greetje11 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Ga je een pallet huisje bouwen??? Misschien, eerst ff vergunning bij de gemente vragen Quote
geedee Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 zo, hopelijk heeft er iemand wat aan dit hele verhaal Vond het erg leuk om te lezen eva...ik ga morgen eens alle halve kerstkaarsen, omsmelten tot een leuke "paaskaars" of "zomers buiten op tafel" kaars Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Topic opgeschoond. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
simke Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 zo, hopelijk heeft er iemand wat aan dit hele verhaal Vond het erg leuk om te lezen eva...ik ga morgen eens alle halve kerstkaarsen, omsmelten tot een leuke "paaskaars" of "zomers buiten op tafel" kaars hoi nog even over het karsen maken. mijn vader heeft og wel een paar klossen katoen liggen. dus als je een keer een dompel kaars wil maken. roep maar. ja hij had tot voor kort een kaarsen makerij. maar door omstandig heden is hij er mee gestopt. Quote
geedee Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Dat is leuk simke....kom je ook naar moestuindag....kun je lonten ruilen voor plantjes Quote
Eva Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 dat is misschien nog geen eens een gek idee...er zullen vast genoeg mensen graag wat lonten willen hebben!zoals ik en dan heb jij weer wat leuke plantjes erbij... Quote
geedee Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Zo....ff 15 minuten geknutseld Doos van broccoli, 2 plantenringen van de dahlia's die al van recycle schrikdraad gemaakt waren, en folie van bloemenboeketje.....Ijzerdraad in de hoeken gestoken zodat het geheel er makkelijk afkan als ik water moet geven...folie met nietjes om de ijzerdraad De paprika/tomaatjes kregen het koud alleen al van het kijken naar de sneeuw van vanochtend.....Staan er nu weer warmpjes bij Quote
Helly Geplaatst: 30 januari 2012 Auteur Geplaatst: 30 januari 2012 Quote Good things come in small packages
Eva Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 jij weet wat re-use betekent geedee! waarom een propegator van 20 euro halen als het zo ook lukt? Quote
Dennis29 Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Ik gebruik van die lege plastic notenbakjes om in te zaaien. Goed stevig plastic en past precies op de kachel. Quote
Jeronimo Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Heerlijke topic. Met veel plezier heb ik deze gelezen en na wat geknutsel heeft het ook nog resultaat opgeleverd. Na wat zoeken op het internet kwam ik dit artikel tegen: Hoe vlecht ik een mand van een krant.http://howaboutorange.blogspot.com/2009/06/newspaper-basket.html Vanmiddag ben ik aan de slag gegaan met onze stapel oude kranten. met dit als resultaat: De binnenkant heb ik bekleed met een plastic zakje (recycled: zakje waarin kleding zat). OK niet helemaal gerecycled, want ik heb gloednieuwe nietjes gebruikt en (een beetje) plakband.Binnenkort zal dit mandje kunnen dienen als zaaimaand. Quote
hansm Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Hebben we al olie-lampje maken gehad ? glazenflesje met metalen dop (bv bierflesje)sleufje met een mes in de dop snijden, lontje kopen, lontje door sluifje flesje vullen met lampenolieen leuk olielampje klaar, vooral leuk met 10 op een rij om je kasje vorstvrij te houden Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Grappige mand, met vernis erbij (restje?) kan je er nog iets stevigs van maken..Hans ook leuk, en als we dan lontjes krijgen van...eh was dat Eefje?( wiens vader kaarsenmaker was?) weer een mooie goedkope oplossing ook. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
tnauta Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Ik gebruik van die lege plastic notenbakjes om in te zaaien. Goed stevig plastic en past precies op de kachel. Hier worden de bakjes van de afhaal-chinees gebruikt, of was dat al eens genoemd? Ook de lege mona toetjesbakjes worden hergebruikt om plantjes af te dekken. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
sannie Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 wij hebben een aantal grand marnier flessen gevuld met lampenolie en bij de blokker voor 2 euro een dop met lont gekocht.mijn man houd graag van een borrel, hopelijk vergist hij dan niet in de fles Quote
Helly Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 Jeronimo wat leuk Is het mandje wel stevig genoeg om vast te houden? Dat idee heb ik niet bij krantenpapier. Hans, ook een leuk initiatief. Ik doe dat al jaren. Je kan elke fles of pot omtoveren tot zoiets. Als je dat met een pastasaus fles doet dan zit er gelijk een flinke voorraad olie in, scheelt vaak bijvullen van de fles. Quote Good things come in small packages
geedee Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Met een beetje behanglijm kun je er ook al meer stevigheid geven aan die mand.....richting papier maché denkend... ziet er leuk uit Quote
Jeronimo Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Jeronimo wat leuk Is het mandje wel stevig genoeg om vast te houden? Dat idee heb ik niet bij krantenpapier. De stroken kun je een aantal keren dubbelvouwen. Je vouwt de krant in de lengte steeds dubbel en dan krijg je uiteindelijk een redelijk stevig mandje. Quote
helena Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Heb wat lege sapflessen gekregen. probeer nu de etiketten, vooral de plak te verwijderen. Normaal lukt me dat wel met weken in heet water en afwasmiddel. Nu gaat het er niet af. De flessen zijn te leuk om niet te gebruiken. Wie weet een manier om ze toch zuiver te krijgen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Met wasbenzine ben je die zooi zo kwijt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
helena Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Jorieke, wasbenzine wilde ik juist niet nodig hebben.Heb de flessen nu in kokend water gelegd, waarna de meeste lijm eraf te rollen was. Het laatste wazige laagje wat overblijft, gaat er ook niet, normaal wel, met schuursponsje en afwasmiddel af, idd zooi is het. Daarvoor dan toch maar aan de wasbenzine. Dat schoonmaken moet je toch ook niet tot in het oogstseizoen bewaren Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Ik gebruik het ook liever niet, maar sommige labels hebben ze met zulk raar spul vast geplakt... Onze eigen labels week ik er heel makkelijk af, en zo ook alle labels van bijv. bierflesjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rantje Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Pindakaas of slaolie erop doen, in laten trekken en afwassen Etiketten kan je vaak ook makkelijker verwijderen als je eerst de föhn er even opzet, door de warmte laat de plaklaag beter los De etiketjes van mijn plastic bloempotjes gingen er helemaal niet normaal af, toen hebben ze een nachtje gelegen in een sopje van een afwasmachine-tabletje en het ging er redelijk af toen. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
helena Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Pindakaas of slaolie .....dat ik daar niet zelf opgekomen ben . Had nog een potje in de kast met echt onmogelijk te verwijderen plak en etiket. Staat nu te weken in de pindakaas.... Hoe leg ik dit uit aan huisgenoten.... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.