Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op dit moment een van mijn favoriete soepen!

Cappuccino de potiron et de céleri-rave

* 400 gram schoongemaakte pompoen

* 200 gram schoongemaakte selderijknol

* 6 dl kippenbouillon

* 2 dl room

* 40 gram boter

* een flinke theelepel Dijon mosterd

* blauw maanzaad.

Zet de in kleine blokjes gesneden pompoen en selderij op met de bouillon en de boter.

Kook dit op een laag pitje voor 20 minuten.

Voeg 1 dl van de room toe en de mosterd, maak de soep fijn met de staafmixer en proef op peper en zout.

Zorg dat de soep heet blijft; zet hem anders nog even op `t vuur.

Klop de overgebleven room - niet te stijf- met wat zout en peper.

Schep de soep in mooie hittebestendige glazen, en giet er wat van de geklopte room op.

Garneer met het maanzaad.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het recept ziet er lekkerder uit dan de titel doet vermoeden. Het deed me even denken aan de Sami (Laplanders) die rendiervet in hun koffie doen.

Waarom noem je het cappuccino?

Geplaatst:

Ik denk vanwege de opgeklopte room die erop komt?

Capuccino klinkt inderdaad wel smerig voor een soep.

Maar verder lijkt het me een lekker recept, ik ga het eens uitproberen (en als ik het lekker vind, er een andere naam voor verzinnen )

Geplaatst:

Het is een recept van een beroemde Franse kok..hij heeft het zo genoemd; ik ben ook niet zo gek op dat soort benamingen ( schuim van pastinaak oid ) maar als je het in zo`n Spaans koffieglas serveert heb je een heel mooi entreetje, en ziet het er inderdaad een beetje uit als cappucino...

Geplaatst:

Omdat een vegetarische soep als voorgerecht eigenlijk overal bij past, ga ik 'm zeker proberen! Waarschijnlijk zullen de pompoen en knolselderij met bouillon er wat bruinig uit gaan zien. Vandaar de associatie met cappuccino.

Nog even een niet al te slimme vraag: is room gewoon slagroom

Geplaatst:

Het is helemaal niet bruin geworden, maar mooi oranje gebleven..zie foto.

In het franse recept was sprake van 1 dl dikke room( voor door de soep) en 1 dl. dunne room om te kloppen..img985863311357419237.JPG

Geplaatst:

Nog nooit gehoord van dikke of dunne room. Maar slagroom lijkt me best kunnen. Benieuwd welke nieuwe benaming bio-fee er aan gaat geven. Spaanse koffieglazen heb ik niet in huis. Het wordt dus een gewoon oerdegelijk boerenbont soepbord...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...