Art Vandelay Geplaatst: 8 maart 2013 Share Geplaatst: 8 maart 2013 Gisteren heb ik een zwarte bes gekocht. Van te voren alles precies uitgezocht (tot op de PH van de grond aan toe...) en maar met 1 begonnen voor het geval ik het plantje binnen een jaar doodmaak door onkunde, maar slechts 1 ding kan ik dus niet vinden (op het hele internet staat het geloof ik niet...) en dat is welk formaat pot ideaal is. Welke Diepte/Diameter/Inhoud etc? En is de totale inhoud het belangrijkste? Dus zou ik de plant in een hele hoge pot kunnen zetten die niet zo zeer een grote diameter heeft (bijv 60cm diepte/60cm diameter ofzo) om ruimte te besparen? Als laatste iets wat hier totaal niet mee te maken heeft, maar denk ik nog wel het belangrijkste:De houtsnippers in de pot waren vanmiddag kurkdroog (gisteravond water gegeven), maar de grond eronder was nog flink vochtig. Ik neem aan dat dit zo goed is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 9 maart 2013 Share Geplaatst: 9 maart 2013 wil je m echt in een pot? mijn zwarte bes van 3 jaar oud heeft nu 0,5 kubieke meter in gebruik... als de grond onder de snippers vochtig is gaat het prima met je struik Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Art Vandelay Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Share Geplaatst: 9 maart 2013 Niet dat ik het wil, maar ik heb niet echt keus zonder tuin. 0,5 kuub valt toch wel mee? Alleen als ik kijk naar inhoud qua liters slaat het nergens op, maar op zich is 90cm diameter/60cm hoog dan genoeg, toch?Hoe weet je dit trouwens zo precies? Heb je er eentje verplaatst in je tuin ofzo? Denk je dat een wat hogere pot met minder diameter mogelijk is, of wortelt hij sowieso niet zo diep en zal je altijd redelijke diameter nodig hebben? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 9 maart 2013 Share Geplaatst: 9 maart 2013 vette gok, die 0,5 kuub, de wortels komen ongeveer even ver uit de stam als de takkenmaar een bes wortelt meestal nogal oppervlakkig, dus breed = beter je kunt het altijd proberen natuurlijk, let goed op zwakte (= luizen, bessenval, bladziektes etc) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Art Vandelay Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Share Geplaatst: 9 maart 2013 Ok bedankt. Dan weet ik nu zo'n beetje alles wat ik moet weten. Gaat wel meer centjes kosten dan ik dacht...nog een vogelnet, grond, pot, PH testen. Het ergste is nog wel overal naartoe moeten rennen aangezien de online revolutie nog moet plaatsvinden qua tuinieren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 10 maart 2013 Share Geplaatst: 10 maart 2013 nee hoor, kijk maar: http://www.tuinautomatisering.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Art Vandelay Geplaatst: 11 maart 2013 Auteur Share Geplaatst: 11 maart 2013 Dat is de automatiseringsrevolutie. En zelfs dat kan je nog niet online bestellen, dus daar is de online revolutie ook niet bekend... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 12 maart 2013 Share Geplaatst: 12 maart 2013 ...alleen nog ff een app bouwen die de beregenings- vogelverjaag-, mestgeef-, pH aanpas-pc aanstuurt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.