Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pootaardappelen met zijn tweetjes in een gat?

D_SDennis

Aanbevolen berichten

Vandaag pootaardappelen in de grond gedaan. Er zit wat variatie in de maat, maar ook in het aantal spruiten. Zo heb ik de grootste met de meeste spruiten het eerst uitgeplant. Maar toen de kleintjes overbleven, sommige met minder spruiten, heb ik hier een daar ook twee poters in hetzelfde gat gemikt.

ZIjn er meer die dit wel eens doen? Kan het kwaad? Mijn gedachte is: 6 spruiten uit een poter of 2 x 3 spruiten uit twee poters vragen net zoveel voeding en ruimte. Of kan iemand deze gedachte weerleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel geen ramp zijn, Dennis. J ezult van de zomer vast wel aardappels oogsten!

Maar je had die kleine ook wat dichter bij elkaar kunnen planten op dezelfde ruimte en op die manier elke kleine plant apart iets meer "eigen grondje" geven...

Misschien is je test wel het begin van een nieuw, sociaal, aardappelsoortje..ha,ha! Wat "doen" 2 kleine aardappeltjes die samen onder de grond zitten zoal...?

aangepast door Gast

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het kwaad? Mijn gedachte is: 6 spruiten uit een poter of 2 x 3 spruiten uit twee poters vragen net zoveel voeding en ruimte.

Klopt . Ik heb het al zo vaak gedaan . Uiteindelijk zie je geen verschil meer tussen planten die uit een enkele poter zijn ontstaan en zgn 'dubbele' planten die gegroeid zijn uit twee bij elkaar gelegde mini-potertjes met te weinig scheuten.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dat ook altijd als ik er teveel heb, eerst de grote met veel scheuten de grond in en dan de laatste sukkelaartjes met 2 samen, is leuker voor hen met 2 in bed.

Misschien wat vreten ze daar onder de grond uit................................

Geeft niet meer of minder petatten, want zie achteraf geen verschil in groei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...