Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag allen,

Na enkele weken geleden wat zaadjes geplant te hebben ben ik op vakantie gegaan.

Het waren enkele kruiden in potten,worteltjes in een pot en radijsjes in een bloemenbak.

Nu doen ze het allemaal erg goed en de radijsjes en worteltjes zelfs heel goed!

Mijn vraag is nu hoe deze uit te dunnen en tot welke proporties ?

(Ik kan geen foto's toevoegen via mijn telefoon)

Niets zo lekker als je eigen bier!

Geplaatst:

Radijs zaai je normaal in rijtjes op 10 a 12 cm van elkaar met om de 5 cm één plantje.

En wortel zaai je op zo'n 15 a 20 cm van elkaar met om de 5 a 10 cm één plantje.

Uitdunnen op die manier dus . Zou gewoon de gezondste wortelen en radijzen uitkiezen en ervor zorgen dat ieder plantje een diameter van 5 cm ter beschikking heeft rondom de plant.

Dat is veel weggooien (je kan dat niet ergens anders terug erinplanten), maar de oogst zal beter zijn

Geplaatst:

Radijs vindt verspenen niet altijd leuk naar je kan dus ook nog kijken of je wat radijs wat ruimer kan zetten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...