Danuta Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Vannacht heeft het geregend en het ziet er allemaal goed uit, net even gekeken....het is allemaal nog nat dus hopelijk wordt het wat droger dan kan ik nog snel even wat opschonen en zaaien.... MVG Danuta Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Danuta Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Net wat geschoond, schoot een hagedisje weg onder mijn handen, sprong een grote alpenkikker in mijn gezicht en greep ik vol in een brandnetel en toen liep er een extreem grote spin over mijn voet (open slippertjes)....Ik heb het wel even gehad vandaag...ik ga een capucinno maken, kwak er eens suiker in voor deze keer en ga op zoek naar een koekje of zo of ga een cake bakken... Brrrr....beesten in welke vorm dan ook vind ik geweldig, sommige mogen van mij op afstand blijven maar vind ze nog steeds mooi, slangen en hagedissen etc ben ik dol op maar spinnen....ieuw........ze zijn prachtig hoor maar ik heb toch wel een redelijke fobie voor die jongens....... MVG Danuta MVG Danuta Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mascha Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Heb vandaag de spruitjes in de tuin gezet.Wat ik wel lastig vond was dat de plantjes soms vlak naast elkaar zaten. Heeft iemand nog een tip voor me om dat te voorkomen. Hier een filmpje van de spruitjes plantjes die ik gepoot heb: http://youtu.be/4iRpg2Gp6qs http://composteren.online-winkelstart.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kenbeimer Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Laatste courgette en tomaten in de tuin gepland. Courgette begon (indoor) te bloeien, dus werd tijd. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Gisteren een paar andijvie- en slaplantjes uit de koude kas in de volle grond gezet. Vandaag zou ik wat gaan zaaien, maar dat komt er nu niet meer van, ik moet straks weer werken. Morgen dus w.s. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ilse Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 mijn tomaten zien er zielig uit. Geen idee wat er mis is gegaan. Misschien dat er toch iets fout is gegaan toen we 2 weken op reis waren.Maar die heb ik maar even verpoot en zag wel weer nieuwe frisse blaadjes dus nu hopen dat het weer helemaal goed komt.Verder nog het een en ander kunnen zaaien http://meestuintje.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Ik heb net even wat afhardende zaailingen beschutter weggezet vanwege de opkomende wind en de striemende regen die in aantocht is. Ik ben te moe om wat ik gisteren al voor wilde zaaien vandaag voor te zaaien, dus dat stel ik lekker uit tot in het weekend. Tot mijn verdriet was een van de komkommerzaailingen geknakt. Waarschijnlijk door een kopjes gevende kat..... Dus die heb ik aangeaard tot boven de knak en hoop dat de plant bijtrekt en verder gaat groeien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Niets op de moestuin, wel veel werk verricht in de achtertuin. Het achterpad opnieuw gelegd en een klein terras achterin de tuin om de kliko bakken op te zetten, zijn deze iig weg bij de achterdeur... Nu kapot Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Skoebidoe Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Vandaag mijn "vierkante meter moestuintje" opgehaald in de winkel.Ik heb het deze namiddag in elkaar geknutseld. Heel sterk ziet het er allemaal niet uit maar ik ga ervan uit dat het wel zijn tijd zal meegaan.Ik ben er dermate tevreden van dat ik meteen nog een 2e exemplaar gehaald heb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 mijn "350 vierkante meter moestuintje" eens goed onder handen genomen: 3x20 liter niet-gewenst-kruid te sterven gelegd, aardappels aangeaard, cosmea uitgeplant, tomaten uitgeplant, peulenhek gemaakt met accessoires (de peulen dus), heul veel bamboestokjes gekocht, chrysanten uitgeplant, kasregentonwatersysteem voor de tomaten weer in dienst gesteld, huisje opgeruimd vanwege een harde bui (dank je harde bui ) composthoop gekeerd, een uurtje op de tuinbank gelegen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
renze Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 vandaag beetje begonnen om t hogere hardnekkige onkruid dat net achter t pad zit weg te halen, is volgens mij nog nooit wat aan gedaan hahahahen ik heb dat stuk vanaf juli/augustus en daarvoor stond t onkruid daar al zo hoog en nu beginnen er bloemmetjes aan te komen, en heb al een vrouw naast me zitten die niks aan haar tuin doet en t onkruid lekker laat groeien, haal ik het nu allemaal weg want wil geen preek van haar dat ik het stuk voor t pad (wat voor mijn tuin staat) niet netjes houd hahhaah Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TheoT Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Vandaag bezig geweest met het neerzetten van een koude kas.Nu alleen de zijkanten nog dicht maken. Theo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gemma Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Me dood geergerd aan een kapotte rits van foliekas....Grrrrrr http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Een deel van de aardappelen aangeaard tot bovenaan de zak. Ze groeien als kool! Ze aardperen zijn wakker en groeien . Dus die zijn ook aangeaard. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Weer aardappels aan geaard,die zitten nu nok vol. nu nog 2 manden maar die moeten even not wat groter worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Courgettes in allerlei bakken gezet,pompoenen rond de comostbak gezet. Heel veel kiemende onkruidjes er uit getrokken.En het kippengedeelte voorzien van een netconstructie. We gaan een paar dagen weg,en onze oppasdochter moet een dag werken.Ik wil niet dat er dan buurkatten in kunnen komen.Rondom strak getrokken met ijzerdraad,en met luifelstokken omhoog gezet om de appelboom en de wichter te ontzien. Alles stormvast gemaakt,en nu hopen dat het werkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JosN Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Op het eind van de middag alleen een wandelingetje door de tuin gemaakt en met genoegen geconstateerd dat mijn vijg die de afgelopen jaren door de vorst veel heeft geleden toch weer (een beetje) uitkomt! Vorig jaar zat één van mijn twee perenbomen helemaal onder de perenpokziekte. En die is nog niet helemaal verdwenen: dus nog maar wat blaadjes geplukt. En toen nog wat. En daarna nog een paar... En tot mijn verbazing hangt er nóg meer bloesem in mijn sierappel dan een paar dagen geleden... De foto is van begin deze week Time flies like an arrow; fruit flies like a banana Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 In mijn appelboompje zit ook veel meer bloesem,en veel groter als vorig jaar,dus ben benieuwd,maar echt zo mooi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 De sierappelen andere bloesem dragende bomen en de kersenbomen bij mij in de straat bloeien echt geweldig goed! Het is ultiem genieten om die pracht te zien als je van en naar je huis gaat! Ik heb verder in de tuin ook best genoten. Vooral van mijn katten die heerlijk om mij heen zoemen als ik bezig ben met de grond lostrekken, water geven, plantjes verplaatsen, aanaarden enz. Geweldig genieten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simke Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Even rond Gékeken. Na een stevige regen bui. Alles supper gegroeir Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 9 mei 2013 Delen Geplaatst: 9 mei 2013 Eindelijk mijn 5 nieuwe bedden helemaal steen en ijzer en klonten-vrij gemaakt muurtje eromheen en staptegels erin gelegd.gekiemde meloenpitten in potjes gedaan, 2 meloenplanten ( watermeloen en groen/oranje meloen in de tuin gezet, uchi kuri in de tuin gezet, 3 hongaarse pompoenen in de tuin gezet, onkruid gewied, stokboontjes voor gekiemd, aardappels aangeaard in de jute zakken, dakpannen neergelegd tussen de boontjes en de jute zakken omdat er volgens mij slakken eten van de boontjes. Zo meteen als het helemaal licht is kijken of ik wat gevangen heb eronder, die gaan dan naar de kippen als ontbijt http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Danuta Geplaatst: 9 mei 2013 Delen Geplaatst: 9 mei 2013 hmmm...foto gemaakt van een vreemdeling in mijn hoge bak.....gezien mijn neiging om meloenafval in de compostbak te smijten en hier een berg compost in verwerkt zit neem ik aan dat dit een meloen is? Staat op niet al te grote afstand van mijn citroenkomkommer maar ik denk dat ik hem toch maaar laat staan. Mijn nieuwsgierigheid is groter dan mijn wil om planten de ruimte te geven ) MVG danuta MVG Danuta Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 9 mei 2013 Delen Geplaatst: 9 mei 2013 Vanmorgen werd ik zeer onaangenaam verrast! De kiemen en zaailingen die ik droog had weggezet lagen gemolesteerd op de grond. Toen ik de deur open deed vlogen twee schichtige ondeugend en schaamtevol kijkende katjes naar binnen...... Wat een drama! Dat wordt alles zo'n beetje opnieuw zaaien! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
prettig gestoord Geplaatst: 9 mei 2013 Delen Geplaatst: 9 mei 2013 Onkruid gewied..bleahhh Zoonlief en de buurman aangemoedigd met het snoeien van de bomen aan de achterzijde van onze tuinen, het scheelt minimaal 3 uren zonlicht nu dat we extra hebben! Krengen waren echt heel hoog, breed! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Danuta Geplaatst: 9 mei 2013 Delen Geplaatst: 9 mei 2013 Net 2 frambozen opgegraven en verplant, eens kijken of ze willen en mijn tomatenplanten in de grond gezet waarvan 1 zijdelings....eens kijken wat het verschil wordt als er al een verschil is... De basilicum 'gesnoeid' zodat het een grote bos wordt hopelijk...en verder niesen, hoesten en proesten van de hooikoorts dus ik ga maar meds innemen en even rusten..... MVG Danuta Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten