Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen idee wat het gekost heeft. Ze hebben bossen panlaten in meerdere lengtes. 210/270/360 cm. Was niet zo heel duur bij de Hornbach

dit allemaal afhankelijk van wat je nodig hebt. Ik heb zelf uiteindelijke 2 bossen van 270 gebruikt. Daar hebben we uiteindelijk ook de deur van gemaakt. lekker stevig.

Je kan het natuurlijk ook in Duitsland bestellen alleen komen daar nog wel aardig wat verzendkosten bij aangezien ik ook niet vlakbij de grens met DE woon. Maar ben erg blij met het hout van de Hornbach.

Alles begint al lekker te groeien in de kas.

Geplaatst:

Daar ik geen auto meer heb probeer ik eerst ergens in Diemen wat te verkrijgen anders moet ik het bestellen bij Hornbach maar ik denk dat de verzendkosten hoger zijn dan de latten

• 4 weeks later...
Geplaatst:
Ik heb ook met het vario quick systeem een kas gebouwd, 5x4m 3m hoog. Is goed aan te passen en te verstevingen bij deze afmetingen. Ik heb zwaar kaszeil besteld en hoop dat dinsdag a.s. te bevestigen. Ik woon niet zo ver van Duitsland en heb daar mijn panlatten gekocht.

Heeft u de vario elementen uit Duitsland besteld of heeft u een adres in Nederland hiervoor?

Hallo

En de vario elementen in Nederland gekocht??

groetjes jeremy

• 1 year later...
  • 2 maanden later ...
Geplaatst:

@walberg Hier staat de kas nog steeds prima. Wel wat schade gehad door een vallende tak maar dat was met kastape en een extra panlat prima te repareren.

De panlatten heb ik allemaal gebeist destijds.

Er kwam ook nog een vraag voorbij over de kwaliteit van de stefkdelen, deze vallen mij enorm mee. Ze hebben alle stormen overleefd de afgelopen 2 jaar en zijn niet door het zonlicht aangetast.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Bedankt, ik denk dat ik toch voor dit materiaal ga. Ik heb ook naar polytunnels gekeken maar met name de foliesoort staat mij tegen. Ik wil F_Clean of eventueel Katalite gebruiken. De huidige polycarbonaat kas ligt al voor de helft in puin, provisorisch opgelapt zodat in ieder geval het dak nog waterdicht is. Dit wordt voorlopig nog als winteropvang gebruikt, De cactussen zijn vorstbestendig, moeten alleen droog overwinterd worden.

• 3 years later...
Geplaatst:

Ik had ondertussen 3 jaar geleden een tunnelkas gezet, een kant open, daar liepen steeds katten in en die gingen op de Cactussen en Agaven liggen, en wat nog erger is, waarschijnlijk ook hun behoefte erop doen.  Folie was ook niet zo denderend op deze tunnel dus ik ga dit jaar toch maar een kas maken volgens het vario quick systeem. 

Hoe gaat het met jullie vario modellen?  al problemen gehad in de afgelopen 3 jaar?

tunnelkas.jpg

Geplaatst:
Op 13-5-2015 om 20:25, walberg zei:

Daar ik geen auto meer heb probeer ik eerst ergens in Diemen wat te verkrijgen anders moet ik het bestellen bij Hornbach maar ik denk dat de verzendkosten hoger zijn dan de latten

Westelijk havengebied komt ook geen OV.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Na veel stormen te hebben doorstaan heb ik dit jaar toch het dak moeten vernieuwen.

Gelukkig is er me een jonge man komen helpen.

De ramen waren kapot en die heb ik niet meer vervangen, zal de deuren wel wat open zetten als het te warm word.

Heeft toch 8 jaar dienst gedaan zonder kosten en nu heb ik mijn overschot gebruikt om het dak te herstellen.

20210525_180215.jpg

• Like 3

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 1 year later...
Geplaatst:
Op 12-5-2015 om 17:08, FamBakker zei:

Geen idee wat het gekost heeft. Ze hebben bossen panlaten in meerdere lengtes. 210/270/360 cm. Was niet zo heel duur bij de Hornbach

dit allemaal afhankelijk van wat je nodig hebt. Ik heb zelf uiteindelijke 2 bossen van 270 gebruikt. Daar hebben we uiteindelijk ook de deur van gemaakt. lekker stevig.

Je kan het natuurlijk ook in Duitsland bestellen alleen komen daar nog wel aardig wat verzendkosten bij aangezien ik ook niet vlakbij de grens met DE woon. Maar ben erg blij met het hout van de Hornbach.

Alles begint al lekker te groeien in de kas.

Ik woon inmiddels een jaar in Oostzaan,  en de tuin in Diemen gaat op de schop, de eigenaar van de grond wil er gaan bouwen.  Ik krijg nu op een paar honderd meter afstand een nieuwe tuin hier in Oostzaan.  Ik had bijna een Greenspan gekocht maar helaas is de levertijd bijna 6 maanden.  In Januari moet ik de cactussen al overbrengen.  Dus nu overweeg ik weer om dit systeem toe te gaan passen.  Hoe is het met uw kas?  Hornbach heeft wel panlatten maar die zijn niet geinpregneerd, dus dat gaat snel rotten lijkt mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...