Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Lage slabonen in pot? En nog wat meer vraagjes.

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb zojuist een zakje lage slabonen gevonden. Deze wil ik graag planten, maar kan dat in een pot? Zoja, hoe groot moet die pot dan zijn? En kan ik ze nu nog zaaien, of is het daar al te laat voor en kan ik beter wachten tot volgend jaar? En hoe hoog worden deze planten? Kun je ze over de grond laten kruipen of moeten ze echt klimmen?

Mvg

Bert

Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bert lage slabonen ??? zijn het stok of stambonen ??? Normaal gesproken bij stok is laag tussen de 50cm en 100cm(zit verschil in per ras) bij stambonen kan dat tussen de 40 cm en de 100 a 120 cm in zitten( ook weer per ras verschillend). Ik zou ook de bonen niet over de grond laten groeien ze blijven dan niet mooi en kunnen dan sneller verrotten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 potten gevuld met zand met een diameter van ong. 25cm. Hoeveel plantjes kunnen hierin? Ik ben de bonen nu aan het voorwerken. Dat moet toch bij bonen? En hoe lang duurt het normaal voordat de plantjes kiemen?

Mvg

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een pakje van lage (gele) slabonen, staat ook niet op hoe hoog ze worden, naar aanleiding van mijn topic hierover heb ik als antwoord gekregen dat ze ergens rond de 30 of 40 cm hoog gaan worden, dus we gaan het zien. Er staan wat bamboestokken bij voor het geval ze gaan omvallen, kan ik ze daar tegenaan binden, zou ws niet nodig zijn, maar je weet nooit.

Afstand in pot, ik denk dat je dan net zo de plantafstand moet aanhouden als dat je ze in de volle grond zet? In mijn MM bak staan ze ongeveer 8 cm uit elkaar, heb in een half vak 8 staan, mijn vakken zijn iets groter dan normaal bij een MM en het vak is niet precies door de helft gedeeld, meer op 3/4.

De kiemtijd is lastig te zeggen. Ik had ze eind april gezaaid en had geluk dat het toen 2 weken prachtig weer was. Heb ze niet al te nat gehouden, schijnen niet van veel water te houden, en na ongeveer anderhalve week kwamen ze op, maar nu met al die regen.......ik weet niet of ze dat nog wel overleven, afdekken doe ik niet aan, alleen als ik net wat gezaaid heb tegen de vogels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké bedankt! De zaadjes liggen nu sinds gister te weken, dus die ga ik vanmiddag planten denk ik! Anders wordt het morgen. Ik hoop dat ze nog uitkomen!

Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Mvg

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...