Bert1239 Geplaatst: 14 mei 2013 Share Geplaatst: 14 mei 2013 Hallo, Ik ben op zoek naar gratis plantenzaadjes. Van wat voor plant maakt niet uit, want ik wil wel eens wat nieuws uitproberen! U kunt ze dan via de post opsturen. Stuur maar een PB als u intresse hebt! BVD, Bert Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 14 mei 2013 Share Geplaatst: 14 mei 2013 Heb je ook iets te ruil? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 14 mei 2013 Ik heb wel maïs zaadjes die ik van mijn maïs kolven heb geplukt, maar ik weet niet of die uit gaan komen. U kunt natuurlijk altijd proberen, maar ik weet het dus niet zeker. Ik heb ook een zakje zaadjes van de zonnehoed (Rudbeckia hirta). Deze waren alleen bruikbaar tot 1.1.2010, maar ik las ergens dat zaadjes nog jaren na de houdbaarheidsdatum kunnen ontkiemen en uitgroeien tot een normale plant. Misschien hebt u hier iets aan. Wat voor plantenzaadjes heeft u te ruil? P.S. Ik heb de maïs vorig jaar op 15 september 2012 geoogst. MVG, Bert Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 14 mei 2013 Share Geplaatst: 14 mei 2013 Naar mij kunnen jullie ook gratis zaden sturen Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 15 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 15 mei 2013 Hallo beste mensen, Een beetje stom dat ik dit topic heb geopend, maar mijn vader vond het geen goed idee dat ik zelf zaadjes enzo via internet ging kopen/krijgen. Sorry hiervoor... Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prettig gestoord Geplaatst: 15 mei 2013 Share Geplaatst: 15 mei 2013 Volgens mij is Bert 14 jaar en heb ik er geen problemen mee om een interesse in tuinieren te stimuleren door wat zaden op te sturen! Dus Bert je mag mij een pm sturen met je adres als het mag van je vader, ik heb genoeg zaden om er wat af te staan en jou een leuke start te geven. Groetjes van een moeder van 4 knullen Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 15 mei 2013 Share Geplaatst: 15 mei 2013 De jeugd heeft de toekomst. Heb ook altijd wel wat over hoor. Stuur me maar een bericht, als je vader het goed vindt dan he. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
janita Geplaatst: 15 mei 2013 Share Geplaatst: 15 mei 2013 Hoi Bert, Ik denk dat we allemaal wel eens iets onhandigs per mail hebben verstuurd of op een forum hebben gezet, zie het maar als een leermomentje Ik ben ook nog maar net begonnen met moestuinieren en heb dus nog niet veel zaden kunnen verzamelen maar heb nog wel zaden van afrikaantjes, dat is een goede combinatie met bv. worteltjesAls je er belang bij hebt stuur je maar een pm Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 15 mei 2013 Share Geplaatst: 15 mei 2013 Hallo Bert, Hoeveel ruimte heb je voor planten?'k Heb nog pompoenzaad, erwten en wat slazaden als je die wilt...Laat maar even weten of je ze kunt gebruiken. "t Was een grapje van me! (van die gratis zaden mogen jullie ook naar mij sturen.. ) Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Hallo Bert,Ik heb wel pompoen uchikikuri ,ananaskers,papaver voor je en massa's stokrozen.Stuur maar een PM.Ik heb vast nog wel wat waar ik (te)veel van heb.Groetjes van een moeder ,waarvan de zoon geen plantenbelangstelling heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 mei 2013 Heel erg bedankt voor de aanbiedingen, maar m'n pa vindt het niet goed. Wel dus een beetje stom dat ik dit topic heb aangemaakt. Maar ik laat de pret er niet door drukken hoor! Ik koop dan wel een keer zaadjes in de winkel. Ik heb nu opzich ook al wel genoeg staan. En ik ben ook bezig met een soort van takke-project. Ik heb allemaal stekjes gemaakt van bepaalde planten en hoop dat er wat uit groeit. Dat neemt ook al wel wat ruimte in beslag. (Zie andere topic van mij)En voor de rest staan er pompoenen, frambozen, een soort bloemen die vlinders aantrekt en blauwe bessen. Mvg Bert Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 17 mei 2013 Share Geplaatst: 17 mei 2013 In ieder geval veel succes gewenst met al je groentekweeksel en het takkeproject! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 mei 2013 Haha, nou dank je wel! Ik heb al wat meer aalbessen geplant, omdat die al waren aangeslagen. Nu staan er volgens mij wel 15 aalbessenplantjes! Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 17 mei 2013 Share Geplaatst: 17 mei 2013 Helaas heb niet veel meer maar wel wat, stuur een pb en volgende week dinsdag gaat het op de post. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 18 mei 2013 Share Geplaatst: 18 mei 2013 Je kan ook zaadjes halen uit de gekochte producten hoor,zoals tomaten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 18 mei 2013 Ja daar zat ik ook aan te denken. M'n moeder had een tijdje geleden een meloen gekocht en daar heb ik de zaadjes uit gehaald. Net zoals bij de tomaat. Komkommer lukte niet. Ik zag alleen maar waterige snotjes die een zaadje zouden moeten voorstellen Trouwens, ik heb nog een soort van project-achtig-iets. Ik zag laatst iets over een man die al 40 jaar een plant in een afgesloten pot had zitten. Er was een ecosysteem ontstaan en ik dacht: hee, dat is best lollig als dat zo lukt. Dus ik heb wat aarde in een fles gedaan(ik begin klein, want ik heb niks anders) en wat onkruid, graszaadjes, twee wormen en twee pissebedden en wat hout en wat water. De fles helemaal afgesloten en nu groeit er wat gras, onkruid en de beesten leven nog steeds! Ik vind het wel grappig om te zien dat ze elkaar zo in leven houden. Ik zal nog wel wat updates geven als er nog iets bijzonders gebeurt. MvgBert Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 18 mei 2013 Share Geplaatst: 18 mei 2013 Hihihi...ik vind het ook leuk om van alles uit te proberen!Gaaf hoor Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DannyWensink Geplaatst: 20 mei 2013 Share Geplaatst: 20 mei 2013 Hoi Bert, Ik ben ook nog maar net begonnen met moestuinieren en heb dus nog niet veel zaden kunnen verzamelen maar heb nog wel zaden van afrikaantjes, dat is een goede combinatie met bv. worteltjesAls je er belang bij hebt stuur je maar een pm Hoi janita Misschien een beetje brutaal van me, maar ik zou wel interesse hebben in wat zaad van de afrikaantjes Ik kan eventueel ook wel zaden ruilen Gr. Danny Quote In search of my father's garden, I found my own. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Xrosaliestrik Geplaatst: 15 juni 2014 Share Geplaatst: 15 juni 2014 Hallo, ik ben 15 jaar en ben net begonnen met wat plantjes kweken, heeft iemand misschien leuke groente zaadjes die ik kan planten en die gratis kan opsturen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 15 juni 2014 Share Geplaatst: 15 juni 2014 Er is een voorstel-topic. Kijk daar eens, stel je een beetje goed voor, zeg wat je doet kwa tuinieren , plaats er een paar foto's bij en wie weet krijg je op zo'n manier wel wat respons ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.