claartje Geplaatst: 6 maart 2013 Share Geplaatst: 6 maart 2013 ik drink altijd munt thee van de biologische munt die de AH op de vers afdeling in potten verkoopt. het is een zachte frisse munt met een wat zoete nasmaak. Dat potje kost me echter 2 euro per keer a zeker 3 potjes per week. Dat is vast voordeliger te doen met zelf kweken. Wie weet welke munt soort een beetje in de zelfde richting komt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 6 maart 2013 Share Geplaatst: 6 maart 2013 Supermarkt plantjes zijn vaak niet giga sterk, worden snel opgekweekt enz..Maar als je een plantje koopt: Zet hem direct in een grotere pot (5 liter ruimte minimaal?) dan is de kans groot dat hij gewoon aan slaat en je er dus vaker van kan oogsten! Wel even opletten dat je hem niet direct in de volle zon zet, laat ze eerst nog even in de schaduw. Ze zijn die zon niet echt gewend.. En ook als het nog wel een keer vriest bijvoorbeeld, let op dat ze niet in ene te grote temperatuurs verschillen mee maken, daar is het plantje in het begin nog wat te zwak voor denk ik. Maar goed, dat geld voor alle plantjes Je zou het ook met de plantjes kunnen proberen die je nu koopt: Knip een deel van de stengels af voor gebruik, en laat ook een deel over. Verpot hem naar een grotere pot, en als het aanslaat zal hij weer uitlopen vanuit de overgebleven takjes (vanuit de oksels) en op den duur ook vanuit de grond (ondergronde wortel uitlopers). Wel een beetje lastig nu misschien met de temperatuur: Binnen is het snel iets te warm & te weinig licht.. En buiten komende week wellicht weer lichte vorst.. Maar ok, die plantjes heb je toch al.. Dus een expiriment kost je eigenlijk niks Behalve een paar blaadjes die je minder hebt in je thee Ik zou dus gewoon de plantjes tot 5 a 10cm boven de grond afknippen i.p.v. helemaal (zorg dat er nog een paar blaadjes over blijven, bijvoorbeeld aan elk stengeltje nog 2 paar blaadjes), en in een grotere pot zetten. Kwestie van tijd en het plantje loopt weer uit Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RvO Geplaatst: 6 maart 2013 Share Geplaatst: 6 maart 2013 Hoe de AH-munt smaakt weet ik niet.Maar marokaanse munt (zaadhandel of tuincentrum) en watermunt (uit de natuur) komen wel in de richting van jouw beschrijving. Kruizemunt (zaadhandel of tuincentrum) niet, dat vind ik niet echt fris of zoetig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
René Geplaatst: 7 maart 2013 Share Geplaatst: 7 maart 2013 Inderdaad je AH=plantjes een stukje boven de grond knippen en wat over blijft in een grote(re) bak uitplanten. Als je meerdere potjes per weekt koopt zou ik er minimaal één voorlopig binnen opkweken en minimaal één buiten. Je kan er natuurlijk meerdere in één grote op planten. Succes! Quote Wie zaait zal oogsten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 7 maart 2013 Share Geplaatst: 7 maart 2013 Als je een keer naar het Lauwersmeer gaat wandelen kom je allemaal munt tegen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Forestier Geplaatst: 11 maart 2013 Share Geplaatst: 11 maart 2013 Een wat onbekendere lekkere muntsoort is Wollige Munt. Forestier Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 11 maart 2013 Share Geplaatst: 11 maart 2013 Daar heb ik wel een stek voor je.Hij staat in de tuin. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nathanya Geplaatst: 17 februari 2015 Share Geplaatst: 17 februari 2015 Wel een heel oud topic, maar ik heb ook een wolmunt, gestekt (met toestemming ) uit een kruidentuin bij een bezoekerscentrum. Heerlijke thee maak je ervan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.