Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Veerke, gewoon vragen! Die man is waarschijnlijk heel blij dat jij ze wilt meenemen.

Jim, je kan ze ook nog een leuk kleurtje geven:

1zdr9r6.jpg

Lijkt me heel leuk als kids een tuintje willen en er weinig ruimte in de tuin is om er iets groots in te zetten.

Good things come in small packages

Geplaatst:

ik heb zo een soort gaas in mijn mini kweektentje en daarin passen de turfpotjes percies,

maar ik ben er ook achter gekomen dat die bakjes van activia passen.

bakjes van andere toetjes kun je ook goed gebruiken voor te beginnen met zaaien

Geplaatst:

Ik was laatst iemands blog aan het lezen en zij had zadenzakjes gemaakt van theezakjes. theezakjes.jpg

Ze plakte er etiketjes op. Ik vond het een reuze goed idee lijkt me heel geschikt.

En ergens op dit forum had men het een keer over het gebruiken van het binnenste theezakje om kruisbestuiving te voorkomen, over het bloemetje heen dus. Wie was dat? ^_^

En ik zag een tijdje geleden ook foto`s van poezenvoer zakjes, waar dat natte voer in zit (hihi, dat vinden velen vast vies ) Daar werden dingen in gezaaid. Het grote voordeel was dat je er 'mega' veel naast elkaar kan zetten. Ze zijn plat, maar hoog (voor een zaailing dan). En mensen met katten hebben er gemiddeld heel veel natuurlijk.

Onderin werden gewoon gaatjes gemaakt.

40c5b06b3b6c4ca1ce8a1eba46abd92fwiskas%202%20(Small).JPG

En ik neem aan dat de zakjes schoongemaakt waren

Geplaatst:

Ze gaan toch met Wc rolletje en al de grond in ? Ze schimmelen wel behoorlijk bij mij is dit erg ?

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Jup , wc-rol en al. (Of hij moet er nog simpel af te halen zijn, dan zou je het eventueel zonder kunnen doen, maar met kan gewoon.)

Mijn ervaring is dat de schimmel geen schade aanricht, maar ik haal het er meestal wel als nog met een mesje even af.. Of beetje schoonspoelen, voor het idee

(Als je dat doet: let op dat er geen wortels al door het karton naar buiten zijn gegroeid, dan beschadig je deze denk te erg.)

Geplaatst:

wat zijn er veel ideeen zeg!

wel goedkoop als je het zo kan oplossen!

en je draagt een steentje bij aan het milieu...

alhuwel...zou karton wel zo goed zijn voor de grond?

ach ja de schimmels halen het wel weg.

ik heb zonet een bakje gevonden waar je zo van die manderijntjes in koopt.

van die houten bakjes.

deze heb ik met een vuilniszak en duck tape een jasje aangedaan, daar potgrond in gedaan en voila.

een leuk bakje voor dingetjes in te planten.

heb er op het moment tuinkers in gezaait, hoop dat het wat word.

net ook nog van papa een bakje gekregen waar je zo vlees in verpakt.

achja zo zijn er zo veel oplossingen

Geplaatst:

Zo! Ze zijn hier in Rotterdam op grote schaal een paar flats aan het slopen. Net even 8 glasplaten van 55 x120 cm gescoord voor de toekomstige koude bak. Moest ze er wel zelf uit de kozijnen slopen en aan de buurman vragen ze even met mij op te halen [heb namelijk zelf geen auto, en dat is soms best lastig] Ricky is heel blij Wie heeft er een koude kas met dubbel glas haha.

Glasplatenvoorkoudebak.jpg

edit: oja, kosten 5,- euries fooi voor de uitvoerder.

Het moet ongeveer zoiets gaan worden

zaai-bak.jpg

Geplaatst:

Gaaf! Die zien er heel goed uit!

Ik ben hier ook al aan het rondfietsen langs bouw en sloop plaatsen, vragen om hout voor het timmeren van plantenbakken tot nu toe zonder succes helaas. Er worden hier ook flats neergehaald, inclusief de mijne over 5 jaar, dus als ik dan weg ga moet ik eraan denken m`n ramen mee te nemen

Geplaatst:

Lijken me reuze handig Rick. Alhoewel, zijn ze niet te zwaar voor op een bak? Of zijn ze kleiner dan het lijkt?

Geplaatst:
Zo! Ze zijn hier in Rotterdam op grote schaal een paar flats aan het slopen. Net even 8 glasplaten van 55 x120 cm gescoord voor de toekomstige koude bak.

Mooi 'oogst' rick, 6packje bier en de slopers zijn ook weer tevreden Als het je lukt die koude bak zo netjes te maken als op de afbeelding dan wil ik graag de bouwtekeningen

Geplaatst:
Lijken me reuze handig Rick. Alhoewel, zijn ze niet te zwaar voor op een bak? Of zijn ze kleiner dan het lijkt?

Valt mee Helly, ze zijn zwaar, maar niet TE zwaar. De afmeting valt ook mee. [55 x 120 cm.] En mijn koude bak kan straks in de herfst hagelstenen zo groot als golfballen makkelijk aan

Geplaatst:

Eindelijk mijn label probleem opgelost...

Ik heb een soort golfkarton van plastic gevonden (wel gekocht... het zijn eigenlijk ladenverkleiners... bij de Blokker)... in dunne vierkantjes geknipt, en door de sleufjes kan een grote prikker... en daar had ik nog een doos ongebruikt van staan... op de voorkant schrijf ik met een klein geknipt stikkertje de naam, en aan de achterkant - alleen als het relevant is - bv. met meerdere soorten van 1 plant) de latijnse naam...

Nou kan ik voor bijna geen geld, honderden labeltjes maken... voornamelijk voor binnengebruik en met zaaien, later als ze groot zijn herken ik ze zo wel....

bij grotere planten kan je er een ijzerdraadje doorhalen... met stift makkelijk beschrijfbaar (alleen stiften schrijven zo grof), en aan de stam bevestigen....

Ik ben happy.... echt wel....

dscn6634b.jpg

dscn6637v.jpg

dscn6639o.jpg

(die laatste is natuurlijk even wild geplaatst om te kijken.... hoe het stond...)

Geplaatst:

Jasmin, wat een geweldig idee En dat bijna voor nop met een beetje werk. Iets opschrijven moet iedereen. En dat idee voor de bomen is denk ik ook wel erg handig.

Geplaatst:
... Ik ben hier ook al aan het rondfietsen langs bouw en sloop plaatsen, vragen om hout voor het timmeren van plantenbakken ...

Zomaar een idee.

Er zijn sloopbedrijven die ook een winkel hebben waar je onderdelen uit gesloopte huizen kunt kopen. Van hanebalken, via sanitair tot ramen. Ok je zult iets meer moeten betalen dan een sixpack, maar misschien toch niet te duur. En soms bezorgen ze ook.

Oh ja, nog één. Ik liep gister even bij de kringloopwinkel binnen. Diverse vitrinekasten in de verkoop!

Geplaatst:
Wat ga je maken in de moestuin van die hanebalken en vitrinekasten ?

Hanebalken was maar bij wijze van spreken. Ik bedoelde heel veel hout in heel veel kwaliteiten, soorten en maten. En ook heel veel ander materiaal. Verwarmingsbuizen voor een kas of pergola? Wees vooral creatief.

Bij vitrinekasten gaat het vooral om de deuren. Zie o.a.:

post9066.html#p10074

post9260.html#p9260

http://degroenevinger.net/2011/03/08/van-vitrinedeur-tot-koude-bak/

Maar als je een degelijk vitrinekast vind kun je wellicht alleen de achterkant er uit slopen en dan het geheel in de grond duwen. Et voila, een koude bak.

Groet, RvO

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...