zonnetje Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 veel plantjes in de kas gezet , veel ongewenst gewas verwijdeerd en veel geharkt om morgen na mijn werk te kunnen zaaien . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2013 Leuk Indy, mijn kruidentuin is ook een dambord. Heerlijk gelezen in het zonnetje de tuin, in het boek "een gezonde tuin door mengcultuur" van Gertrud Frank.Studiedag We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Bladluis probleem aangepakt,biologisch.Dus eerst douchen en dan de luizen er af spoelen en doodmaken HAHA!! Lieveheersbeestjes gezocht voor als er toevallig een paar overlevenden zijn,maar helaas,niet gevonden.Dus killerronde 2 is morgen.Spinazie in de grond gezet.En manlief gewezen waar de verplante rodebessenstruik mag staan.Ik mag vanwege een operatie nog niet teveel tillen,en doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 vijg en eucalyptus uitgepakt, jeeee wat zien die er slecht uit, als dat maar goed komt weeuwbloemkool uit kas naar buiten gebracht, in een koud bakje nog evenbeetje zwavel op de kweetjes gespoten, hopelijk wat minder schurft dit seizoendahlia's opgehaald en nog even in de kas opgeturfd, Jomanda en Night Butterfly voor een vlammend en verrassend boeketje straks Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vandeB Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Niks http://groentevingers.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 Gisteren mijn aardappels aangeaard, nu ze hebben er zin kwamen alweer boven,had er best veel grond opgedaan,zal wel aan het weer liggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tibs Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 De haag van de buren wat bijgeknipt en op de composthoop gedaan. Ik gebruik het meer als grashoop, dus de grovere takken en bladeren zijn meer dan welkom. Ook gezien dat hier en daar de aardappelen ook al boven komen.Moet ik aanaarden van het moment ze bovenkomen of eerst blad laten vormen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 @Tibs; Aanaarden zodra er een significant stokje met groen boven staat, dus +- 5 á 10 cm stok. Dan steeds nét aan bedekken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sansareli Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 gisteren en vandaag de border aan het terras aangepakt, alles is netjes opgeruimd nu. Nog 3 borders te gaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eva1986 Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 Alles in bakken goed wat water gegeven! En de bloembakken gevuld met fuchsia en geranium, nu lijkt het echt lente in de tuin! Nu lig ik achter glas even bij te komen... Die wind!! (en mn heupen... ) Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 18 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2013 De kippies lekker naar buiten gelaten. Maar toen opeens de koude wind opstak en er regen dreigde gingen ze op een kluitje onder de caravan zitten. Samen met de buurvrouw en Lie ze toch naar binnen gekregen..het koste veel moeite, dat moet wel anders de volgende keer. Verder samen met Lie begonnen de kas te ontruimen, die moet nog schoongemaakt en doorgespoeld...beetje laat, en het laatste gaat nog niet, want het water is nog niet aangesloten, dat kan nog niet want eerst moet iets anders gedaan, maar dat moet wachten want...enz Het voorstuk voor de aardappels heeft Lie gegrelinetterd. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kleineke Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 Vandaag de laatste bedjes geharkt. Buiten het vruchtenperk is alles nu klaar... Wat een werkje Daarna vliesdoek over de aardappelen gelegd en gekeken of alles klaar is voor de stevige wind en koude van de komende dagen... http://ingesmoestuin.blogspot.be/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 De kippetjes meer ruimte gegeven.Het hekje is verplaatst,en de dames hebben nu meer ruimte om te scharrelen.In de ren hebben we de appelboom gezet,en er stond citroenmelisse,hortensia,een nog steeds niet beginnende vlinderstruik,en pepermunt.Nou is de munt al uitgegraven,maar de rest staat nog.Moet wel zeggen dat ik een omgekeerde bloempot opengeknipt om de appelboomstam heb gelegd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 de voor en de achtertuin gewied, kruiden geplant, viooltjes geplant, 2 hanging baskets beplant met hanggeraniums, hang lobellia en hang leeuwenbekjes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Theepot Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 Kipje omgeruild bij de fokker en peulen geplant. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tibs Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 Wat sfeerfoto's genomen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
renate Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 Wij hebben vandaag een low-budget-compostbak gemaakt van oude pallets. En de aardbeien zitten weer in de grond. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 18 april 2013 Delen Geplaatst: 18 april 2013 Vandaag een serie 40x60 betontegels gekocht. Kwam er toch een aantal tekort. Heel gesjouw. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 gisteren twee koude bakjes opgevist uit de buurtuinen, behoorlijk verkreukeld door de onverwacht sterke storm hier, helaas pindakaas afgevoerd naar de containertderde bakje gerepareerd met bakje 1 en 2 trouwens... Over de kopIn het Gelderse Zelhem sloeg door de hevige wind een auto over de kop. Vier mensen raakten gewond. alles ok, Jorieke? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Merel Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Gisteravond nog even naar de tuin geweest om te kijken of alles nog stond. Het stormde hier behoorlijk. Gelukkig was er niets aan de hand. De peulen hadden wel het idee dat ze kruipplanten waren, maar daar zullen ze vandaag wel weer van afgestapt zijn . O, en ik zag de eerste bloemknopjes in de tomatenplant in de kas! indefruitboomgaard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MoesBijenTuin Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Plastic tunnel terug geplaatst over de pas gezaaide uitjes, het was los gewaaid. Geen schade Alles water gegeven, de wind droogt de grond snel uit. Less is more Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 het laatste uur op de tuin vanmiddag alles wat kiele kiele is, afgedekt met vliesdoek en wat dingen in het tuinhuisje gezet. Verder 2e ronde onkruid wieden. 1e ronde was 3 weken terug en neemt wel een paar dagen. Dus dat is ook weer begonnen ( gaat nu nog wel lekker snel ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Conny Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Ik kreeg donderdag 1/2 kuub zand aangeboden. Dan moest ik alleen vandaag {vrijdag} wel helpen om het zand in te laden.Het lag bij Excelsior, dus ik met de schep naar Excelsior.Ik heb samen met 2 mannen bij elkaar 1 kuub zand in een aanhanger geschept.Dat ging in 2 ritten.Handig hoor zo'n karretje.Het is even wat werk, maar dan heb je ook gratis een halve kuub zand.Het is wel jammer dat we zelf geen eigen vervoer hebben, anders hadden we nog wel een kuub kunnen ophalen. Kan ik dat zand nou ook gebruiken om beton te maken voor de fundering van de blokhut ??? Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zonnetje Geplaatst: 20 april 2013 Delen Geplaatst: 20 april 2013 De plantjes in kas en tunnel afgedekt voor de nachtvorst ,en geholpen de kas te verhuizen die vorig jaar al verkocht was en nu is opgehaald.Wat bodembedekkers geplant . Conny wat een leuke foto Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 20 april 2013 Delen Geplaatst: 20 april 2013 Kan ik dat zand nou ook gebruiken om beton te maken voor de fundering van de blokhut ??? als er geen zout in zit, grof zand geeft goed beton, fijn bouwzand ook, met een gladdere afwerking Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten