Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In onze voortuin staat er een (oude) sierkerselaar en wanneer die in bloei staat (de voorbije 2 weken) trekt die massa's bijen en hommels aan. In de achtertuin, zo'n 20 meter verder, staan er drie jonge appelbomen (1 hoogstam en 2 laagstam). Die komen nu volop in bloei, maar ik heb er nog geen enkele bij of hommel gezien...

Is het omdat het jonge bomen zijn en ze dus nog niet zoveel bloesems hebben als de oude kerselaar of zitten ze gewoon minder graag op appelbloesems? En moet ik nu die bloesems zelf bestuiven om appels te hebben

Geplaatst:

Nah, de wind doet ook wat en er zullen best wel diertjes komen om ze te bestuiven...vertrouw je het niet dan kun je altijd nog met een zacht kwastje zelf aan de gang gaan....

Gewoon een zacht, beetje 'bossig' kwastje nemen en zachtjes over de stuifmeeldraden gaan en de stampers.........je moet wel zeker zijn van de goede tijd...dus dat de pollen loslaten, een vergrootglaasje om de opgenomen pollen op je kwastje te zien wil dan nog wel eens helpen...bij de lage bomen is dat een eitje om even zelf na te helpen )

Hier lopen de bloesems van de kersen altijd voor op de appels en de peren, misschien ook geven de kersen (doordat ze eerder in bloei waren) een betere geur af en 'winnen' ze het daarom een beetje van de appels en de peren nu zeg maar.....en zijn die gewoon de volgende die aan de beurt zijn dus je moet ook gewoon kijken welke het eerst bloeide etc.

Hier zag ik op de kersenbloesems veel dieren maar die valt nu uit en nu is het bij de pruimen en de appels gewoon drukker......

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...