Conny Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Dank je wel RobO, dan zal ik het zand moeten gaan proeven. Want ik weet niet waar het besteld is. @ Zonnetje - Ik vind het ook leuke foto's.Actiefoto's van mezelf vind ik altijd leuker dan poseerfoto's. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Erny Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Anders maak je even een proefsessie beton met dit zand, gewoon een emmertje oid.
jeanne-heijmans Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Vanmorgen de aardappels wat water gegeven, tuinbonen groeien zo hard weer aangebonden.Net de aardappels en tomaten af gedekt,mocht er hier vorst komen.
RobO Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 gisteren 4 emmers gewied, eerste heermoes onthoofd (heel voorzichtig hoor, het waren de sporendragers) beetje zwavel op de kweetjes tegen schurft, hoop ik Mount Mol vlakgeschoven
Nick18 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Gisteren mijn tuinkasje eindelijk afgemaakt! Die zal de komende weken helemaal volgestopt worden met zaailingen die het huis uitgroeien...Voor foto's: goedkope-tuinkas-t3113-200.html#p146685 De groenten!
MeesterJeroen Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Vandaag voor de eerste keer m'n moestuintje water gegeven. Door de vermiculiet en de regenbuitjes was het niet eerder nodig. Ook met een huisgenootje (woon op kamers) een appelboompje geplant. Esse Quam Videri
tuinliefhebber Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Vandaag in het kasje 12 grote potten gevuld met potgrond, klei en compost voor de 3 tomatensoorten welke ik in de woonkamer aan het opkweken ben, kunnen helaas niet in de vollegrond wegens aardappelziekte die ook tomatenplanten aantast.Mijn vrouw is nog steeds aan het spitten (ik heb een zwakke rug en mag het niet van haar ), veel kweek dus duurt lang door al dat wieden erbijVerder komen radijs, sla en spinazie op, was vorig jaar wel iets eerder trouwens.
weknow Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Tuinliefhebber schreef: Vandaag in het kasje 12 grote potten gevuld met potgrond, klei en compost voor de 3 tomatensoorten welke ik in de woonkamer aan het opkweken ben, kunnen helaas niet in de vollegrond wegens aardappelziekte die ook tomatenplanten aantast. Misschien reageer ik met iets dat je al lang weet..? Maar als je er bang voor bent dat je tomaten buiten last krijgen van de "aardappelziekte" (phytophthora)...zou je nooit buiten tomaten kunnen kweken. De sporen van die schimmel "zijn" er gewoon en als de omstandigheden voor tomaten ongunstig zijn, krijgt iedereen er last van. Met name vocht (regen of dauw) dat lang op de bladeren blijft zitten, geeft de schimmel een kans. Buiten je tomaten kweken geeft meestal minder succes, je bent afhankelijk van het goede weer, maar het KAN best wel! De meeste moestuinders doen het! De kans op succes is vooral ook afhankelijk van het ras. Vooral rassen met een snelle vruchtzetting en rijping, zijn goed geschikt voor buiten..... Je mikt er op dat je tomaten rijp zijn, voordat de zwarte schimmelaantasting toeslaat. En in de meeste jaren en bij de meeste tuiniers lukt dat over het algemeen best wel goed. Ik verwijs nog naar een ander draadje op dit forum voor meer informatie: https://www.moestuinforum.nl/tomaten-groei-vraagjes-t8443.html In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 21 april 2013 Auteur Geplaatst: 21 april 2013 Vanmorgen de kas leeg geruimd. Lie heeft het water aangesloten, en ik heb met een harde straal de ramen van binnen en van buiten "gezeemd"..daarna met een zachte straal langdurig de grond nat gemaakt..dit om de kas een beetje door te spoelen..de zouten van vorig jaar wat te verdunnen. Dan heeft Lie in de boomgaard twee kruiwagens gevuld met de molshopen. Dit is gebruikt om de aarde van de kas weer wat op te hogen. Ook de brandnetelcompost van vorig jaar is in een dun laagje over de kasgrond gegaan. Zodirekt nog een half uurtje natmaken, en wat culterra strooien en de kas is klaar voor zomergebruik We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sansareli Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Vandaag de tomatenkas (gewoon afdak dat aan 3 kanten dicht is) afgewassen. En dan nog 2 orchideeën uit de woonkamer in een grotere pot gezet. 2 andere zijn aan het bloeien, dus die krijgen binnenkort een grotere pot.Ondertussen is mijn man de borders verder aan het proper maken.
kleineke Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 alles water gegeven... de radijzen uitgedundverder foto's genomen en genoten van de stilte en rust http://ingesmoestuin.blogspot.be/
Mongarden Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 heb net een nieuwe tuin, maar er zaten allemaal hoogte verschil in,dus 2 uur gewerkt op 90 m2 weer te egaliseren, ook nog tomaten verspeend. Groeten !
hayays Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 ik kan jammer genoeg niet veel doen, heb donderdagavond men teen gebroken, en stappen gaat redelijk moeilijk.gisteren alles water gegeven en toen eventjes evenwicht verloren, en kan je zeggen het doet geen deugd.men ventje heeft wel rek gemaakt voor de bonen. voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.
tuinliefhebber Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Tuinliefhebber schreef: Vandaag in het kasje 12 grote potten gevuld met potgrond, klei en compost voor de 3 tomatensoorten welke ik in de woonkamer aan het opkweken ben, kunnen helaas niet in de vollegrond wegens aardappelziekte die ook tomatenplanten aantast. Misschien reageer ik met iets dat je al lang weet..? Maar als je er bang voor bent dat je tomaten buiten last krijgen van de "aardappelziekte" (phytophthora)...zou je nooit buiten tomaten kunnen kweken. De sporen van die schimmel "zijn" er gewoon en als de omstandigheden voor tomaten ongunstig zijn, krijgt iedereen er last van. Met name vocht (regen of dauw) dat lang op de bladeren blijft zitten, geeft de schimmel een kans. Buiten je tomaten kweken geeft meestal minder succes, je bent afhankelijk van het goede weer, maar het KAN best wel! De meeste moestuinders doen het! De kans op succes is vooral ook afhankelijk van het ras. Vooral rassen met een snelle vruchtzetting en rijping, zijn goed geschikt voor buiten..... Je mikt er op dat je tomaten rijp zijn, voordat de zwarte schimmelaantasting toeslaat. En in de meeste jaren en bij de meeste tuiniers lukt dat over het algemeen best wel goed. Ik verwijs nog naar een ander draadje op dit forum voor meer informatie: https://www.moestuinforum.nl/tomaten-groei-vraagjes-t8443.htmlVorig jaar heb ik het ook zo geprobeerd met 2 potten grond die niet uit eigen tuin kwam op stoeptegels in de kas en totaal geen last gehad dus dit jaar het een stuk groter aangepakt. 'k ga ervan uit dat het zo toch goed moet gaan.
snekermoestuin Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Laat begonnen dit jaar, maar nu kleine twee weken weer helemaal los op onze groentetuin. Vandaag Dore pootaardappelen de grond in. Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Nynkef Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 ik heb een paar pootuitjes in de volle grond gezet, die stonden binnen in een bakje. Verder een paar courgetteplantjes en 2 patissonplantjes in een grotere pot gezet met potgrond/cocopeat en in de badkamer gezet, daar is het licht genoeg en niet heel koud. Eens kijken of ze het daar leuk vinden
RobO Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 beetje gelummeld in de zon een (1) tegel gelegd, pfoe, preitjes bewaterd, goh wat is het nu weer droog/koud/warm/nat...(doorhalen wat niet gewenst wordt)
Bit Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 was vanmorgen om 07.50u op de tuin, om er tegen 20.00u weer weg te gaan. Ik zat om 19.00u in de auto terug, toen ik hoorde dat er vannacht weer kans was op nachtvorst. Hier heldere lucht, dus maar rechtsomkeer; tomaten afdekken in kasje , wat dingen in het huisje zetten etc. zucht.... Was een prachtige dag trouwens. Dahliabedden gemaakt, gaan er morgen in. De vliesdoeken vanmorgen in de zachte wind laten drogen op de tuin, die leg ik nu echt niet meer op de bedden hoor.
RobO Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 zo, een volle werkdag , goed voor jou bit! ga vandaag ook maar eens de dahlia's planten, heb twee nieuwe soorten erbij: Jomanda en Night Butterfly
zonnetje Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Gisteren ,spinzaie ingezaaid en winterwortel .Veel ongewenst gewas verwijderd ,verder de aarbeienpotten ingegraven. Heel veel genoten van het zonnetje en het in de tuin werken .
jeanne-heijmans Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 (aangepast) Aardbeien gekocht 6 stuks,en die in hangpotten en schaal gedaanaardappels weer aangeaard tenminste 3 manden.pvc kast buiten gezet en daar de afgeharde tomaten en paprika in gedaan.Binnen de spruiten verspeend. O vandaag ook nog een aardappel soort gepoot, mayan gold. 22 april 2013 aangepast door Gast
kleineke Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 4m² klaar gemaakt voor mijn zoontje van 9 (bijna 10 ) http://ingesmoestuin.blogspot.be/
snekermoestuin Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 rode ui en gewone gepoot in de koude kas, gele en groene courgette en artisjok Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Nynkef Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Mijn kippies lopen normaal gesproken los in de tuin, maar we gaan vrijdag een paar dagen op vakantie en ik vind het vervelend als de buuf elke keer kippenpoep moet ruimen op het pad naar het nachthok, dus ik heb een ren gemaakt met een vogelnet, een stuk schapenhek en wat stukken plastic. Het is 3*2 meter, dus groot genoeg voor 3 kleine krieltjes. Ze moeten het er maar even mee doen Verder qua groente niet veel, 1 rode koolplant uit de koude kas overgezet naar de volle grond.
zonnetje Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 De aarbeien gezet ,eindelijk de plantuitjes staan . Een stuk omgespit en aangeharkt waar de bonen gaan komen .Bedden gemaakt voor de spinazie en andere groenten .Vandaag veel inzaaien en weer wieden en nog eens wieden .
Aanbevolen berichten