Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

appelvrouw

Aanbevolen berichten

Vanmorgen vroeg 20 slakjes bij de asperges geplukt..ik moest echt dichtbij om te zien dat er slakken op de topjes zaten..het moest wel, want ze waren de hele tijd aangevreten. Zo klein en al zo destructief

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even gekeken hoe het er bij staat na 24 uur regen en ik moet zeggen, perfect...voordeel hier is bijna nooit wind en zo wel dan is windkracht 4 wel het stevigste, denk ik meteen dat het stormt, grin...niet meer gewend.. Ga zo een plaatsje zoeken voor de nieuwe aanwinsten en nog wat zevenblad en heermoes te nek omdraaien. Ik zag trouwens dat de 2 frambozenscheuten die ik verhuisd heb, eindelijk aangeslagen hebben en net zo recht en fier als hun broertjes en zusjes staan De eerste spinazie is boven de grond en doet het prima, de prei die ik geplant heb wordt snel groter en dikker en wat mij altijd weer verbaasd is dat de kleur meteen intensiver wordt als ze de tuin in gaan....

MVG

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag weer flink wat plantjes geplant.

paprika, 7 stuks, 1 snackpaprika

4 bloemkool

2 broccoli

4 krulsla

4 andijvie

en verder even gekeken hoe het allemaal groeit en t groeit geweldig goed nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 slakken geplukt, ze eten mijn magnolias, koolsoorten en bonen op.

Het kippenhok ontdaan van alle tuingereedschap, ze worden groter en hebben meer ruimte nodig, onder het dak aan de buitenkant van het hok haakjes gehangen en al het gereedschap voorzien van een lusje en daaraan gehangen.

Alle molshopen voorzichtig uit de tuin geschept en de prachtig mooie rulle aarde alvast in 3 bloembakken gedaan, komen vandaag bloemen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewied, gewied, gewied. Met knielappen kruipen en plukken. En weer rupsen geplet uit de kruisbessen.

Tot het onophoudelijk ging gieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar planten geplant waaronder nog wat aardbeien en Artisjok. Een soort klimrek gemaakt van oude takken om mijn bonen en augurken langs te leiden dus straks spekbonen lichtjes voorkiemen zodat ze binnenkort in de grond kunnen en de augurkenplantjes in de grond planten.

MVG

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

courgetteplantjes uitgeplant, basilicum geplant verder de 'gewone' tuin onkruid vrijgemaakt en graskantjes afgestoken (ik voel mijn rug! ) De rest van de week niet heel veel tijd meer voor de tuin maar ik probeer nog het een en ander te zaaien de komende dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer veel onkruid gewied en weer plantjes gekocht en geplant het gaat om:

Komkommer, paprika, cherry-tomaatjes, vleestomaten, courgettes, andijvie, sla, rode bieten, broccoli verder nog de bonen uitgeplant en voor moeders vleigtige liesjes geplant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel snel 3 Delphinium plantjes omgepot van hun te kleine p9. Mooie nieuwe, mij onbekende varianten. Gisteren namelijk naar Hengelo gereden voor een klant, waar ik rozen en wat dingen moest halen bij www.border.nl voor het inplanten van een nieuwe tuin aanstaande weekend. Ik mag op zo'n reisje dan ook wel wat voor mezelf meenemen. Een roos gekocht en deze delphiniums. Ik trots. Ze gaan volgende week op een nieuw bed wat er al voor klaar ligt.

Verder maar super kort op de tuin geweest in die stromende regen. Wel even het kasje water gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rupsen gepakt op de jostabessen, een dertigtal. Had er wel al de tomatendieven onder gelegd zoals ik ergens las maar blijkbaar helpt dat toch niet te veel, duim en wijsvinger doen een betere job.

Ook grote huisjesslakken gepakt, een koppeltje is een gelukzalige dood gestorven onder mijn voet terwijl ze de liefde bedreven, andere hebben een smash tegen het asfalt niet overleefd.

Foei, ik lijk wel een moordenaar.

Gisteren ben ik moeten vluchten, er stond een noorderwind, zoals al bijna het ganse jaar, op de aarappelen hier ten noorden kwamen ze spuiten met iets wat naar round-up rook, niet te harden die stank en dan moet dat machien juist achter ons draaien wat maakt dat er daar een drietal keer gespoten word.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...