Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Ik heb iets geprobeerd, maar weet nog niet de uitkomst maar het lijkt geweldig!

Cocospillen. Deze zijn 4 cm in doorsnede en nog geen cm hoog, de bedoeling is dat je in het kleine gaatje je zaadje stopt, vervolgens bedruppelen met water, en dat pilletje gaat een soort rijzen.

2013-01-04-1873761357322391.49

Ik zal morgen de test die ik gedaan heb laten zien, het lijkt er op dat je hem een nachtje in een laagje water moet laten staan om hem volledig op te pompen..

Ik weet niet of het een succes is, misschien weten jullie het?

Zit er trouwens voeding in?

Hoor het graag van jullie...

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Zit geen tot zeer weinig voeding in (wat niet verkeerd is voor te zaaien). Ik ben er zelf geen fan van om het puur te gebruiken, zie ook 1 & 2. Doe mij maar normale zaai/potgrond maar om je vraag te beantwoorden: heb wel al eens in dit soort pillen gezaaid (promotiepakket) en geen problemen gehad met het ontkiemen van de zaden. Daarna wel vrij snel verspeend in normale potgrond. Weet alleen niet meer om welke zaden het ging...

Geplaatst:

Bedankt voor de reply's...

Het is de bedoeling dat ik er eerst tomaten in ga kweken. En misschien dus ook wel een paar koolsoorten. Maar dan moet ik blijkbaar wel vroeg gaan verpotten voor de voeding...

Hij begint al aardig te 'rijzen' zal er morgen een foto van laten zien..

[EDIT]

Ik ben er achter gekomen dat het niet eens cocos is... Het is gewoon turf! Het zijn tabletten van het merk Nortene. 48 stuks, te bestellen bij GarantZaden en ze kosten €5.95.

http://www.garantzadenshop.nl/turftabletten

[/EDIT]

gr Anton

Geplaatst:

Ok,

Dat duurde niet zo lang als ik had gedacht. Een goed uurtje heeft de turf nodig om te rijzen. Ik heb een schaal gepakt en die ruim gevuld met water. Als het goed is kan dat natuurlijk ook met meerdere tegelijk. Ik vind het wel grappig!

Ik heb een mail gestuurd naar GarantZaden om te weten of er voeding in zit. Dat horen jullie nog van me..

2013-01-04-2018031357329319.44

Ciou

Geplaatst:

Ja dat lijkt er wel op ja. Alleen deze zijn duurder. 12 voor vier euro en bij mij 48 voor 5.95.....

We gaan zien wat het opleverd...

gr anton

Geplaatst:

Ik heb een antwoord van GarantZaden:

Geachte heer v.d. Vlugt,

Er zit geen voeding in de tabletten. Dit is ook niet nodig voor het ontkiemen van de zaden.

Vriendelijke groet,

Garant Zaden,

B. Beukens

Dus dat betekend, gauw verpotten in bemeste aarde. Maar wanneer? En welke grond?

gr Anton

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...