Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zelf sojamelk maken

Nepomuk1983

Aanbevolen berichten

Wie heeft dat wel eens gedaan? Ik wil het graag uitproberen. Ik heb wat recepten op internet gevonden. Zijn er mensen die ervaring hebben met een sojamelkmachine? Vind ze erg prijzig maar mocht het erg in tijd schelen dan is het wel te overwegen om er een op marktplaats te scoren. En heeft er iemand een online adres waar ik (biologische) sojabonen kan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier maak ik regelmatig sojamelk omdat ik een melkallergie heb en soja als vervanger gebruik.

De biologische, van europese oorsprong, sojabonen haal ik bij de molen bij ons in de buurt. Ik gebruik een soja apparaat maar waar al een zeef in zit maar ik gooi het nog door een kaasdoek omdat ik het anders te dik vind. Sommige mensen voegen er zout en suiker aan toe dan lijkt het erg op wat er in de pakken zit. Het is maar beperkt houdbaar dus daar moet je wel erg in hebben.

Ik week de bonen gedurende de nacht of zet ze in de ochtend te weken en maak de sojamelk 's avonds

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...