Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dinsdags halen wij fruit en groente op de markt, waar lelijke plekken op zitten. Of erger... dan is er amper te herkennen wat dat hoopje snot ooit was geweest. Kratten vol, voor onze varkens.

Dit even als inleiding Want er zaten zo'n 15 a 20 (moet ze nog even tellen hoor) citroenen bij, die nog goed genoeg waren voor onszelf. (plus: de varkens maak je er echt niet blij mee). Ik heb al heel wat citroensap in de vriezer van een vorige keer, maar toch wou ik ze niet weggooien.

Ik zocht op internet of ik het sap kan verhitten om dan in flesjes te stoppen. Zodat ze in de kelder houdbaar blijven. Want de vriezer zit al vol zat.

En toen zag ik een recept voor Lemon curd. Met citroenen (check), aardig wat eieren (we hebben alweer een licht overschot), suiker (check ) en boter (zelf gemaakt, ingevroren).

Het recept is vrij simpel, dus ik ga vanavond aan de slag!

Je kunt het vinden op http://www.weckonline.eu

http://www.weckenonline.eu/Uitleg_werkwijze/Fruit_wecken/Citroen_curd_maken/citroen_curd_maken.html

Geplaatst:

Ik kan je alvast verklappen dat hij overheerlijk is! Ik heb de lemoncurd al vaker gemaakt met dit recept en hij is geweldig. Intense citroensmaak, prima gezoet. Ook lekker om in je biscuittaart te verwerken of in toetjes.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Herlijk spul he? Lemon curd, maar lang bewaren kun je het niet. Als het niet erg dik geworden is volgende keer iets langer doorwarmen in de bainmarie, pas wel op als je het te heet laat worden schift het.

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...