Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu 28 Ostara planten staan op iets meer dan 2m². Heb ertussen dun boomschors gelegd als mulch. Is iets steviger als stro (dat ik bovendien wil behouden om de composthoop wanneer ik bruin materiaal nodig heb) en is niet zoveel moeite/niet zo duur als gronddoek of folie, zeker niet voor die paar m².

Maar nu vroeg ik me dus af... mulchlagen, terwijl die composteren, onttrekken die stikstof aan de grond. Zal dat een probleem worden voor mijn aardbeien? Ik heb mensen al een winterlaag zien aanbrengen in hun moestuin met stro, maar dan strooiden ze eerst bloedmeel eronder, zodat er meer stikstof beschikbaar was.

Denken jullie dat het voor de aardbeien ook nodig zal zijn?

Geplaatst:

bij aardbeienmeststof is de stikstof (N) waarde altijd het laagste dus ze hebben daar blijkbaar weinig (extra) behoefte aan..

Geplaatst:
28 Ostara planten staan op iets meer dan 2m²

Dat lijkt me, in de tuin, wel erg nipt! Zou ze wat meer spreiden.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Bwaja ze hebben nu 30 x 30 cm per plant... Een beetje het vierkantemoestuinieren principe, want ik heb mijn moestuin zo uitgegraven dat ik telkens stukken van 1.2 m x 1.2 m breed ter beschikking heb voor een gewas.

Geplaatst:

Nu ja. 14 planten op 1 m2 vind ik wel rijkelijk veel , zo niet érg veel. Maar goed. Ik heb ze misschien ook wel wat ruim staan, maar staan dan ook 3 jaar he ? Afhankelijk van het soortje heb ik hart op hart de kleinsten op 35 cm staan ( Mare du Bois ) en de groteren ( Ostara's en Lambada's ) op 45-50cm. Anderen op 40-45 cm.

Maar we gaan erg offtopic In de mulch had ik vorig jaar stikstof meegemengd ( koemest korrels ) Nu heb ik nog geen mulch.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...