Ga naar inhoud

Ideale maat v/d mazen van gaas van een fruitkooi?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zelf gebruikte ik de gangbare tuin-netten met de maaswijdte 28x28mm die ik elk seizoen aanbracht na de vruchtvorming over de bovenste helft van de fruitkooi. De onderste helft van de kooi was van gewoon kippengaas. Veelvuldig gezien dat de bijen en hommels, alleen maar met een lichte twijfel , door het net heen vlogen.

Dit jaar ga ik een andere fruitkooi bouwen van meer permanent karakter, en ben dus ook wel benieuwd naar verdere adviezen. Of anders doe ik het weer op dezelfde manier.

Geplaatst:

het dak van de fruitkooi maak ik ook met een verwijderbaar net

ondertussen ben ik aan het uit kijken waar er steviger netten verkrijgbaar zijn ,dan de gangbare goedkope

als iemand daar een adres voor heeft

Geplaatst:

Heb net van 8 mtr breed en 30 mtr lang .zwart,al jaren.200,00 euro zodra er bessen aanzitten gaat het net erover.we hebben palen en metaal draad aan de zij en boven kant gespannen.in het najaar als de appelbes er af zijn want dat zijn de laatste bessen. even google fruitnetten.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Mijn netten zaten de kortste keren vol merels. Die zijn natuurlijk verzot op al dat fruit, maar ze maken er een flinke knoeiboel van. De schaar kwam er aan te pas om ze te bevrijden.

Geplaatst:

ik denk als die netten goed opgespannen zijn en de juiste gaas breedte hebben ,er geen vogels in verstrikt kunnen geraken .was dat bij U het geval ?

daarom mijn vraag wat is de juiste gaas breedte .

Geplaatst:

Dat vogels in de netten verstrikt raken, is naar mijn ervaring vooral het geval bij netten die slap en slordig op de grond hangen. Sinds dat ik dat , nu al weer jaren, netjes en ordelijk en vooral strak doe, is er geen vogel in vast blijven zitten bij mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...