BananaRaw Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Beste leden, Ik ga dit jaar mijn groenten telen op een worteldoek. Nu slaag ik er niet in om mooie gaten te maken. Ik maak gebruik van een vorm (cirkel) welke ik op de worteldoek plaats. Nadien richt ik de gasbrander in de cirkel zodat het doek verbrand. Dit geeft niet altijd goede resultaten. Een andere manier, het verwarmen van de circel en hem erop plaatsten, geeft geen enkele reactie. De worteldoek blijft in ongeschonden staat. Nochtans dit is hoe ik gelezen heb dat je het moet doen? Wat doe ik fout? Is er een andere optie? Bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Danuta Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Een kruis snijden met een scherp mes...............? MVG Danuta Quote MVG Danuta Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TheoT Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Je kan het beste een ronde ijzeren vorm nemen en deze warm maken.Wanneer je deze nu op het worteldoek drukt smelt het mooi weg. Theo Quote Theo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sanne2 Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Ik ga dit jaar ook voor het eerst mijn aardbeien op worteldoek proberen.Ik heb een mal van hout gemaakt. Mijn vader heeft de gaten gemaakt met de soldeerbout. Eerst de mal op het worteldoek leggen, en dan met de soldeerbout het rondje maken. Wanneer je het hele rondje hebt gemaakt, moet je in de rand een gaatje branden. Dan kun je zo met een mesje de cirkel uit het worteldoek halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
citroen Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Ik heb het ook met de soldeerbout gedaan , wel een plank of plaat onder het te snijden gat gelegd .Gaat zeer goed en zijn perfecte gaten . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BananaRaw Geplaatst: 29 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 29 april 2013 Prachtige tip! Ik heb er mij gisteren een paar uurtjes mee bezig gehouden en het resultaat is prachtig! Ik doe vandaag nog verder als het zonnetje er door komt en post dan wel eens een foto. Bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BananaRaw Geplaatst: 29 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 29 april 2013 Een kruis snijden met een scherp mes...............? MVG Danuta Dan gaan de randen uitrafelen en dat is geen mooi zicht Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
citroen Geplaatst: 29 april 2013 Share Geplaatst: 29 april 2013 probeer de soldeerbout , geeft perfecte resultaten , Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.