ModestMouse Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Ik ben bezig om zo creatief verticaal zo veel mogelijk groente en fruit in mijn tuintje kwijt te kunnen. En het liefst zo goedkoop mogelijk, of van spullen die ik al heb staan. Hieronder heb ik zakjes voor tuinafval (Action, 29cent per stuk) en sisaltouw gebruikt. Er zitten rode pronkbonen in de zakken.We hebben geen goede boor, dus ik heb de touwtjes door de verluchtingsgaten van de muur gehaald en binnen met spijkers in de balken de touwen vast gemaakt. En we wonen in een huurhuis, dus ik wil ook eigenlijk zo min mogelijk gaten maken. Heeft iemand nog andere leuke ideetjes of tips? Ik ben benieuwd! Mijn volgende project is om van een oud wasrek een pompoenwalhalla te maken Quote
weknow Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Zou het helpen als je je schuurtje ombouwt tot een torenflat...? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Infinite Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Nee joh, die pompoen moet het dak op! pompoen-op-het-dak-t7543.html?hilit=pompoen%20dak Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
RvO Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Leuk! Straks een foto als de planten volgroeid zijn. Zomaar een wild idee:Misschien kun aan de deur ook nog een plantenbak schroeven, met of zonder klimrek. Ik geloof niet dat planten snel duizelig worden Quote
pet Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Ik heb een aardbeienwand van een pallet gemaakt met daarop haken en van die lange bloembakken.Van pallets heb ik ook een grote compostbak gemaakt, waar nu pompoenen op gaan groeien.En een bank getimmerd. Als je op pallets recycling zoekt vind je allerlei ideeën. Verder heb ik ook veel gemaakt van het plastic van oude potgrondzakken. Ik heb er manden van gehaakt (zoek op plarn), maar ik gebruik ze ook om oude hanging baskets opnieuw mee te weven. Als je op vertical gardening zoekt, vind je waarschijnlijk ook nog wel leuke dingen. Quote
ModestMouse Geplaatst: 15 mei 2013 Auteur Geplaatst: 15 mei 2013 Iets met pallets is ook een goed idee! Ga ik naar kijken. Op de deur een plantenbak zou ook leuk zijn. Het is een mooie zonnige plek, dus dat is zonde om niet te gebruiken Toch maar even boortjes kopen voor de boor die we hebben liggen. De buurman heeft op het dak wel iets staan. Maar ik heb geen tuinslang en geen wateraansluiting, dus het zou iets moeten zijn dat ongeveer 1 keer per week water nodig heeft en niet te veel gepluk/gedief en gedoe. 1 keer per week met de ladder en de gieter wil nog wel Heeft iemand een idee wat zou kunnen op het dak?Pompoen gaat niet, want als het flink regent ligt er een laag water op het dak en dan gaan ze rotten. Jammer! Quote
Stan Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Je kan mits niet te zwaar nog met een spin(zo'n fiets baggagebinder) en een hang pot, zak of bak nog e.a. doen voor kruiden, pluksla of aardbeien e.d Edit : er schiet me nog wel wat te binnen je kan ook wat Jasmin al eens als window-gardening heeft gepost met enkele bakken en pallets maken en kijken of je dat aan het dak of de muur kan maken ??( dit kan dan weer niet met een spin ) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
malouis Geplaatst: 16 mei 2013 Geplaatst: 16 mei 2013 Verder heb ik ook veel gemaakt van het plastic van oude potgrondzakken. Ik heb er manden van gehaakt (zoek op plarn), maar ik gebruik ze ook om oude hanging baskets opnieuw mee te weven.Met die stevige (vrij stugge) zakken? Hoe breed knip je dan de strips? Heeft iemand een idee wat zou kunnen op het dak?Pompoen gaat niet, want als het flink regent ligt er een laag water op het dak en dan gaan ze rotten. Jammer!De pot met de pompoenplant kan best op het dak staan. Als je er een paar pallets omheen legt kan de pompoen daaroverheen groeien. Quote
pet Geplaatst: 16 mei 2013 Geplaatst: 16 mei 2013 Met die stevige (vrij stugge) zakken? Hoe breed knip je dan de strips? Anderhalf tot 2 cm ongeveer. Behoorlijk stug om te haken. Je kan ze eerst ook nog een soort spinnen met een spintol. Maar dat is wel veel werk. Het haakt echter daarna wel makkelijk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.