Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen week heb ik tussen het spitten door een gereedschapskist gemaakt voor in mijn nieuwe moestuin. Dit alles van troep die ik nog had liggen (geimpregneerd hout, tuinpalen,trespa, scarnieren e.d.). Alleen het hout voor het deksel en de dakbedekking heb ik moeten kopen, omdat ik daar niet 2e hands en gratis aan kon komen.

Nou hebben jullie vast allemaal al een kist en waarschijnlijk nog een mooiere ook, maar ik wilde jullie de foto 's toch niet onthouden.

images-(5)71191371237110.jpg

nfpp4o80461371237081.jpg

Geplaatst:
Nou hebben jullie vast allemaal al een kist en waarschijnlijk nog een mooiere ook, maar ik wilde jullie de foto 's toch niet onthouden.

Nee hoor, ik heb geen kist en dus ook geen mooiere. Ik vind hem er super uitzien! Inspirerend zelfs, want eigenlijk zit ik dringend verlegen om een kist. Voor zover ik het kan zien, heb je 'm op tegels staan?

Geplaatst:

Ik weet dat het wellicht niet voor mogelijk gehouden wordt hier in Nederland.

Maar ik heb mijn gereedschap gewoon onder de plastic kappen van mijn tomaten geschoven. Alleen mijn roestvrijstalen spade gaat mee naar huis.

Er is nog nooit iets gestolen. (afkloppen)

Geplaatst:

je kist ziet er super uit! fijn hout heb je ook...mijn kist ziet er lang niet zo mooi uit. ik had ook alleen maar vuren resthout

op dit moment(en vorig seizoen) ligt een klein deel van mijn gereedschap onder een stuk zwart vijverfolie. niemand heeft het door

Geplaatst:

@ Kamilla: Ja hij staat nu tijdelijk op een paar oude stoeptegels, totdat ik genoeg grindtegels heb verzameld om het een klein beetje netjes te maken.

@ Dennislp: Breng me niet op ideeen, haha

@Jorieke123: Ja de pakjes sap, zijn voor de kidz he. Die gaan erg graag me om papa te helpen, dus moet papa wel zorgen dat er iets te drinken is he. Zodra ik stroom heb (vind ik echt een goed idee van dennis) zet ik er ook een beertender in

@ Jos en Eva: Ik heb horen zeggen dat er hier vroeger wel eens onverlaten waren die het niet zo nauw namen met andermans spullen, dus voor de zekerheid heb ik maar een beetje geknutseld.

Geplaatst:

mooie kist hoor ,

bij ons moet jij dit in de beton gieten anders nemen ze de kist ook mee .

dat heb jij met heel veel mensen op een te klein plekje ,

bij ons wordt altijd in het najaar van alles mee genomen .

zeker voor de winter .

Geplaatst:
* ik heb mijn gereedschap gewoon onder de plastic kappen van mijn tomaten geschoven. Alleen mijn roestvrijstalen spade gaat mee naar huis.

Maar jij hoeft waarschijnlijk ook niet een gewilde spitvork van zo'n gerenommeerd merk als de Spear and Jackson van Onslow op te bergen Jos .

Handige en mooie kist overigens Onslow !

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Nee klopt Frans.

Mijn spitvork van roestvrij staal (ziet er al vijf jaar uit als nieuw), is van de LIDL en kostte geloof ik 11 euro.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat er hier gewoon niemand op andermans spullen uit is.

Dus er is nog hoop.

Geplaatst:
* ik heb mijn gereedschap gewoon onder de plastic kappen van mijn tomaten geschoven. Alleen mijn roestvrijstalen spade gaat mee naar huis.

Maar jij hoeft waarschijnlijk ook niet een gewilde spitvork van zo'n gerenommeerd merk als de Spear and Jackson van Onslow op te bergen Jos .

Handige en mooie kist overigens Onslow !

Ik wist helemaal niet niet dat spear en Jackson een gerenommeerd merk was. Hier in het zeeuwsch-vlaamsche heb je gewoon niet veel keus. De goedkoopste spa van het karwei huismerk, leek wel van plaatstaal en was dus niks. Dus heb ik een klassetje duurder genomen. Maar het is dus goed spul?

Mooi om te weten. 'k moet zeggen dat na 100 m2 spitten het spul ook nog geen krimp heeft gegeven. Valt al met al niet tegen dus.

Hij staat gewoon los overigens niet in de beton gegotenzoals iemand opperde, maar hij is zo zwaar, daar gaat niemand zomaar mee lopen. M'n vader en ik hebben 'm verhuisd naar de tuin en daar hebben we redelijk op afgezien. + dat m'n kruiwagen er met een ketting aan vast ligt. Kortom een onhandig zwaar lomp object, waar ze vast niet zo maar mee weg lopen.

Maar ik ben er in ieder geval heel blij mee. kan m'n spullen met een gerust hart laten liggen en dus kan ik op fiets naar de tuin.

Geplaatst:
Mijn spitvork van roestvrij staal (ziet er al vijf jaar uit als nieuw), is van de LIDL en kostte geloof ik 11 euro.

Ik heb ook zo'n roestvrijstalen spitvork van de Lidl Jos . Een prima stuk gereedschap met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en ik kan hem iedereen aanraden. Ik kwam erachter dat je er toch even mee moet oppassen. De steel zit zonder afwatering gemonteerd in een roestvrijstalen omhulsel zodat regenwater dat zich tussen stalen huls en houten steel verzamelt niet weg kan. Als je zoals ik deed deze spitvork na gebruik niet opbergt maar buiten laat staan dan krijg je problemen. Regenwater dat langs de steel de 'huls' in komt kan niet weg zodat de steel op die plaats nat blijft . Mijn eerste Lidl spitvork brak daardoor na twee jaar af maar mijn tweede gaat nu al weer een aantal jaren mee doordat ik hem nu na ieder gebruik binnen opberg. (En zo hoort het eigenlijk ook )

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Mijn Dames en Heren Hobby Tuinders.

Als welgemeend Hollander Twentenaar weet ik uit ervaring. Dat je Tuingereedschap schoonmaakt na gebruik en met olie {afgewerkt} of frituur olie het goedkoopste dat er is je gereedschap in smeert nu het antwoordt op het:Probleem met water in de steel, Het is eenvoudig waar olie zit kan geen water komen en nog een voordeel de steel komt ook nog muur vast te zitten. Elke tuinder zou een beetje biologische olie in de "kist"moeten hebben.

Gegroet hobby tuinders van uit Twente.posting.php?mode=reply&f=29&t=761&sid=ef39f16efe4cf7836d19556eccd37906#

Ik zoek een goede gesmeden Spitvork een goed oude gebruikte natuurlijk!

Geplaatst:

Laat je het gereedschap er in de winter ook in liggen? Wordt het niet vochtig het gehele jaar door in die kist?

Prachtige kist overigens

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:

ik heb tegenwoordig beschikking over een kist en twee tuinhuisjes...LUXE!!

helaas moet ik een van de tuinhuisjes nu mijn nieuwe klaar is zelf afbreken...

Geplaatst:
Laat je het gereedschap er in de winter ook in liggen? Wordt het niet vochtig het gehele jaar door in die kist?

Ik wel, wordt wel vochtig in de kist als het mistig is maar verder helemaal prima.

• 1 maand later ...
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

geweldige kist gemaakt!!!

Heb net een nieuw stukje tuin kunnen bemachtigen 10x10, dus nu echt 'groot' . kon op mijn oude stukje altijd gereedschap gebruiken van de buurman. wil nu zelf een kist maken. Heb je een tekening gemaakt?? wellicht meer foto's, zodat ik je kist als voorbeeld kan 9mag?) gebruiken?

gezonde groet hoppert

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...