Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke weckketel

Groene vingers

Aanbevolen berichten

Ik zag op marktplaats een nieuwe weckketel voor 79 euro (zie foto), er staat een link bij naar de website http://www.marmelot.com/marmelot/elektrische-weckketel-partyketel-emaille-p-2023.html?language=nl

Waar moet ik op letten bij aanschaf van een weckketel?

Waar kan ik goedkoop goede weckflessen halen?

weckketel50861361992354.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle weckspullen kan je voordeliger krijgen in Duitsland.

Glazen bijvoorbeeld bij: http://glaeserundflaschen.de/Verschluesse/WECK

En ketels zijn voordelig bij Amazon.de.

Deze heb ik: http://www.amazon.de/Weck-WAT-15-Einkochautomat-Emaille/dp/B000PKEZL0/ref=sr_1_4?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1361996691&sr=1-4

29 (!) liter in plaats van 9 liter in jouw advertentie en goedkoper want gratis verzonden. Plus thermostaat én timer!

De groenten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weeks later...

Ik heb zelf net, ook via marktplaats, een weckketel gekocht, de Weck wat 34. Het is een kunststof ketel met 29 liter inhoud, daar kunnen dus heel wat potjes in! Hij is electrisch met thermostaat en dat werkt heel prettig. Het rooster wordt standaard bijgeleverd. Je mag meerdere lagen potjes stapelen, ze stuiteren niet! Enige minpuntje van de ketel: hij heeft geen kraantje en het is wat onhandig om hem (na het afkoelen van het water) leeg te gieten. Voor de rest een superapparaat en betaalbaar (nieuw 80 euro, ik heb er 50 voor betaald).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan enkel beamen wat hierboven al geschreven is: zeker als men wat grotere hoeveelheden Weckpotten bestelt, is glaeserundflaschen.de waarschijnlijk de goedkoopste. Vergeleken met de prijs in een zaak als het Belgische AVEVE, komt dat op ongeveer de helft van de prijs als men honderd potten aankoopt.

Hoe er wel rekening mee, dat glaeserundflaschen.de in België levert met een transporteur (ik dacht UPS) die niet altijd even zachtzinnig met de pakken omspringt. 2-3 gebroken potten is "normaal", maar ook dan blijft het erg goedkoop.

Als weckketel voor groente en fruit gebruik ik een eenvoudige Weckkopie (geërfd van mijn moeder), elektrisch met enkel een thermostaat, geen timer. Dat ding, van onbestemd merk, voldoet goed.

Als inmaakketel voor vlees (en om grote hoeveelheden soep etc. voor de diepvriezer te maken) gebruik ik een grote snelkookpan (inhoud naar schatting 25l, er kunnen 2 * 5 weckpotten van 1l in), die gaat tot ca. 1 atm (= 121°C).

Dergelijke grote snelkookpannen zijn bij ons nauwelijks te vinden, althans: voor particulieren. In de VS zijn ze heel gewoon en ik heb de mijne dan ook daar gekocht. De prijs valt nogal mee: ik heb iets van een US $ 280 betaald, en daar kwam nog iets van invoerrechten enzo bij. De mijne is een "All American Canner", een ander bekend merk is Festo. Ook regelmatig tweedehands te vinden op Ebay.com. Inmaken van vlees is wel iets dat moet geleerd worden. Tot nu toe zijn de resultaten niet schitterend, maar dat komt (hopelijk) nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle weckspullen kan je voordeliger krijgen in Duitsland.

Glazen bijvoorbeeld bij: http://glaeserundflaschen.de/Verschluesse/WECK

En ketels zijn voordelig bij Amazon.de.

Deze heb ik: http://www.amazon.de/Weck-WAT-15-Einkochautomat-Emaille/dp/B000PKEZL0/ref=sr_1_4?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1361996691&sr=1-4

29 (!) liter in plaats van 9 liter in jouw advertentie en goedkoper want gratis verzonden. Plus thermostaat én timer!

Zit hier ook een kraantje op en hoe zit dat met garantie?

Er zijn zoveel verschillende soorten weck ketels en ik heb 0% ervaring dus vind het erg lastig te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, Essie 28: keep it simple. Als het erom gaat wat eerste inmaakervaring op te doen: koop gewoon een ouderwetse weckketel voor op het fornuis op een rommelmarkt. Die dingen kosten daar een €5 - €10. Als het ding inclusief de rooster met middenzuil/handvat (om de bokalen omhoog te tillen) is, is dat nog altijd de allerbeste optie!

Ik ga regelmatig naar de legendarische "voddenmarkt" op de Zavel in Brussel (Vossenplein), en ik zie daar altijd wel dergelijke inmaakketels. Soms, naar de middag toe, gaan ze weg voor €1. Met afpingelen (verplicht, aldaar: zet uw schroom opzij!) wordt dat €0.80, als u geluk hebt €0.50...

De klassieke, erbij horende thermometers zijn nog steeds nieuw te krijgen. Ze zijn goedkoop.

Begin daarmee. Het legendarische Weck-inmaakboek vind je ook makkelijk genoeg, voor een Euro of twee.

Lang, lang geleden, bakte mijn moeder de verjaardagstaart voor mijn achtiende verjaardag met fruit dat ze ingemaakt had toen ze zwanger was van me. Ik denk, dat in deze moezame tijden, waarin zoveel mensen het zwaar hebben, dergelijke tradities in ere moeten gehouden worden! Maar dat terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 year later...

Die grote snelkookpannen om botulisme buiten de deur te houden zijn vaak van All American of van Presto.

Moeilijk te krijgen in europa, in amerika overal via amazon, walmart etc. Wil graag wecken maar wel veilig dus aan het sparen voor een all american. Heel soms heeft een laboratorium groothandel de Presto te koop gepresenteerd als autoclaaf om iets te steriliseren in een laboratorium. Om daar te kopen heb je wel een kvk nummer nodig.

Goedkoopste prijs die ik ergens zag was 200euro excl verzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...