sammetje Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 Ben aan het rondkijken voor een kleine hakselaar, zodat ik de takken van bramen en frambozen en verder snoeiafval van mijn fuitboompjes in fijn kan hakken en wat ik dan kan gebruiken als mulch.Iemand hier goede ervaringen met hakselaar in het goedkopere prijsklasse? Groeten Sam 1 Quote
RobO Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 we hebben er een van de Lidl euro 80, werkt prima maar moet je wel wat voorzichtig mee zijndeze machine: http://www.promofolder.nl/nl/winkels/Lidl_G2/hakselaar-38602 er staat er ook een op marktplaatshttp://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/tuingereedschap/m619628561-hakselaar-florabest.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pageNum=1&pos=1 Quote
carsten888 Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 we hebben er een van de Lidl euro 80, werkt prima Ik heb laatst een hakselaar geleend die er precies zo uitzag, maar van een ander merk. Ik wil snoeiafval hakselen voor mulch, maar dat apparaat had enorme moeite met takjes van 2 cm. En er kwam dun schaafsel uit de onderkant, niet de stukjes hout die ik voor mulch kan gebruiken. Komt er uit die hakselaar wel stukjes van een paar cm?kan die ook echt takken van 4cm dik aan? Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 27 maart 2013 Geplaatst: 27 maart 2013 Wij hebben er vorig jaar eentje bij de Aldi (DE) gekocht. Ding stond al heeeeel lang in de winkel en tsja op een gegeven moment prijzen ze het meerdere malen af We kochten hem voor 60 euro ipv 129. Nog niet gebruikt, dit jaar voor het eerst. Quote
RobO Geplaatst: 28 maart 2013 Geplaatst: 28 maart 2013 @carsten888: ik denk dat je het mes even moet slijpen: open maken, mesbescherming losschroeven, mes losmaken met inbusbout, voorzichtig slijpen met fijne steen en afbramen; wij doen dat na een paar uur gebruik takken van 4 cm kunnen alleen van zacht hout als wilg mais etc of als je net geslepen hebt, dan moet je de tak zachtjes laten zakken en niet aanduwen; en verder een beetje met beleid gebruiken, het ding is natuurlijk geen prof van euro 400 onze snippers zijn heel goed als mulch te gebruiken, zachte snippers gaan ook in de compost voor het "bruin" Quote
carsten888 Geplaatst: 29 maart 2013 Geplaatst: 29 maart 2013 ik denk dat je het mes even moet slijpenga ik volgend jaar proberen. dank je wel. Quote
Jorg Geplaatst: 29 maart 2013 Geplaatst: 29 maart 2013 Wij hebben 10 jaar geleden een wolf hakselaar gekocht, een type met draaiende messen. Ik vind het persoonlijk echt een perfect systeem wat betreft de fijnheid van het materiaal (snel verteerd/gecomposteerd en verwerkt door de bodem). Nadeel is dat de messen met enige regelmaat vastdraaien en/of de snijkamer verstopt raakt. Ik ga er vanuit dat nieuwe systeem op dit punt verder verbeterd zijn. Quote
RobO Geplaatst: 30 maart 2013 Geplaatst: 30 maart 2013 neu, niet echt verbeterd, tenminste die van mijn Lidl, ik vind m wel een hoge nut/prijsverhouding hebben hij loopt niet vast maar verstopt wel; elke snipperbeurt moet ik m wel een paar keer openhalen, zeker bij nattig taai spul, maar dat is in 5 minuutjes gebeurd als ik m niet een paar keer per jaar slijp gaat ie de takjes afschaven ipv snipperen, maar ook hier: slijpen kost maar 10 minuutjes Quote
carsten888 Geplaatst: 30 maart 2013 Geplaatst: 30 maart 2013 @rob0, @Jorgdank je, dat is nuttige info. Quote
Arno.G Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 We hebben caravaggi 230 bio tc, wel wat groot voor je maar dan zijn eliet de beste... Quote
Piroska Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Wij hebben al 8 jaar de Wolf SDL 2500 ( geloof ik) Nog nooit problemen mee gehad, nooit iets hoeven slijpen, slurpt alles tot een cm of 5 breed wel op ( officieel 3.5 cm) geniaal apparaat, we gebruiken hem heel erg veel. We hebben wel een onderdeel er af gesloopt waardoor hij minder snel vast loopt. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
carsten888 Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 we hebben met de volkstuinvereniging een flymo pac a shredder 2500 gekocht. Nieuw is die 350 euro maar we hebben er 1 van marktplaats voor 100. Geweldig ding. Kan echt takken tot 4cm aan. Kan ik iedereen aanraden. Ik heb 2 goedkope shredders geprobeert, maar die moet je na een uur gebruik alweer slijpen. Bij langzaamdraaiende shredders hoeft dat niet. Dat was voor ons heel belangrijk. Quote
Limoncello Geplaatst: 7 oktober 2014 Geplaatst: 7 oktober 2014 We hebben caravaggi 230 bio tc, wel wat groot voor je maar dan zijn eliet de beste... Is dat met een pletwals systeem of messen? Ik vermoed dat messen polyvalenter zijn in het verhakselen van zowel takken als blad en minder vastlopen of niet? Daarom dat ik een Eliet Neo of Viking op het oog heb. Thermisch of elektrisch weet ik nog niet want dat bepaalt ook erg de prijs. Niet onbelangrijk is de doorgang van het toestel want je hebt er waar je tak per tak moet insteken en andere waar je al echte bussels kan insteken, best handig. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
krachtwerk Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Ik ben ook op zoek naar een hakselaar voor mijn tuin. Aangezien het al een ouder topic is, vroeg ik mij af of er nog mensen zijn met goede ervaringen t.o.v. prijs/kwaliteit.Het mag niet te duur zijn en fijn genoeg malen om te kunnen mulchen. Stil zou fijn zijn, maar in de lagere prijsklassen moeilijk te vinden denk ik. Ook links naar tests of aanbiedingen zijn welkom, maar ik heb tot dusver vrij weinig gevonden. De matrix in deze video lijkt me in orde, en op amazon Duitsland te bestellen (leveren naar Nederland) voor 111,00 euro. Ook de grootte van het versnipperde vind ik er goed uitzien om als mulch te gebruiken. Quote
SamanthaP Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Ik ben ook op zoek naar een hakselaar voor amateurgebruik in de achtertuin. Op marktplaats ben ik al aan het snuffelen geweest, maar ik kom daar vooral hele dure exemplaren tegen (+€500). Iemand tips voor een voordeliger alternatief? Of moet ik misschien zoeken op een andere zoekterm? Ik weet niet of er andere benamingen voor zo'n ding zijn? Of is er iemand regio Breda die zijn hakselaar een weekendje/weekje wil uitlenen? Quote
Limoncello Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Wat zoek je precies in een hakselaar want je hebt er van 40€ staan op marktplaats. Die dingen zijn niet duurzaam maar ze snijden wel... Ik heb me de Viking GE345 aangeschaft en dat ding neemt alles. En wat eruitkomt is werkelijk super als mulch materiaal en als compost.Zowel bladeren als takken gaan hierin. Belangrijk want met een walssysteem gaat dit niet zo makkelijk om bladeren te versnipperen. Wat heb je dan voor 500€? Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
SamanthaP Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Ik zoek een simpele, voor gebruik in onze tuin (ca 600m2). Die van €500 waren redelijk professioneel volgens mij. Maar echt goedkope kan ik miet vinden, meeste zijn boven de€100. En dan zit ik te twijfelen of ik niet beter een nieuwe aanschaf. Quote
RobO Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 lidl heeft ze soms, euro 90, ze hakselen goed, zelfs sappige wuilgentakken maar je moet ze elk uur even wetten, doen wij met een diamantvijltjeze lopen wel af en toe vast maar dat is in 45 sec verholpen dichtstbij komt deze Quote
Frans Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Ik gebruik een hakselaar met draaiende messen en dat type voldoet uitstekend. Het is een 1700 watt hakselaar die officieel takken tot 3.5 cm diameter aan kan maar in de praktijk vreet hij nog wel dikkere . Als je van plan bent een nieuwe hakselaar aan te schaffen kan de volgende link kan weleens handig zijn . http://www.kieskeurig.nl/hakselaar Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
SamanthaP Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Dank voor de tips! Ik ga ermee aan de slag. Quote
henkg Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Ik gebruik een hakselaar met draaiende messen en dat type voldoet uitstekend. Frans,Welk merk / type heb jij?Is het raadzaam/noodzakelijk na ongeveer elk gebruiksuur de messen te slijpen/wetten? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Frans Geplaatst: 23 maart 2015 Geplaatst: 23 maart 2015 Ik heb de Black & Decker model GA1700E , een model dat niet meer verkocht wordt. Ik heb nooit bijgehouden na hoeveel bedrijfsuren de messen toe zijn aan een slijpbeurt maar in de praktijk valt dat reuze mee. Het hangt natuurlijk ook af of je veel dunne twijgen hakselt of juist dikkere takken en ook de houtsoort (hardheid) speelt een rol. Van belang is verder dat je geen door grond vervuild materiaal hakselt want zoiets is een echte messenvreter. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Spitskool Geplaatst: 23 februari 2017 Geplaatst: 23 februari 2017 Kent iemand toevallig het merk Monza? Ik kan er een erg goedkoop tweedehands kopen, dus kan er geen supergrote buil aan vallen. Maar ben uiteraard toch wel benieuwd of er ervaringen zijn met dit merk als het aankomt houtversnipperaars. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Fada Geplaatst: 28 januari 2021 Geplaatst: 28 januari 2021 Hallo, ik zou graag een hakselaar aan willen schaffen. Heeft iemand ervaring en zou een recent apparaat aan kunnen raden? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.