Groene vingers Geplaatst: 27 februari 2013 Share Geplaatst: 27 februari 2013 Ik zag op marktplaats een nieuwe weckketel voor 79 euro (zie foto), er staat een link bij naar de website http://www.marmelot.com/marmelot/elektrische-weckketel-partyketel-emaille-p-2023.html?language=nl Waar moet ik op letten bij aanschaf van een weckketel?Waar kan ik goedkoop goede weckflessen halen? Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick18 Geplaatst: 27 februari 2013 Share Geplaatst: 27 februari 2013 Alle weckspullen kan je voordeliger krijgen in Duitsland. Glazen bijvoorbeeld bij: http://glaeserundflaschen.de/Verschluesse/WECKEn ketels zijn voordelig bij Amazon.de. Deze heb ik: http://www.amazon.de/Weck-WAT-15-Einkochautomat-Emaille/dp/B000PKEZL0/ref=sr_1_4?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1361996691&sr=1-4 29 (!) liter in plaats van 9 liter in jouw advertentie en goedkoper want gratis verzonden. Plus thermostaat én timer! Quote De groenten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groene vingers Geplaatst: 28 februari 2013 Auteur Share Geplaatst: 28 februari 2013 Whow, echt geweldig, bedankt voor de tip! Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
divicento Geplaatst: 26 maart 2013 Share Geplaatst: 26 maart 2013 goed om te weten scheelt echt een hoop Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berry Geplaatst: 26 maart 2013 Share Geplaatst: 26 maart 2013 En welke accessoires zijn echt handig bij de weckketel? Om de potten eruit te halen bv? Rekjes? .... Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 26 maart 2013 Share Geplaatst: 26 maart 2013 Daar heb je klemmen voor. Zijn niet zo duur. Kun je overal bestellen. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick18 Geplaatst: 26 maart 2013 Share Geplaatst: 26 maart 2013 Een speciale weck tang is onmisbaar en de weck trechter is handig Één rekje onderop de bodem van de ketel is ook nodig. Quote De groenten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 26 maart 2013 Share Geplaatst: 26 maart 2013 Dat rekje zit toch gewoon in de ketel als je die koopt...?Een tang is inderdaad praktisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RvO Geplaatst: 26 maart 2013 Share Geplaatst: 26 maart 2013 ....Één rekje onderop de bodem van de ketel is ook nodig.Een oude lap (handdoek, theedoek of zo) werkt ook. Met dank aan Appelvrouw voor de tip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 26 maart 2013 Share Geplaatst: 26 maart 2013 Bij een nieuwe ketel zit er dacht ik wel een rooster bij. Ik heb mijn ketel ook via Amazon.de gekocht. Goedkoop en incl. een rooster. Bevalt prima. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2013 Share Geplaatst: 26 maart 2013 Er zit alleen vaak geen rooster bij om 2 lagen met potten te kunnen wecken. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick18 Geplaatst: 27 maart 2013 Share Geplaatst: 27 maart 2013 Dat klopt er zit maar één rooster bij. Maar je kunt de tweede laag potten toch gewoon op de andere potten zetten? Zo doe ik dat altijd Quote De groenten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 27 maart 2013 Share Geplaatst: 27 maart 2013 Oh, ik vind dat ze dan zo gaan stuiteren. Glas tegen glas.. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ingedabee Geplaatst: 31 maart 2013 Share Geplaatst: 31 maart 2013 Ik heb zelf net, ook via marktplaats, een weckketel gekocht, de Weck wat 34. Het is een kunststof ketel met 29 liter inhoud, daar kunnen dus heel wat potjes in! Hij is electrisch met thermostaat en dat werkt heel prettig. Het rooster wordt standaard bijgeleverd. Je mag meerdere lagen potjes stapelen, ze stuiteren niet! Enige minpuntje van de ketel: hij heeft geen kraantje en het is wat onhandig om hem (na het afkoelen van het water) leeg te gieten. Voor de rest een superapparaat en betaalbaar (nieuw 80 euro, ik heb er 50 voor betaald). Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick18 Geplaatst: 1 april 2013 Share Geplaatst: 1 april 2013 Goede koop, alleen heeft de WAT 34 geen timer dacht ik?Hij kost trouwens in Duitsland €53 nieuw incl. verzendkosten bij de link die ik eerder vermeld had... Quote De groenten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ingedabee Geplaatst: 1 april 2013 Share Geplaatst: 1 april 2013 Klopt inderdaad, hij heeft geen timer, vond ik zelf eerlijk gezegd niet zo'n punt. Gelukkig heb ik er nog net iets minder voor betaald via marktplaats dan in Duitsland... Maar die link is een héle goed tip voor al mijn overige benodigdheden Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
yvan_be Geplaatst: 4 april 2013 Share Geplaatst: 4 april 2013 Ik kan enkel beamen wat hierboven al geschreven is: zeker als men wat grotere hoeveelheden Weckpotten bestelt, is glaeserundflaschen.de waarschijnlijk de goedkoopste. Vergeleken met de prijs in een zaak als het Belgische AVEVE, komt dat op ongeveer de helft van de prijs als men honderd potten aankoopt. Hoe er wel rekening mee, dat glaeserundflaschen.de in België levert met een transporteur (ik dacht UPS) die niet altijd even zachtzinnig met de pakken omspringt. 2-3 gebroken potten is "normaal", maar ook dan blijft het erg goedkoop. Als weckketel voor groente en fruit gebruik ik een eenvoudige Weckkopie (geërfd van mijn moeder), elektrisch met enkel een thermostaat, geen timer. Dat ding, van onbestemd merk, voldoet goed. Als inmaakketel voor vlees (en om grote hoeveelheden soep etc. voor de diepvriezer te maken) gebruik ik een grote snelkookpan (inhoud naar schatting 25l, er kunnen 2 * 5 weckpotten van 1l in), die gaat tot ca. 1 atm (= 121°C). Dergelijke grote snelkookpannen zijn bij ons nauwelijks te vinden, althans: voor particulieren. In de VS zijn ze heel gewoon en ik heb de mijne dan ook daar gekocht. De prijs valt nogal mee: ik heb iets van een US $ 280 betaald, en daar kwam nog iets van invoerrechten enzo bij. De mijne is een "All American Canner", een ander bekend merk is Festo. Ook regelmatig tweedehands te vinden op Ebay.com. Inmaken van vlees is wel iets dat moet geleerd worden. Tot nu toe zijn de resultaten niet schitterend, maar dat komt (hopelijk) nog wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Essie28 Geplaatst: 8 april 2013 Share Geplaatst: 8 april 2013 Alle weckspullen kan je voordeliger krijgen in Duitsland. Glazen bijvoorbeeld bij: http://glaeserundflaschen.de/Verschluesse/WECKEn ketels zijn voordelig bij Amazon.de. Deze heb ik: http://www.amazon.de/Weck-WAT-15-Einkochautomat-Emaille/dp/B000PKEZL0/ref=sr_1_4?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1361996691&sr=1-4 29 (!) liter in plaats van 9 liter in jouw advertentie en goedkoper want gratis verzonden. Plus thermostaat én timer! Zit hier ook een kraantje op en hoe zit dat met garantie? Er zijn zoveel verschillende soorten weck ketels en ik heb 0% ervaring dus vind het erg lastig te kiezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
yvan_be Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Ik zou zeggen, Essie 28: keep it simple. Als het erom gaat wat eerste inmaakervaring op te doen: koop gewoon een ouderwetse weckketel voor op het fornuis op een rommelmarkt. Die dingen kosten daar een €5 - €10. Als het ding inclusief de rooster met middenzuil/handvat (om de bokalen omhoog te tillen) is, is dat nog altijd de allerbeste optie! Ik ga regelmatig naar de legendarische "voddenmarkt" op de Zavel in Brussel (Vossenplein), en ik zie daar altijd wel dergelijke inmaakketels. Soms, naar de middag toe, gaan ze weg voor €1. Met afpingelen (verplicht, aldaar: zet uw schroom opzij!) wordt dat €0.80, als u geluk hebt €0.50... De klassieke, erbij horende thermometers zijn nog steeds nieuw te krijgen. Ze zijn goedkoop. Begin daarmee. Het legendarische Weck-inmaakboek vind je ook makkelijk genoeg, voor een Euro of twee. Lang, lang geleden, bakte mijn moeder de verjaardagstaart voor mijn achtiende verjaardag met fruit dat ze ingemaakt had toen ze zwanger was van me. Ik denk, dat in deze moezame tijden, waarin zoveel mensen het zwaar hebben, dergelijke tradities in ere moeten gehouden worden! Maar dat terzijde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kathy78 Geplaatst: 4 maart 2015 Share Geplaatst: 4 maart 2015 Die grote snelkookpannen om botulisme buiten de deur te houden zijn vaak van All American of van Presto.Moeilijk te krijgen in europa, in amerika overal via amazon, walmart etc. Wil graag wecken maar wel veilig dus aan het sparen voor een all american. Heel soms heeft een laboratorium groothandel de Presto te koop gepresenteerd als autoclaaf om iets te steriliseren in een laboratorium. Om daar te kopen heb je wel een kvk nummer nodig.Goedkoopste prijs die ik ergens zag was 200euro excl verzenden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Heksenkat Geplaatst: 17 maart 2015 Share Geplaatst: 17 maart 2015 Ik koop mijn ringen klemmen en potten altijd bij Welkoop een soort van boerenbond winkel...Zoek maar eens online er is er vast een bij je in de buurt... Quote Het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.