vondiep Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 HalloDit is mijn eerste jaar dat ik tomaten kweek. En nu is mijn vraag moet ik deze al overplanten. (Als ik ze ga overplanten kan ik ze dan in de vaste grond zetten ?)Of kunnen ze gewoon in de kasje blijven. Maar op een gegeven moment worden ze te groot voor in het kasje. Graag jullie meningen en tips .Groeten JAn Quote
Danuta Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Als het buiten warm genoeg is in Nederland in de nacht waar jij woont kunnen ze naar buiten, je kunt er eventueel als bescherming nog gehalveerde limonadeflessen overheen zetten ter bescherming bvb, tomatenzakken of tentje, tunnel etc. MVG Danuta Quote MVG Danuta
Frans Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Ik neem aan dat de foto van je plantjes recent is Jan en met deze grootte zou ik ze , zeker met het huidige weer , nog niet in de vollegrond zetten. Ik zou ze nog even op een beschut , licht , en niet te koud plaatsje (geldt momenteel vooral nog voor de nachten) in hun potjes laten doorgroeien. Zelf heb ik ook nog wat planten in potjes staan . Die zouden met hun huidige grootte nu wel al geschikt zijn om buiten te planten zijn maar ook die laat ik nog een paar dagen in hun (9 cm) potjes staan . Om ze te kunnen vergelijken met jouw plantjes , zodat je ziet dat er nog geen haast geboden is , heb ik er ook een bekertje tussen gezet . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
vondiep Geplaatst: 15 mei 2013 Auteur Geplaatst: 15 mei 2013 Oke bedankt dan laat ik ze nog in de bekertjes staan. En ze staan snachts buiten onder de veranda. Bedankt Jan Quote
mw vogel Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Hoeveel ruimte heb je? Ik tel 21 tomatenplantjes! Dat wordt een behoorlijk oerwoud Als ik jou was zou ik de tomaten nu nog een keer naar een grotere pot verhuizen voordat je ze in de volle grond zet, dan zul je zien dat ze echt steviger worden.Tomatenplanten houden trouwens helemaal niet van regen, dus als dat kan, zet ze dan onder een afdakje. Bijvoorbeeld in grote bakken of potten. Quote
MoesMeisje Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 ik heb zelf 3 tomaten plantjes die nu heerlijk staan te groeien in tuingrond in mijn kast.Wil wel zeggen dat ze me behoorlijk gegroeit zijn en er al kleine vruchtjes ontstaan. Maar zag vanmiddag dat eentje te groot aan het worden is voor mijn kast dus die moet binnenkort wel een ander plaatsje krijgen haha. Maar ik zou ze zowiezo nog even in de potten laten zodat ze nog even kunnen uitgroeien. Ziet er goed uit joh!! Quote Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER!
gerda robberecht Geplaatst: 16 mei 2013 Geplaatst: 16 mei 2013 Ik vind dat de tomaten al goed in de potjes moeten geworteld zijn, dan kan je ze pas uitplanten en gaan ze direct verder groeien. Deze lijken mij toch nog iets te klein. Je wint met te wachten dan met ze te vlug in de grond te planten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.