Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco

Jorg

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...

Even getwijfeld maar me toch maar aangemeld. Vorig jaar niet zo heel veel succes met de aubergines. Had nog een paar zaadjes over en die komen nu geweldig op. Zal je altijd zien. Droogbonen zijn bij ons wel populair. Laten we hopen dat we dit jaar wederom een goede droogbonen oogst zullen hebben. Dan heb ik nog een kansje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de voorlopige deelnemerslijst toegevoegd aan het tweede bericht. Aanmelden kan nog tot eind april.

Voor wie aangegeven heeft de zaden per post te willen ontvangen, zie email / pm. De eerste lading zaden doe ik van de week op de post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moestuin op pootjes: Gelukkig gaat het om de gemiddelde opbrengst per plant.. Dus of je nou met 1 plant of met 100 planten mee doet: dat maakt niks uit. Dus ook met weinig ruimte maak je evenveel kansen! En zoals Nicolette zegt, zolang hij maar ergens tegen aan kan groeien kan het goed.

Oke dan ga ik ook mee doen, mn bak is maar 60cm breed dus daar zal maar 1 plant passen, nouja als dit dan een plant met een super opbrengst wordt maak ik toch nog kansje hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moestuin op pootjes: Gelukkig gaat het om de gemiddelde opbrengst per plant.. Dus of je nou met 1 plant of met 100 planten mee doet: dat maakt niks uit. Dus ook met weinig ruimte maak je evenveel kansen! En zoals Nicolette zegt, zolang hij maar ergens tegen aan kan groeien kan het goed.

Oke dan ga ik ook mee doen, mn bak is maar 60cm breed dus daar zal maar 1 plant passen, nouja als dit dan een plant met een super opbrengst wordt maak ik toch nog kansje hahaha.

Zelf ga ik niet meedoen. Ook al verbouw ik dit jaar wel Borlotto bonen. Maar ik heb geloof een iets andere variant. Maar 1 boon die van alle kanten licht krijgt en geen concurrentie, die zal gewoon per boon de meeste opbrengst geven. En daar gaat de wedstrijd om. Dus je hebt heel veel kans.

Het zwakke van deze wedstrijd is dat het niet te controleren is of er niet extra boontjes bijgevoegd worden voor het wegen van een andere plant. Bij zonnebloemen en pompoenen is dat wat gemakkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...