Marzano San Geplaatst: 13 mei 2013 Share Geplaatst: 13 mei 2013 Lijkt me een fantastisch leuk project en een goede oplossing voor jou! Hopelijk maak je er een bouwtopic over Quote Vogel, je weet toch... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 13 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 13 mei 2013 Ik maak er zeker een bouwtopic van . Maar de vraag is, hoe is die tafel geconstrueerd. Nergens op het filmpje zie ik de tafel goed in beeld. Mocht iemand tekeningen/foto's oid weten of hebben dan heel graag. Het soort hout lijkt mij ook van belang en de gebruikte pennen of schroeven. Of is alles hout- in hout? Dt lijkt mij de meest duurzame en sterktste verbinding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Elizabet Geplaatst: 3 juni 2013 Share Geplaatst: 3 juni 2013 Ha, fantastisch filmpje van die aarden oven zeg! Geweldig. Dat wil ik ook een keer doen Quote elizabet.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 19 december 2013 Share Geplaatst: 19 december 2013 Even een vraagje over de ovens. Ik wil er zelf ook 1 maken zoals in het boek overleven op je eigen km2. Ik ben niet zo heel handig maar goed, spelender wijs leert men. Maar mijn vraag is simpel, hoe kom ik aan de juiste klei? (moestuin zit op zandgrond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eveline68 Geplaatst: 20 december 2013 Share Geplaatst: 20 december 2013 Hb r over na gedacht er een te bouwen, ben ik bij de broer van mijn schoondochter wezen eten ja ja pizza uit een eigen gemaakte buiten oven super lekker, en nu wil ik er zeker een hebben, ben nu helemaal overstag. Nu alleen nog een goede plek zoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 20 december 2013 Share Geplaatst: 20 december 2013 Groot gelijk! Ik heb nog nooit pizza uit zo een oven gemaakt en gegeten. Maar lijkt mij heerlijk. Waar haal jij het klei vandaan om de koepel te maken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 20 december 2013 Share Geplaatst: 20 december 2013 Op de industrie terrein in Surhuisterveen is een kleiwinkel. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 20 december 2013 Auteur Share Geplaatst: 20 december 2013 Deze site kan je goed van advies dienen. Al diverse mensen heb ik er positief over gehoord. Ze kunnen ook voor je uitrekenen hoeveel je nodig gaat hebben aan materiaal en je helpen met de juiste constructie uit te voeren om te voorkomen dat de boel in elkaar stort. https://www.leemshop.nl/2012/12/leemoven/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 21 december 2013 Share Geplaatst: 21 december 2013 Hoi gwen, Bedankt voor je reactie! Die site had ik ook gevonden. Maar volgens mij moet ik dan 18 zakken kopen voor 11 euro per stuk. Dat wordt iets te prijzig haha. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 21 december 2013 Share Geplaatst: 21 december 2013 Daar wordt leem gebruikt geen klei.In groningen is een adres voor leem? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 21 december 2013 Share Geplaatst: 21 december 2013 Is dat niet ergens in Drenthe Thea? In 2008 is bij ons in NME Hoogezand iemand bezig geweest met leem uit Drenthe (?) om een leemoven te maken, maar die is mislukt. Nu zie ik hierboven aan de link dat het anders had gemoeten. Nieuwe plannen voor het komende seizoen om een nieuwe leemoven te bouwen, borrelen op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 21 december 2013 Share Geplaatst: 21 december 2013 Ik haal het liefst de klei gewoon uit de grond. Maar waar? Mijn oven hoeft niet heel mooi te zijn, maar vooral praktisch. Hij komt op de moestuin niet thuis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 21 december 2013 Share Geplaatst: 21 december 2013 Jij zit toch vlak bij de klei? De Friese klei is geschikt voor de oven, dus je kunt eens om je heen kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 21 december 2013 Share Geplaatst: 21 december 2013 Ik zal eens zoeken. Op het complex zit niets.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 21 december 2013 Share Geplaatst: 21 december 2013 Als je katteklei zoek,moet je een gat graven van 1,50 diep dan krijg je de katteklei. O ja tegen over het nieuwe politiebureau/cellen ............a7 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 26 december 2013 Auteur Share Geplaatst: 26 december 2013 Klei is iets totaal anders dan leem!! Klei is NIET geschikt voor het maken van een oven en spoelt bij een beetje regen al af. De leem op de site is echt de beste optie. Als je het te prijzig vindt moet je ook maar niet kijken naar de andere benodigdheden. Die zijn nog veel duurder. Voor een beetje buitenoven ben je zo'n 2.000 euro kwijt en dan doe je nog niks geks. Daarbij moet je rekenen op onderhoudskosten voor het opnieuw aansmeren van leem om de oven goed te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 26 december 2013 Share Geplaatst: 26 december 2013 de prima leemoven op het landje heeft de storm niet overleefd omdat het vrij zware dakje omwoei op de oven : dusssss, goed afdekken & beschermen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 26 december 2013 Share Geplaatst: 26 december 2013 oooo Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 27 december 2013 Share Geplaatst: 27 december 2013 ja, redelijk drama, gelukkig is bijna alles recyclebaar, alleen de leem moet opnieuw(deze oven is ook versie 3 dus er is al flink wat bouwervaring) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 27 december 2013 Share Geplaatst: 27 december 2013 Heel jammer dat zoiets gebeurd natuurlijk, al dat werk en materiaal naar de vaantjes.Maar wat me opvalt is dat het dakje zo topzwaar is en blijkbaar los op de stenen vloer stond, dan kan de wind er gemakkelijk mee gaan spelen toch? Om mijn kas te verankeren heb ik alu profielen diep in de grond geslagen en daar het hout aan vast gevezen, staat nu bijna een jaar zonder schade. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 27 december 2013 Share Geplaatst: 27 december 2013 ja, klopt, we gaan het nu ook vastzetten aan de rest van de wereld Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Share Geplaatst: 27 december 2013 Ahhh wat jammer!! Het zag er wel erg leuk uit. Mijn oven wil ik op een verrijdbare tafel zodat ik hem droog en uit de wind weg kan zetten. Ook dat geeft natuurlijk niet alle geranties. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
draadman Geplaatst: 20 februari 2014 Share Geplaatst: 20 februari 2014 Zo ik ben er ook weer eens na de boel weer een beetje door gelezen hebben kwam ik dit topic tegen k ben met horten en stoten ook bezig met een pizza oven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
draadman Geplaatst: 20 februari 2014 Share Geplaatst: 20 februari 2014 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
draadman Geplaatst: 20 februari 2014 Share Geplaatst: 20 februari 2014 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.