Meegosh Geplaatst: 28 maart 2013 Share Geplaatst: 28 maart 2013 (aangepast) Zo even mijn zaden bekeken en het volgende kan ik wel missen (heb de ongeveer aantallen er achter geschreven).. Anijs 25zBasilicum - Genovese 50zBieslook - Fijne Bieslook Staro 50zBieslook - Knoflookbieslook 30zBiet - Rode kogel 2 75zSnijbiet - Swiss Chard Lucullus 75zDille Hera 40zKervel 50zKnolselderij - Ibis 35zKomkommer - Delicatess 50zKool - Broccoli premium crop F1 35zKool - Bloemkool Snowball X 50zKool - Savooienkool Vorbote 50zKool - Spruitjes Hild’s Ideal 35zKoolrabi - Groene Supersmelz 25zKoolrabi - Rode/blauwe 75zMaggiekruid 50zOregano 75zPeterselie - gewone snij 100zPeterselie - Moss curled 100zPeterselie Platte peterselie gigante ditalia 100zPeterselie - Pittige peterselie Bravour 100zPeterselie - Wortelpeterselie 100zStamsnijbonen - Admires (snij) 75bWasbonen - Berggold 125bKlim/struikbonen - Fasgold 75bStangbonen - Ferrari 100bStokbonen - Maxi (sperzie) 75bStruikbonen - Neckarkönigin 50bPeulen - Mangetout sugar bon 100bPompoen - Flespompoen 50zPompoen - 1e jaar 100zPrei - blauw groene winter Eskimo 50zRadijs - Celesta F1 100zRadijs - Eiszapfen 60zRadijs - paaseimix 60zKropsla - Attractie 75zKropsla - Clarion 50zEikenbladsla - red salade bowl 75zSla - Lolla Rossa 50zPluksla - rode rand 25zIJsbergsla - rode Winnetou 75zRaketsla - rucola 100zWilde rucola 100zSpinazie - Matador 150zTuinkers 1 potje/zakjeTomaten - Boomtomaat Roma 30zTomaten - Redpear 30zUi - Roja de Niort rood 50zUi - Stuttgarter Riesen wit 50zUi - De Barletta spring onions 50zZwarte wortel - Duplex 100z BLOEMEN Papaver Somniferum lauren's grape 100zAlcea rosea nigra 30z Aan wat er hier in de tuin staat/zich stekt zijn aardbeien (twee soorten, maar nog niet specifiek gekeken hoeveel stekken er zijn/aanslaan).En we hebben een grote yucca in de voortuin staan met jonkies van vorig jaar, dus die kunnen ook gestekt worden (volgens mij meest voorkomende yucca in tuinen in Nederland, bloeit met een stengel waar witte bellen aan komen).. In huis hebben we nog een aloë-vera plant staan welke een aantal stekken heeft gevormd, deze heb ik ook nog niet verpot/er af gehaald ..Verder hebben we nog bolcactussen, stekken van vorig jaar en het jaar er voor (die dus zelf al weer jonkies hebben en vorig jaar een bloem hebben gehad).. En een "centen/dollar boom" (crassula ovata) hij wordt eigenlijk te groot voor hier.. Heb hem al een aantal jaar, stekken van mijn moeder (die heeft wat meer ruimte/de moederboom staat bij haar schat dat hij zeker wel 1m bij 1m bij 1m is ) en heeft elk jaar een grotere pot gekregen.. Waar hij nu in staat kan nog wel een tijd mee maar hij groeit de pot vol.. Verder ben ik (zoals velen hier) bezig met zaden op te kweken en het ligt er beetje aan hoe dat gaat wat daar straks van over is.. oa tomaten, pepers/paprika's..Heb net ook de acht passiflora zaden die ik had "te kiemen" gelegd evenals stuk of tien granaatappel zaden. Ook daarvan geld van als ze goed aanslaan/het doen straks dan kan ik daar wat van ronddelen Toegevoegd;Ga mijn voortuin voor een gedeelte leeg maken en hieruit komen een aantal gevlekte longkruid-pollen (volgens mij, nu eerste bloemen roze/paars). Wil er wel wat van houden voor de thee, maar het zijn er me te veel (wil te veel andere dingen proberen). Dus als ik andere daar nog blij mee kan maken.. Uiteraard kan ik ook foto's maken van planten 10 april 2013 aangepast door Gast Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 2 april 2013 Share Geplaatst: 2 april 2013 Welke soort aardbei heb je? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 2 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 2 april 2013 Dan verwijs ik je even naar mijn aardbeien topic van vorig jaar, want ik vroeg me ook wel af wat voor rassen het zijn, maar heb er nog geen antwoord op gevonden ...https://www.moestuinforum.nl/aardbeien-rassen-t6166.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 2 april 2013 Share Geplaatst: 2 april 2013 Mag ik wat maggikruid zaden van je? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 3 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 3 april 2013 Natuurlijk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 4 april 2013 Share Geplaatst: 4 april 2013 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Mag ik wat maggikruid zaden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 16 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2013 Is goed hoor verdelen ze gewoon... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 aloë-vera plantjes en aardbeien? ruilen voor de opgegeven plantjes op mijn topic? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2013 Leuk, heb net de aloë vera in een grotere pot gezet (vindt dat zelf makkelijker, zodat de bladeren op de rand kunnen steunen) en zijn vier jonkies er af gehaald. Twee zijn al wat groter/dus meer wortels en vermoed dat die gewoon goed aanslaan. Twee andere zijn iets kleiner, hadden wel wat wortels en bladeren uiteraard, maar hoop dat die goed aanslaan is nog even kijken.. Zal ze zo even op de foto zetten voor je Verder even gekeken bij de aardbeien, ze staan achter ons huis en merk dat ze later zijn als die voor het huis (in pot) staan.. Je wou wel beide soorten?Dan zal ik namelijk de "kleinere" aardbei allemaal uit de grond halen voor je, die beginnen alwel uit te lopen, maar hebben niet voldoende kleintjes (denk/vindt ik) om met ze door te gaan. Dat zullen 10/15 plantjes zijn schat ik in, degene die op de foto/in dat stuk staan (in genoemde topic)..En van de andere soort ook iets van 15 plantjes/planten? Moet er nog even "aan beginnen" dat aardbeienbed uit te splitsen/zoeken, staat nu best wel door elkaar, maar vindt het lastig in te schatten hoeveel planten/stekken er precies staan (dus had zelf zo iets van kan ook wel paar "grote planten" missen).. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 doe de kleiner maar worden wel groot.Heb al div aardbeien maar vind het leuk om div soorten te hebben. En zo ook een leuke ruil,toch.Ik ga zaterdag de plantje eruit halen. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2013 Ja zeker (leuke ruil) En herkenbaar (van meerdere soorten proberen), vandaar dat ik ook zo iets heb van de kleinere soort "die mag je allemaal hebben" (of bedoelde je dat je alleen de stekken wil?).. Hebben niet een erg grote tuin, soms is schuiven dan wel handig. En daarom dat die andere ook wat uitgedund kunnen worden, moeten niet te krap staan..Vorig jaar paar soorten aangekocht, dus als die dit jaar weer jonkies maken Had vorig jaar van iemand drie bakken met ongedefinieerde aardbeien gekregen, dus de verrassing is wat voor aardbeien het zijn .. Mijn bedoeling was ze op te potten voor je of wil je ze "los" (uit de tuin geschept) hebben? Beide is geen probleem/mogelijk maar wat je noemt; doe ik zaterdag (is voor als ze los meekomen).. Hierbij ook foto's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 Dat zijn mooie stekken,als je tijd heb mag het wel in potjes.krijg je weer potjes van mij mee. Moeder planten hoeft niet,kleintjes worden ook groot? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2013 Ik zal gaan kijken met de aardbeien en ze oppotten voor je (en foto maken, zegt meer als woorden), kleintjes worden snel groot ja Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 Wat een mooie kat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2013 Dank je ze is een blauwe rus. Nog maar even een keer in beeld dan de plantjes waren namelijk erg interessant, dus zei tegen haar van geen kopjes hoor, deze gaan naar iemand anders... Maar dan ook even "ons grote zwarte monster" in beeld, die nemen we zondag mee... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 Als je genoeg hebt dan ook voor mij graag Aloë Vera. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 Volgens mij staat er al een tussen voor je???? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2013 Heb deze vier stekken, moeten we maar even onderling uitvechten wie/wat krijgt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 18 april 2013 Share Geplaatst: 18 april 2013 En mag ik een paar zaden van Boomtomaat Roma, tomaat Redpear en IJsbergsla - rode Winnetou?Is de Red Pear trouwens het trostomaatje of de vleestomaat?(Handig hoor dat er twee soorten tomaten met dezelfde naam zijn.) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 18 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 18 april 2013 Natuurlijk Euuhm eerlijk gezegd weet ik het niet zeker, vermoed/denk het trostomaatje (schat/dacht zelf aan de verpakking te zien, vergelijkbaar aan roma tomaten) en niet de vleestomaat variant..Heb hem zelf dit jaar voor het eerst gezaaid/als plant (vorig jaar te laat met zaaien dus had toen een tomaatje er aan ). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 18 april 2013 Share Geplaatst: 18 april 2013 Dan wordt het een verrassing.Ook leuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 18 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 18 april 2013 Dat zijn mooie stekken,als je tijd heb mag het wel in potjes.krijg je weer potjes van mij mee. Moeder planten hoeft niet,kleintjes worden ook groot? Heb vandaag de kleinere variant aardbei er uit gehaald/in potten gedaan 33potjes in totaal (zien wel wat er mee gebeurd, maar had ze allemaal opgepot ook de "moederplanten" volgens mij 8potten, rest enkelingen/jongen) . Was alleen nog niet toegekomen aan de andere (grotere variant) stekken uit te splitsen (en ondertussen is het ook weer donker geworden) staat voor morgen op de planning en zal ik ze ook op de foto zetten... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Meegosh Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 19 april 2013 Zo hèhè de aardbeienplanten zijn (eindelijk) opgepot Zal ze maar even via foto's laten zien..De bruine potjes zijn de kleinere variant aardbei en zwarte de grotere (voor degene die het verschil niet helemaal weten, de moederplanten staan in eerdergenoemde topic (eerder deze topic) op de foto... De moederplanten uit dat bed, moet nog maar even zien of die wat worden (idem met de kleintjes) maar mocht iemand ze willen kan dat De stekken van bovenstaande planten, of ze nog wat worden weet ik niet, was verschillend hoe hun wortels waren (25stuks).. De kleinste stekken van de andere/grotere aardbeien, waren er zo veel geworden dat ik maar besloten had ze samen in een tray te zetten, maar verder wel allemaal gewortel (26stuks).. Nog een bergje aardbeienstekken linker tray zijn iets kleinere stekken/potjes (18stuks) rechter grotere/vergelijkbaar aan volgende trays (11stuks). En dit zijn nog 20 (2x10) goed gewortelde/grootste stekken van de grotere aardbeien.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten