mijnspeeltuin Geplaatst: 12 februari 2013 Share Geplaatst: 12 februari 2013 Ik denk dat ze door heel Nederland leveren, het ging er volgens die man meer om wanneer ze ergens toevallig moeten zijn en als het dan niet te ver om is droppen ze even die bakken bij je, als je maar geen haast hebt. Erg vriendelijk en meedenkend door de telefoon. Weer eens wat anders dan stugge verkopers waar niets mogelijk is. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 12 februari 2013 Share Geplaatst: 12 februari 2013 http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/kratten-en-dozen/m631174358-palletranden-opzetranden-kisten-kratten-stapelkratten.html Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gabrie Geplaatst: 18 februari 2013 Share Geplaatst: 18 februari 2013 Mijn moestuin bakken zijn mijn voortuin. Ze zijn met een binnenwerk van geimpregneerd tuinhout en afgewerkt met hardhout. Van binnen wat wortel doek en vullen maar. Inmiddels staan ze 2 jaar. ( afgekeurde schuttingdelen. zijn vaak voor een spotprijs te koop). Variatie in hoogte van 20, 40, en 60 cm. Makkelijk hoef je niet zo te bukken voor de aardbeien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jean-Pierre Geplaatst: 18 februari 2013 Share Geplaatst: 18 februari 2013 Jorieke ( en of anderen),Waar en wanneer is die Moestuinforumdag? Of moet dat nog bekend gemaakt worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 18 februari 2013 Share Geplaatst: 18 februari 2013 Wow wat mooi Gabrie!Maar ben je niet bang dat het geïmpregneerde hout gifstoffen afgeeft aan je grond en dus aan je plantjes? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 18 februari 2013 Share Geplaatst: 18 februari 2013 moestuinforumdag-2013-zondag-24-maart-in-zelhem-t7381.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 februari 2013 Share Geplaatst: 18 februari 2013 Erg mooie bakken Gabrie! Mooi ook, dat verschil in hoogte! Â Jean-Pierre, de moestuinforumdag is zondag 24 maart, je kunt via de link die Erny je al gaf wat meer lezen. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gabrie Geplaatst: 22 februari 2013 Share Geplaatst: 22 februari 2013 Hallo Biofee, Tot nu toe geen problemen, we hadden geïmpregneerd hout gekozen omdat het voor een groot deel onder de grond zit. De kruiden gaan goed en de rest is afwachten. Dat gaat binnen kort de grond weer in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mijnspeeltuin Geplaatst: 18 maart 2013 Share Geplaatst: 18 maart 2013 Mijn moestuin bakken zijn mijn voortuin. Ze zijn met een binnenwerk van geimpregneerd tuinhout en afgewerkt met hardhout. Van binnen wat wortel doek en vullen maar. Inmiddels staan ze 2 jaar. ( afgekeurde schuttingdelen. zijn vaak voor een spotprijs te koop). Variatie in hoogte van 20, 40, en 60 cm. Makkelijk hoef je niet zo te bukken voor de aardbeien. Â Wat een geweldige voortuin Gabrie! Leuke veranda ook! Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gdbacker Geplaatst: 4 april 2013 Share Geplaatst: 4 april 2013 Ik gebruik die opzetstukken reeds jaren voor mijn modulaire compostbakken.Jaarlijks strijk ik mijn bakken in met gebruikte plantaardige frituurolie. De bakken draaien al een tiental jaar mee in de compostcyclus Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mijnspeeltuin Geplaatst: 5 april 2013 Share Geplaatst: 5 april 2013 @gdbakker frituurolie wonderlijk! gekke vraag maar blijft dat niet naar patatjes ruiken dan zo rond je bakken? Tja het vet zal ongetwijfeld vocht buiten houden. Gebruik je vloeibaar vet of smeer je er gesmolten vast vet op? Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuintjesdraak Geplaatst: 15 mei 2013 Share Geplaatst: 15 mei 2013 Ik wil vrij binnenkort wat bakken bij mijn eerste MM gaan maken, uitbreiden dus en ipv de stenen pallissades waar de eerste nu van gemaakt is gaan we ze nu van hout maken. Nu heb ik geen standaardmaat nodig voor het deel van de tuin waar het moet gaan komen, dus ik ben op zoek naar hout. Lariks of douglashout, maar probleem is, lariks heb ik bij Karwei bijv gezien en dat is slechts 14,5cm breed, dat is net te klein, moet je er 2 op elkaar gaan zetten. Douglashout hebben ze niet, volgens mij, kan het igg niet vinden. Dan ga ik zoeken via google, kom allerlei houthandesl tegen, maar bezorgkosten, man wat prijzig, niet normaal, 55 euro was het goedkoopst en dat is al niet normaal meer. Â Ook is het lastig zoeken naar bedrijven in de buurt van Poortugaal die beide soorten hout hebben, dus ik vroeg me af of hier iemand is die een adresje in de omgeving van Rotterdam weet waar je als particulier een paar planken kunt scoren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 15 mei 2013 Share Geplaatst: 15 mei 2013 Misschien bij Van Leeuwen in de Spaanse polder ?? ?? Â Heb je ook op Marktplaats gekeken?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuintjesdraak Geplaatst: 15 mei 2013 Share Geplaatst: 15 mei 2013 Ik vind alleen Crooswijkse houthandel in de Spaanse polder, maar dat is al een flinke stap in de buurt, zal hen eens mailen hoe of wat ze hebben enz. Marktplaats heb ik ook tig keer langs zien komen op google, maar alles waarbij staat 'bezorgd ook in Poortugaal' zijn van die groothandels die een enorm bedrag rekenen om het te bezorgen of ze zitten te ver weg om zelf erheen te rijden dat de benzinekosten gewoon teveel wordt. Ik ga die in de Spaanse polder eens bekijken iig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Riverdale27 Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Ik heb mijn bakken gemaakt van gedrenkt dennenhout en schroeven, meer niet. Voor de bakken hieronder op de foto heb ik welgeteld 120 euro afgedokt (excl. teelaarde, die was het duurst, ongeveer 200 euro met levering). Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuintjesdraak Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Gedrenkt Dennenhout? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen, heet dat ook echt zo bij de bouwmarkt bijv? Als ze het al hebben dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Danuta Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 De mijne zijn gewoon heel simpel gemaakt van wat sloophout wat hier ergens lag, net als de kippenhokken, de schapenstal en alle houten omheiningen. ) Kosten ...nada.... misschien worden ze ooit nog wel vervangen voor wat betere (lees nettere), die opzetranden vind ik wel aantrekkelijk maar je kunt natuurlijk ook 'bakken' maken van rolborders bv...   MVG  Danuta Quote MVG Danuta Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuintjesdraak Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Rolborders, dat zijn die houten paaltjes op rol toch? Blijven die prima staan dan, want daar zijn we bang voor, dat de hele massa MM mix de boel uit elkaar drukt als het niet stevig genoeg staat nl. Ik heb ook al zitten aan van die mooie kunststof panelen voor tegen muren, alleen, hoe zet je die op de hoeken dan weer aan elkaar, planken kun je nog schroeven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Riverdale27 Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 (aangepast) Gedrenkt Dennenhout? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen, heet dat ook echt zo bij de bouwmarkt bijv? Als ze het al hebben dan. Zo heet dat hier in de buurt ja. Kan zijn dat ze dat elders in België of in Nederland anders noemen. In ieder geval, dennenhout blijft dennenhout, overal ter wereld . En "gedrenkt" wil zeggen dat het in een vloeistof gedrenkt werd en het hout daarmee beschermd is tegen schimmels en rotten voor een langere tijd. De planken zien dan heel groen (of andere kleur). Het product zelf heeft geen kleur, maar ze kappen daar een kleurtje bij zodat je kan zien dat planken daadwerkelijk gedrenkt zijn. Er zijn ook duurdere houtsoorten beschikbaar, maar dat maakte mij niet uit. Ik wou gewoon goedkoper bakken 16 mei 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Riverdale27 Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 De mijne zijn gewoon heel simpel gemaakt van wat sloophout wat hier ergens lag Recycleren van oud hout is natuurlijk NOG beter. Helaas had ik nergens hout liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuintjesdraak Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Gedrenkt Dennenhout? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen, heet dat ook echt zo bij de bouwmarkt bijv? Als ze het al hebben dan. Zo heet dat hier in de buurt ja. Kan zijn dat ze dat elders in België of in Nederland anders noemen. In ieder geval, dennenhout blijft dennenhout, overal ter wereld . En "gedrenkt" wil zeggen dat het in een vloeistof gedrenkt werd en het hout daarmee beschermd is tegen schimmels en rotten voor een langere tijd. De planken zien dan heel groen (of andere kleur). Het product zelf heeft geen kleur, maar ze kappen daar een kleurtje bij zodat je kan zien dat planken daadwerkelijk gedrenkt zijn. Er zijn ook duurdere houtsoorten beschikbaar, maar dat maakte mij niet uit. Ik wou gewoon goedkoper bakken  Ik heb dan het vermoeden dat ze dat hier dan geimpregneerd noemen. Dat is nu juist het soort hout wat we niet in onze MM willen, dat spul komt in je groentes terecht. Daarom wordt er ook onbehandeld Lariks of Douglashout aangeraden, dat blijft minstens 10 jaar goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Danuta Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Rolborders, dat zijn die houten paaltjes op rol toch? Blijven die prima staan dan, want daar zijn we bang voor, dat de hele massa MM mix de boel uit elkaar drukt als het niet stevig genoeg staat nl. Ik heb ook al zitten aan van die mooie kunststof panelen voor tegen muren, alleen, hoe zet je die op de hoeken dan weer aan elkaar, planken kun je nog schroeven. Ik heb bij een verhoging die ik heb, splitrolborders *gehalveerde paaltjes* en daar gaan gewoon aan de buitenkant hier en daar paaltjes tegenaan ter versteviging....je hebt ook rolborder van echte paaltjes waarvan de onderkanten gepunt zijn, die ram je dan de grond in... maar qua kosten, als ik dan zo die palletranden zie.....mooie en niet al te dure oplossing volgens mij.  MVG  Danuta Quote MVG Danuta Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuintjesdraak Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Tuintjesdraak schreef:Rolborders, dat zijn die houten paaltjes op rol toch? Blijven die prima staan dan, want daar zijn we bang voor, dat de hele massa MM mix de boel uit elkaar drukt als het niet stevig genoeg staat nl. Ik heb ook al zitten aan van die mooie kunststof panelen voor tegen muren, alleen, hoe zet je die op de hoeken dan weer aan elkaar, planken kun je nog schroeven. Ik heb bij een verhoging die ik heb, splitrolborders *gehalveerde paaltjes* en daar gaan gewoon aan de buitenkant hier en daar paaltjes tegenaan ter versteviging....je hebt ook rolborder van echte paaltjes waarvan de onderkanten gepunt zijn, die ram je dan de grond in... maar qua kosten, als ik dan zo die palletranden zie.....mooie en niet al te dure oplossing volgens mij. Die palletranden zijn wel mooi, maar er is er geen een in de maat die ik nodig zou hebben, ergens rond de 2,4mX30cm, dat wordt dus echt zelf maken, dus ff kijken waarvan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Riverdale27 Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Ik heb dan het vermoeden dat ze dat hier dan geimpregneerd noemen. Dat is nu juist het soort hout wat we niet in onze MM willen, dat spul komt in je groentes terecht. Daarom wordt er ook onbehandeld Lariks of Douglashout aangeraden, dat blijft minstens 10 jaar goed. Ja inderdaad  Wim van De Moestuin Volgens Wim op Vier (op Belgische TV) heeft mij trouwens ooit eens verteld dat steigerhout ook goed is om bakken te maken. Ik vroeg hem dat op Facebook en toen gaf hij dat antwoord; Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tuintjesdraak Geplaatst: 16 mei 2013 Share Geplaatst: 16 mei 2013 Klopt, maar hoelang blijft dat hout goed? Ik heb nl geen zin om nu een bak ervan te maken en over een jaar alweer te moeten vervangen. Heb dat hout iig wel bij oa Karwei gezien en ook nog eens breed genoeg, maar het gaat mij voornamelijk om schoon en duurzaamheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.