Else Geplaatst: 28 januari 2013 Share Geplaatst: 28 januari 2013 Als je de aardperen in december of januari hebt geplant, wanneer gaan er dan sprieten boven de grond komen? Dus wanneer weet je of ze het ook echt gaan doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudia69 Geplaatst: 28 januari 2013 Share Geplaatst: 28 januari 2013 Als ik me niet vergis was dat vorig jaar in maart / april. Ik heb de indruk dat ze wachten tot de grootste kou voorbij is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 januari 2013 Share Geplaatst: 29 januari 2013 Inderdaad, ze zijn niet eens zo vroeg. Ik ga er dit jaar wel wat opgraven en donker in een pot zetten, net als witlof. Je kunt de witte scheuten eten namelijk. Dan heb je al iets eerder plezier van je aardperen Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Red Geplaatst: 25 februari 2013 Share Geplaatst: 25 februari 2013 @ Jorieke maakt het nog uit wel soort aardpeer je neemt om de spruit te eten las ook dat de dieren het groen+ knol mocht .Maar ontdek dat er verschillende soorten zijn. Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 25 februari 2013 Share Geplaatst: 25 februari 2013 Maakt volgens mij niets uit. Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
T&M Geplaatst: 25 februari 2013 Share Geplaatst: 25 februari 2013 Hallo ben bij ons ook bezig met aardpeerknollen in de grond te steken en wel 55 meter (haag) dit voor een paar jaar intussen ga namelijk coniferen opkweken om dan als Haag te kunnen planten. Heb al 30 meter gedaan maar toen ineens die 2 dagen sneeuw hier. Morgen verder doen. Mij vraag is, hoe snel groeit dit? Tegen welke maand zullen ze bv een meter hoog zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 25 februari 2013 Share Geplaatst: 25 februari 2013 Hmm. 30 meter aardperen gedaan reeds ? Tja. Tis wel redelijk inventief en orgineel Denk dat ze tegen eind april echt te zien zijn ( schatting hoor ) rond half mei 20cm; juni 0.80 meter ( kan wat meer zijn hoor ). Rond 1 juli op de 1.20/1.50m en eind aug tegen de 2m aan.ps. ook wel wat afhankelijk van zomer / vocht / grondsoort Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RvO Geplaatst: 25 februari 2013 Share Geplaatst: 25 februari 2013 Mijn aardperen staan in mijn voortuintje in ontzettend arme aarde, komt nooit voeding bij. En ze groeien hartstikke goed.Goed voorstelbaar. Kort na WOII werden er aardperen geteeld in de puinhopen van het platgebombardeerde Berlijn . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 19 maart 2013 Share Geplaatst: 19 maart 2013 Ik heb 2 soorten aardpeer, 1 met rode schil en 1 met gele schil, de gele is nu al meer dan 25cm boven de grond en de rode komt nu pas kijken, hangt dus ook echt van de soort af blijkbaar.. (alletwee eind januari geloof ik geplant) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lucinda Geplaatst: 19 december 2013 Share Geplaatst: 19 december 2013 Hoe is het gegaan? Want inmiddels is het weer december, en ik heb net aardperen gekocht en wil ze ook wel in m'n tuintje hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 19 december 2013 Share Geplaatst: 19 december 2013 Gewoon poten ! Maar niet in een metselkuip zonder gaten ( zie dit topic ) Kán haast niets mis gaan verder, dingen gaan als onkruid. Zet je ze op heel vochtige grond, dan is dik mulchen nu wel aan te bevelen. Op 10-20 cm diepte zijn ze wel redelijk wintervast, maar je weet maar nooit wat voor winter we nog gaan krijgen.succes ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cees7274 Geplaatst: 19 december 2013 Auteur Share Geplaatst: 19 december 2013 Ik houd toch maar de metselkuip aan. Maar meer als soort gewoonte. Het woekeren valt (bij mij in ieder geval) reuze mee. De opbrengst helaas ook Woekeren -soortafhankelijk?- is goed onder controle te houden; de knollen wortelen nietheel diep Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.