HansK Geplaatst: 13 maart 2013 Share Geplaatst: 13 maart 2013 @Merel: Heb je in ieder gaatje 2 zaadjes gedaan? Dat is niet nodig hoor. En dan zijn ze wellicht moeilijk te verspenen straks... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Merel Geplaatst: 13 maart 2013 Auteur Share Geplaatst: 13 maart 2013 Vroeg me gister even af wat verstandig was om te doen, maar bedacht me dat als er 2 kiemen ik 1 van de 2 gewoon weg knip. Heb meer dan genoeg zaden! Moet toch ook prima werken?! Quote indefruitboomgaard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goudsbloem Geplaatst: 13 maart 2013 Share Geplaatst: 13 maart 2013 @Merel: En als je er nu een plastic zak (doorzichtig natuurlijk) over doet als een soort van kap, met een elastiek of zo langs de pot, dan creëer je een minikasje. En hoeft je moeder er niks aan te doen, want ze kunnen bijna niet uitdrogen op die manier. Quote Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Merel Geplaatst: 13 maart 2013 Auteur Share Geplaatst: 13 maart 2013 Hi Goudsbloem, ze zitten al onder plastic. Mogen ze lekker broeien. Ze staan nu op de vensterbank in de volle zon. Nou, daar moeten ze het wel naar hun zin hebben lijkt me zo . Quote indefruitboomgaard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zatira Geplaatst: 13 maart 2013 Share Geplaatst: 13 maart 2013 Ik wil ook een poging gaan doen.Ik heb net de zaadjes uit de puntpaprika gehaald, kan ik deze nu gelijk uitzaaien of moet ik er nog iets mee doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Paul1985 Geplaatst: 13 maart 2013 Share Geplaatst: 13 maart 2013 Zatira, je moet ze voordat je ze in de grond stopt wel allemaal stuk voor stuk inzegenen.Dat schijnt te werken om een hogere opbrengst te krijgen OT: gewoon zaaien, heeft geen behandeling nodig zoals voorweken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zatira Geplaatst: 13 maart 2013 Share Geplaatst: 13 maart 2013 Oke bedankt, heb een pot met aarde nu binnengezet kan het een beetje ontdooien en dan vanavond inzaaien.ben benieuwt!heb 2 jaar geleden tomatenplanten vanuit zaad laten groeien, was echt trots op mijn tomaten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ramirits Geplaatst: 29 maart 2013 Share Geplaatst: 29 maart 2013 Ik doe al drie jaar niet anders dan zaden uit de puntpaprika's van de appie zaaien. De zaden uit die nakomelingen niet gebruiken, geen goede opbrengst. Tenminste dat is mijn ervaring. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Merel Geplaatst: 29 maart 2013 Auteur Share Geplaatst: 29 maart 2013 Hoi Ramirits, fijn om te weten. Al mijn zaden zijn inmiddels gekiemd. Als ik ze groot weet te krijgen heb ik 7 paprikaplanten. Leuk! Quote indefruitboomgaard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.