Helly Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Ik heb in mijn achtertuin 4 lavendel planten staan die ik graag wil verhuizen naar de voortuin ivm de moestuin bakken. Verder heb ik ook nog een hortensia in een plastic pot staat die daar heen mag verhuizen, en wat bolletjes die net het groen laten zien boven de grond. Wanneer kan ik dat alles het beste over verhuizen? Moet ik er wel bij zeggen dat het in de achtertuin zonniger is dan in de voortuin. Heeft dat nog enig effect erop? Verder wil ik graag mijn buxus gebruiken om te stekken. Is dat moeilijk of valt dat wel mee? En heb ik daar eea voor nodig? Quote Good things come in small packages
DVL Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Hallo Helly, De lavendel kan je nu verplanten. Een plaats in de zon is nodig voor een rijke bloei maar waarschijnlijk lukt het ook wel in je voortuin. De hortensia mag je ook gelijk uitplanten. Buxus stekken is heel erg makkelijk gewoon de takjes in de grond stoppen met eventueel wat stekpoeder: http://www.buxusgigant.nl/buxus-stekken.html Succes Quote
Koert Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Als je je lavendel planten er toch uithaalt kun je ze eventueel ook gelijk scheuren als je je planten wilt vermeerderen of als dat beter uitkomt qua breedte oid. Quote Even a broken clock is right twice a day
peet van oosten Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 lavendel kan jij wel verplanten .maar niet als de planten al heel oud zijn .anders kun jij wel proberen om ze net zo diep te planten als dat het groen nog zit .dus al het verhoutte delen in de grond .anders gewoon nieuwe kopen .is dikwijls beter hoor Quote
hansm Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Ik zou wel je buxus stek met een hieltje nemen, je trekt takjes met stukje bast van ander takje mee, vrij gemakkelijk stek met hieltje moet je maar even google dan zie je plaatje, stekpoeder vindt ik bij buxus overbodig.Tot eind Maart kun je dit nog doen, je lavendel kun je trouwens nu ook stekken daar kun je wel gewoon kopstek voor gebruiken, ook geen stekpoeder nodig. Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Geplaatst: 2 maart 2011 Jullie hebben me weer gelukkig gemaakt met de reakties Ik was al bang dat ik t nog niet kon overplanten en dat ik ze weg moest gooien. En zonder die stekpoeder vermeerderen lijkt mij wel handig, want anders moet ik waarschijnlijk een heel busje kopen voor die paar stekjes die ik wil hebben.Als dat stekken van de buxus zo snel gaat kan ik er wel een heel rijtje van maken waar ik mijn fruit wil hebben. Lijkt me erg leuk bij fruitbosjes. En kan ik ook een rijtje nieuwe lavendelplantjes neerzetten. Ze lijken mij al erg oud met al die dikke houten stelen. Ze staan ook aardig uit elkaar. Niet echt aantrekkelijk meer. Quote Good things come in small packages
aardbeijim Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Handig om te weten. Wanneer mag je dan buxusplanten verhuizen? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Nu vrijwel alle vaste struiken, boompjes enzo is nu mooi moment om te verplanten., niet op vorstdagen mar goed dat is wel logisch.Buxus en Lavendel stekken gaan niet snel, maar wel heel goed is het slagings percentage, gelijk hegjes maken is hardstikke leuk want ziet er gelijk mooi uit, zelf stek ik dan ook vrij dicht op elkaar en dan volgend jaar rond deze tijd waneer ze aangeslagen zijn en wortels hebben dun ik het hegje weer beetje uit en plant daarmee weer nieuw hegje of geef ze aan iemand. Quote Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.