Inez Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Hoe kan ik zien of er een radijs groeit aan mijn plantjes? Komt ie vanzelf boven kijken? Of is het puur gokken dat er wat aan zit? En hoe lang duurt het voordat je een radijs kunt oogsten? Heb een blikje zaadjes gekocht, waarbij de beschrijving vergeten zijn Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Claudia69 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Je ziet dat aan de knolletjes die bovenaan wat uit de grond komen. Als ze diep in de grond zitten, eventueel eens met je vinger rond de bladaanzet gaan en kijken hoe groot het knolletje al is. Quote
Yiasya Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Even stiekem inbreken Ik heb ze ook gezaaid namelijk. Maar moeten ze ook uitgedund worden? ik heb nu echt een hele rij blaadjes tegen elkaar aan staan. Zo ja, hoeveel ruimte moet er tussen de plantjes? Quote
kroongj Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Even stiekem inbreken Ik heb ze ook gezaaid namelijk. Maar moeten ze ook uitgedund worden? Als je grote, ronde radijzen wil kan je ze uitdunnen. Doe je dat niet en staan ze dicht op elkaar, dan krijg je veel kleine, misvormde radijsjes. Quote Groet, Geert-Jan
Mindless Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 En als je die grote bladjes afknipt is dit ten voordele van een grotere knol kan hebben? Omdat er dan Meer voeding naar daar kan blijven. Of ben ik mis? Quote
eva1986 Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Zonder blad gaat er geen radijs groeien! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
familymen Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 Ik heb ondertussen al 2 keer geoogst en ze rechtstreeks op de compostbak mogen gooien, loof genoeg maar geen radijs te zien. Nu weer gezaaid - hopen dat het nu eens iets wordt Quote
Missmass Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 @Familymen: dat heb ik vorig jaar ook gehad met wel 3 verschillende soorten. Vond het verschrikkelijk frustrerend! Maar heb me voorgenomen dat ik dit jaar nog 1 keertje ga proberen en als het nu weer niet lukt, voor mij nooit geen radijs meer. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
jarnogab Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 Inderdaad, even inbreken bij eentje die ruim genoeg staat van de andere. Als die ene mooi knolletje heeft, dan zijn ze oogstklaar. Als andere radijsjes dan te kleineknolletjes hebben, stonden ze hoogstwaarschijnlijk te dicht op elkaar. Daarom moet je in feite uitdunnen waar nodig. Dit jaar probeer ik in oude bloembakken te zaaien die in mijn moestuin opgehangen werden aan de omheining. Ik probeer een klein beetje in zigzag te zaaien zodat de nood aan uitdunning iets minder is. Quote
Inez Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 Ze staan bij mij ruim uit elkaar, maar geen knolletje te zien Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Jorg Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 Komt vanzelf maar zoals eerder vermeld doen radijsjes het niet bij iedereen zo goed. radijs-veel-loof-geen-radijsjes-t2371.htmlradijsjes-moeilijk-t6364.html Mijn advies is om gewoon nog even geduld te hebben en eventueel opnieuw te zaaien. Twijfel je, voeg dan een foto en de datum van zaaien bij Quote
sokrates Geplaatst: 25 april 2013 Geplaatst: 25 april 2013 Omdat radijzen van die snelle groeiers zijn, hebben ze erg veel water nodig. De laatste tijd is het extreem droog geweest. Die van mij zijn vorige week opgekomen, en ik besproei ze nu iedere dag. Als je geen knolvorming krijgt kan het daaraan liggen. En misschien aan een kali-gebrek in de grond. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 26 april 2013 Geplaatst: 26 april 2013 Ik heb radijzen laten zaaien door de kleindochter, drie weken na mekaar om de oogst te spreiden.Dit alles in een bloembak van een meter lengte maar die staat wel in de kas, zo moet dat kind, ze wordt zeven, niet te lang wachten op resultaat.Woensdag heeft ze de eerste kunnen plukken en als ze dit weekend komt kan ze er weer enkele oogsten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jeroen2802 Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 Als ze een stukje boven de grond uitkomen, zijn ze dan "klaar" of groeien ze dan nog door? Quote
Inez Geplaatst: 29 april 2013 Auteur Geplaatst: 29 april 2013 Ik heb er best wat blaadjes aan zitten, maar niks helaas! Nu denk ik ook dat dit hele slechte kwaliteitszaad is geweest. Gelukkig komen er zaden van (hopelijk) betere kwaliteit aan! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Shane ogay Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 @familymen: zonde dat je het kruid hebt weggegooid mijn grootmoeder wilde eens experimenteren met het kruid en maakte hier een over heerlijke stoemp vansindsdien is dit de lievelingskost van heel de familie (je hebt er wel heel veel kruid voor nodig)doen want het is de moeite waard Quote
Itoero Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Ik heb de radijs Riesen von Aspem gezaaid...ben benieuwd hoe groot ze nog gaan worden. Ze zijn nu al een pak groter dan een normale radijs.Ik had ook een lange, witte radijs . Daar waren enkele exemplaren groter dan een grote wortel. Die Riesen von Aspem en Lange Witte, kunnen doorgroeien zonder 'voos' te worden. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.