Thessa Geplaatst: 10 juli 2011 Auteur Geplaatst: 10 juli 2011 wie heeft er nog meer last van de niet opkomende stok sla bonen ? het lukt me niet dit jaar en ik mis ze zo zelfs voor trekken had geen zin...maar ga het vandaag toch nog maar weer een keer proberen....(en het bovenste bericht is weer bijgewerkt ) kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorg Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Er zijn meer leden die daar last van hebben. Ik heb dit jaar ook een teleurstellende opkomst, van de week nogmaals een poging gedaan met een nieuw pakje zaad. Dan wel stamboontjes.
Jorieke123 Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Dit jaar heel slecht inderdaad (welke boon dan ook). Ook maïs komt heel slecht op. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rommert Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 bij mij wil sla voor geen meter welk ras ik ook probeer
Dennis29 Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 De bonen hier die begin mei gezaaid zijn kwamen prima op, maar de in begin juni gezaaide bonen zijn bijna allemaal weggerot.
Thessa Geplaatst: 11 juli 2011 Auteur Geplaatst: 11 juli 2011 gek he, ik ga het nu in stekgrond in een kweekkasje proberen en mochten die opkomen met 4 blaadjes buiten uit zetten hoop dat het nog lukt dit jaar... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 20 juli 2011 Auteur Geplaatst: 20 juli 2011 nou nog steeds binnen geen boontjes ontkiemt.... buiten staan de snijboontjes er wel mooi bij gelukkig !en volgende probleem, de courgette's worden opgegeten door de slakken korrels strooien en weghalen van de slakken lijkt niet te helpen, ik heb ze inmiddels ook al op stro gelecht maar niets lijkt te helpen...met moeite wat voor mijn zelf zien te houden ipv de slakken......wie o wie heeft de gouden tip ?ik heb er 7 op regel staan op de volle grond en nu dus op stro....met veel anti slak korrels er tussen en omheen kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Helly Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Koffiedik? Eierschalen? 'sNachts de wacht houden met een nietmachine? Of een grote schaar? Good things come in small packages
jasmin Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 koppeltje flesseneenden... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
jasmin Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Ze heeft ruimte zat... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Als zo'n beest met zn flappoot op een plantje staat terwijl ie een slak weg werkt, maakt het niet uit hoeveel hectare tuin je hebt Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Maar je slakken zijn weg!!! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 (aangepast) ha ha lach maar.... ik vandaag naar de tuin weer 2 midden grote aan snot gegeten....ze zijn nog net te klein om te oogsten zonde .....maar ben nu zo ver dat ik ze toch maar af ga halen....zo blijft er echt niet over voor mij .... ik zal even een foto maken kunnen jullie het zien, het is echt niet te geloven dat er van 7 planten nog maar 2 kilo geplukt is.....ik lees van iedereen dat ze er in om komen, en ik had grote plannen voor het zoet/zuur...maar de eerste lichting zit in de potten en is heerlijk ! leuk vooral omdat de ene helft geel is de ander groen....leuk en lekker met rode paprika ( bestaat er geen slikvingerdende smily ? ) en...de eerste potten zijn al weer verkocht !(zal daar ook even een foto van plaatsen onder recepten) 22 juli 2011 aangepast door Gast kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Margareth Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 helpt houtas niet rond de planten? Of eierschalen?
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 ik zal eens in de kliko duiken voor de schalen, en zondag gaan we BBQ zal de as bewaren het is te proberen kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 foto's ! nu gelukt maar....alleen omdat deze met camera op kleine afbeeldingen genomen zijn, nog steeds raadsel hoe ik de 3 mb naar 2 krijg, het lukt niet..... maar goed nu deze; overzichtje ....op de voorgrond de sla bonen die niet willen, daar achter veel wapper gevaarte tegen de vogels, konijnen, eenden overzichtje van het nog niet zo lang geleden gezaaide nieuwelingen ; snijbonen, zonnebloem, siermais en pompoen de courgette's geel en groen, de slakken maken het moeilijk..... een rij postelein , klaar om op te eten ! nog nooit gehad, ben benieuwd een rij raapsteeltjes, had verwacht dat het smallere blaadjes zouiden zijn, deze groeien net als de gewone rapen niets mals aan... het aardappel veldje, de eerste rij kan er al uit rij snij biet, al lekker van gegeten!-afbeelding-prij kunst ! deze expres laten schieten, de beien, homels enz vinden ze heerlijk en geeft beetje vrolijkhied door de bloemen !-afbeelding- kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 zo eindelijk weer droog weer en tijd om te wieden....heb de blaren op mijn handen daarom nu maar de loop paden met onkruid gif gespoten.....scheeld behoorlijk veel werk hoop ik.maar het resultaat is supper eindelijk weer onkruid vrij! ook de ( plant) uien geel en rood uit de grond gehaald flinke opbrengst en helemaal geen narigheid er in gelukkig.liggen nu te drogen op kranten in de tuin.ook een proef veldje van de nicolla aardappels uit de grond gehaald mooie aardappels en veel opbrengst, van 4 planten 1,5 veiling krat vol !de proef met de aldi aardappels is minder geslaagt helft kwam al niet op andere helft mindere opbrengst. en ....een extra pruimenboom gekregen die al voor de helft op de moestuin stond ( van onze toekomstige verhuizer )een reinecloude nog wat...ben even de rest van de naam vergeten.....buurman is oud en kan het niet meer aan, of ik hem wilden hebben alvast graag! heerlijke en mooie pruim hangt ook boorde vol! en moet nodig gaan uitdelen heb zo veel "te veel " eetbaars in de tuin....snij biet bv .....ga mijn schoonmoeder er mee verblijden en de courgettes eindelijk oogstbaar, lekker zoet / zuur en soep maken van de week ! en wie heeft er nog een tip om spits kool goed en lang te kunnen bewaren ? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
jasmin Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 Je bent een komisch druk bijtje, Thessa... , en als je net door je ene voorraad heen bent, komt er het volgende aanrollen (nou ja... bomen rollen niet..)... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Margareth Geplaatst: 2 augustus 2011 Geplaatst: 2 augustus 2011 kun je geen zuurkool maken van spitskool? of in de vriezer, bij ons liggen ze in de vriezer gesneden en gewassen...
Thessa Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 kun je geen zuurkool maken van spitskool? of in de vriezer, bij ons liggen ze in de vriezer gesneden en gewassen... gewoon rauw of geblanceerd ?? heb er 4 die al klaar zijn.... wordt een hele vries lade aan spitskool.....( ga geen zuurkool maken hoor....veel te veel werk...) kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 2 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2011 Je bent een komisch druk bijtje, Thessa... , en als je net door je ene voorraad heen bent, komt er het volgende aanrollen (nou ja... bomen rollen niet..)... ha ha erg he....kan soms ook even geen jam enz meer zien hoor.....maar heb vanmiddag nog braam/vlierbes jam gemaakt en donderdag ga ik weer courget op zoet / zuur maken...... ( morgen pony dag met de kids, is een gote show midden in de stad met 150 pony's .....erg leuk ! thema flower power... dus geen tijd even voor moestuin dingen ) kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 pony dag was een groot succes !! even off topic.....eerste met de best gaande rijpony, 5de met de keuring, 1ste met de beste mini monster knecht en 7de met de flower power verkleed show !!! ben zo trots op mijn jongens (4 en 2 jaar ) en pony Freek met zijn 20 jaar !! (we staan op de voorpagina op internet van het NHD stad en streek noordholland enkhuizen/hoorn !!) ha ha kon het even niet laten kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 helaas de groene courgette planten hebben het begeven....de gele daarintegen doen het nog.....lijken wel sterker ook de vruchten zelf zijn beter lijkt wel .... verder veel en heel veel groenten.....heb me wagen vol geladen... en veel pruimen !! kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Aanbevolen berichten