Ga naar inhoud

Manieren om rabarber te bewaren

Danuta

Aanbevolen berichten

Hmmm...er zijn zo veel manieren om rabarber te gebruiken en ik zie op een enkeling na alleen maar moes moes............ik ga volgend jaar de zweeds manier (ouderwetse-zweedse-manier-bewaren-rabarber-t2061.html) gebruiken alhoewel dat niet geheel alleen maar zweeds is volgens mij...ben het wel in andere landen tegengekomen bij rabarber verwerking.......

Ik zelf wil geen moes maar stukjes of stelen of 'blaadjes' etc.........maar ook denk ik dat rabarber eigenlijk eht beste gewoon vers smaakt...maar dat vind ik bijna met alles.....)

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel.

2 dikke rabarberstangen, wassen en in 3 cm stukken snijden,350 gr grove kandijsuiker, wit neem ik maar je kunt natuurlijk ook bruin nemen, de smaak is ook lekker dan.

1 zakje echte vanillesuiker en als je hebt, schuif er nog een halve opengesneden vanillestokje bij anders nog een zakje vanillesuiker. Alles mengen en in een afsluibare pot geven.

Nu overgieten met 0.75 liter Schnaps, zachte jenever of wodka........licht roeren, sluiten en 2 weken wegzetten op een koele donkere plek.

Zeven en in donkere flesjes gieten (bvb bierflesjes), sluiten en donker en koel wegzetten. Voor het drinken goed koelen in de koelkast

Om er een winterse smaak aan te geven kun je ook in het eerste stadium een kaneelstokje toevoegen.

MVG

Danuta (beter dan moes )

MVG

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...