Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak me nog steeds een beetje zorgen over de bruine randen van mijn Elsanta's. Bij sommige planten lijkt het erger te zijn geworden:

P1030267.JPG

P1030268.JPG

Dit zijn de bladeren die ze al vanaf het begin hadden, op de nieuwe bladeren zie ik het niet echt - maar soms twijfel ik even.

Is dit nu wel of niet erg? Of maak ik mij gewoon veel te veel zorgen?

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Geplaatst:

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb absoluut geen verstand van schimmels, ook niet van kalium. Gewoon zoals Dennis zegt de betreffende blaadjes afknippen? Of.. mesten met kalium?

Ik heb een vloeibare meststof voor Groente en Kruiden van Ecostyle, daar zit 2% kaliumoxide in. Heb ze dit vorige week een keer gegeven. De samenstelling is NPK 4-0-2 (geen idee wat dat betekent).

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Geplaatst:
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb absoluut geen verstand van schimmels, ook niet van kalium. Gewoon zoals Dennis zegt de betreffende blaadjes afknippen? Of.. mesten met kalium?

Ik heb een vloeibare meststof voor Groente en Kruiden van Ecostyle, daar zit 2% kaliumoxide in. Heb ze dit vorige week een keer gegeven. De samenstelling is NPK 4-0-2 (geen idee wat dat betekent).

Ik zou afwachten of ze reageren op de extra kalium. Er bestaat speciale aardbeienmest. Ik las ook ergens dat je het vocht van geweekte koemestkorrels kan geven, maar pas als ze met vrucht beginnen.

NPK staat voor de verhouding stikstof, fosfor en kalium. Ik weet niet of jouw verhouding NPK 4-0-2 de optimale is voor aardbeien. Maar volgens mij zijn hier echte aardbeien deskundigen op het forum....

Geplaatst:

Kijk je zit ook nog in de winter, dan kriigen vaker wat oudere bladeren bruine randen, volgens mij is er niks aan de hand,