Bert1239 Geplaatst: 14 mei 2013 Share Geplaatst: 14 mei 2013 Hallo, Ik heb zojuist een zakje lage slabonen gevonden. Deze wil ik graag planten, maar kan dat in een pot? Zoja, hoe groot moet die pot dan zijn? En kan ik ze nu nog zaaien, of is het daar al te laat voor en kan ik beter wachten tot volgend jaar? En hoe hoog worden deze planten? Kun je ze over de grond laten kruipen of moeten ze echt klimmen? Mvg Bert Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 14 mei 2013 Share Geplaatst: 14 mei 2013 bert, staat dat niet allemaal op het zakje?ja die kan je nog zaaien en het kan in een pot, ligt aan hoeveel je per pot wil doen, ik zou er maar 2 doen en in een emmer kunnen wel 3 of 4 Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 14 mei 2013 Share Geplaatst: 14 mei 2013 @Bert lage slabonen ??? zijn het stok of stambonen ??? Normaal gesproken bij stok is laag tussen de 50cm en 100cm(zit verschil in per ras) bij stambonen kan dat tussen de 40 cm en de 100 a 120 cm in zitten( ook weer per ras verschillend). Ik zou ook de bonen niet over de grond laten groeien ze blijven dan niet mooi en kunnen dan sneller verrotten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 14 mei 2013 Ik heb eigenlijk een idee. Op de verpakking staat alleen 'lage slabonen' . Maar bedankt voor de reacties! Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 15 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 15 mei 2013 Ik heb 4 potten gevuld met zand met een diameter van ong. 25cm. Hoeveel plantjes kunnen hierin? Ik ben de bonen nu aan het voorwerken. Dat moet toch bij bonen? En hoe lang duurt het normaal voordat de plantjes kiemen? Mvg Bert Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuintjesdraak Geplaatst: 15 mei 2013 Share Geplaatst: 15 mei 2013 Ik heb ook een pakje van lage (gele) slabonen, staat ook niet op hoe hoog ze worden, naar aanleiding van mijn topic hierover heb ik als antwoord gekregen dat ze ergens rond de 30 of 40 cm hoog gaan worden, dus we gaan het zien. Er staan wat bamboestokken bij voor het geval ze gaan omvallen, kan ik ze daar tegenaan binden, zou ws niet nodig zijn, maar je weet nooit. Afstand in pot, ik denk dat je dan net zo de plantafstand moet aanhouden als dat je ze in de volle grond zet? In mijn MM bak staan ze ongeveer 8 cm uit elkaar, heb in een half vak 8 staan, mijn vakken zijn iets groter dan normaal bij een MM en het vak is niet precies door de helft gedeeld, meer op 3/4. De kiemtijd is lastig te zeggen. Ik had ze eind april gezaaid en had geluk dat het toen 2 weken prachtig weer was. Heb ze niet al te nat gehouden, schijnen niet van veel water te houden, en na ongeveer anderhalve week kwamen ze op, maar nu met al die regen.......ik weet niet of ze dat nog wel overleven, afdekken doe ik niet aan, alleen als ik net wat gezaaid heb tegen de vogels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 16 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 16 mei 2013 Oké bedankt! De zaadjes liggen nu sinds gister te weken, dus die ga ik vanmiddag planten denk ik! Anders wordt het morgen. Ik hoop dat ze nog uitkomen! Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom! Mvg Bert Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 21 mei 2013 Share Geplaatst: 21 mei 2013 Ik heb er 8 per grote pot. Waren al oudere zaden en ik moet maar zien dat ze nog opkomen. Uitdunnen kan altijd nog. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.