Ga naar inhoud

Ammoniak smaak aan knolletjes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand een oplossing voor mij. Als ik knolletjes (turnips) of knolraap dan komt er een ammoniak geur aan de knollen zodat ze niet meer eetbaar zijn. Ik heb ze dit jaar gezaaid in potgrond in bakken (na tip) maar dat hielp niet. Kan iemand me vertellen waarom het niet lukt om eetbare knolletjes te telen? Bietjes en wortelen lukken wel goed.

Geplaatst:

Eerlijk gezegd kan ik me er niet veel bij voorstellen. Ik ken de ammoniaksmaak alleen van gerechten waar bamboe in verwerkt is in Oosterse restaurants. Weet jij zeker dat je koolraap wel zou lusten als die uit de winkel komt? Wie weet zit er van nature een bijsmaak in die de een als normaal ervaart en jij typisch als ammoniak.

Geplaatst:

Probeer volgend jaar een ander soort. plus een ander soort mest. Vooral geen kunstmest! Daar zit nml ook ammoniak in.

Bij mij waren de knollen prima, grote exemplaren en heerlijk zacht van smaak. Ik mest met Champignonnenmest. Ik zaai ze in het voorjaar voor in bakjes en speen ze uit na ijsheiligen.

Nou ik zou zeggen volgende keer beter!

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...