Riverdale27 Geplaatst: 14 juni 2013 Share Geplaatst: 14 juni 2013 daar zit mijn twijfel , afdekken is zelf beregenen ,langs de andere kant is het een extra bescherming tegen extreem weer ,slagregen enz . Zet er een plastieken dak op, maar voorzie een goot die het water opvangt in een ton. Dan moet je enkel wat bijgieten van het gratis water wanneer mogelijk. Voordelen: je hebt je bescherming en wat extra warmte en de planten krijgen evenveel water als dat er uit de lucht valt, tenzij je dat teveel vindtNadelen: je moet af en toe gieten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Limoncello Geplaatst: 14 juni 2013 Share Geplaatst: 14 juni 2013 Als je een dak zet met waterrecuperatie dan kan je evengoed een watertimer (type Gardena 1030T card) plaatsen en met druppelslangen al je planten automatisch water geven. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 14 juni 2013 Share Geplaatst: 14 juni 2013 Van morgen met zijn tweeen 2 uur bezig geweest om het net bij onze fruituin op te zetten .Doen we al jaren 4 jaar.De fruittuin is groot 20 x3. 1/2mtr Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 20 juli 2013 Share Geplaatst: 20 juli 2013 Of geen dank maar heel fijn gaas? Zodat het de snelheid van de regen breekt, maar wel water door laat? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
willem Geplaatst: 19 februari 2015 Share Geplaatst: 19 februari 2015 Ik ben van plan ook een fruitkooi te maken. Nu heb ik nog wat balken maar die zijn geïmpregneerd, zou dat wat uitmaken voor zo'n kooi? Bit, ik zie dat jij van die ijzeren paalhouders(?) hebt gebruikt, met welke reden heb je dat gedaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel4666 Geplaatst: 19 februari 2015 Share Geplaatst: 19 februari 2015 Geimpregneerd is uiteraard beter, want gaat langer mee dan onbehandeld hout.Metalen paalhouders is ook om rotten tegen te gaan. Palen rotten meestal door, daar waar ze de grond raken.De onderkant van de palen drenken in "vuilen olie" (teer) voorkomt ook rotting. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.