Ga naar inhoud

Wat eet mijn aardbeien op?

BananaRaw

Aanbevolen berichten

hmm ik ken mensen die ook cd's gebruiken tegen vogels, en na een aantal weken testen, bleek het zelfs dat de vogels gewoon zo brutaal waren en er toch gewoon lekker van gingen eten

Dus mijn ideetje zou zijn toch nog een netje erover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijken mij ook vogels. En mijn aardbeien zijn ook lang zo ver nog niet

Mieren zeker weten van niet. Slakkenvraat ziet er ook naders uit. Muizen ziet er iets anders uit, maar zou nog kunnen. Maar lijkt mij gewoon vogels. CD's helpen wel een dag of wat daartegen, maar niet lang. En al helemaal niet tegen eksters, kraaiachtigen, spreeuwen en duiven. Die zijn slimmer dan je denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Blijkbaar kan de kip nog door de draden heen, ik zag ze er daarnet toch doorkruipen.. Hier zal dus inderdaad de verklaring liggin ipv bij de mieren!

Wat de aardbeien betreft, vorige augustus gezet op zwarte plastiek. Sindsdien geen mest of iets dergelijke aan toegevoegd. Zijn trouwens allen planten die 1jaar staan.

Dit was de opbrengst van vandaag:

foto-444071370800520.JPG

foto-2-kopie-236081370800561.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weeks later...

Verdenk niet gelijk vogels of slakken. Pissebedden vinden aardbeien verukkelijk. Ik heb iederjaar weer een gevecht met ze terwijl de slakken eerder voor het blad gaan dan de vruchten. En vooral bij de laatste foto herken ik het vraatpatroon gelijk. De aardbeien in/onder folie/plastic hebben er bij mij veel meer last van dan de aardbeien in vollegrond en potten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pissebedden houden van vocht dus geen plastic of folie gebruiken maar stro om je aardbeien te beschermen. en net als slakken houden ze niet van koper. Je hoeft geen koperstrips e.d. te gebruiken maar wat centen op de pleken van overlast te leggen. Of je planten de hoogte in maar, dan heb je enkel minder vraat. Dit heb ik zelf bij een aantal planten gedaan en i.p.v. veel vraat nu pas 1 aardbei aangevreten wel net een Lambada(ze weten dus ook wat lekker is )

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt jammer genoeg last van vruchtrot schimmel door grauwe schimmel (Botryotinia fuckeliana). Hier heb ik er bij mijn Lambada's en Ostara's (hebben er bij mij althans normaal weinig last van. Bij mijn lambada's heb ik er ieder jaar wel wat last van.) dit jaar ook erg veel last van en pluk dus nu ook nog niet geheel rijpe vruchten en maak er maar jam of saus van. Dan gaat er wat suiker e.d. bij een smaakt het toch wel lekker.

Edit : even een foto. Rechts onder zie je als je goed kijkt de schimmel op de opzich mooiste vrucht (Ostara) Rechts boven is grond

aardbei-met-aantasting58841372264212.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...