald en geoogst, had van de twee planten in gewicht nog niet de helft van jouw Gloria's . Die van mij zouden nog een dikke twee weken moeten tot oogsten.........

Geplaatst:

Ik heb vorige week ook al gloria geoogst, en vandaag weer.

Wat ik doe is niet de hele plant rooien, maar gewoon beetje graven met de hand bij de planten.

Dan oogst ik de dikste aardappelen, en de rest kan nog mooi doorgroeien.

Vandaag kilootje of 3 geoogst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...